IEC Portal de publicacions monografies_en_linia⊂ModuleName=

Referència: 10822


Autor: Jornada sobre Histňria de la Cičncia i l'Ensenyament Antoni Quintana i Marí (1a : 2003 : Barcelona)

Actes de la I Jornada sobre Histňria de la Cičncia i l'Ensenyament Antoni Quintana Marí : Barcelona, 15 de novembre de 2003 / coordinació: Pere Grapí Vilumara, M. Rosa Massa Esteve

Data d'edició: 2005
Descripció física: 128 p. : il·l. ; 24 cm
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana d'Histňria de la Cičncia i de la Tčcnica
ISBN: 84-7283-787-4
Editorial: IEC

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Índex  

Putting history in science : resources for teaching history of science component of science course in schools in the United Kindgdom : conferčncia de cloenda
Ellis, Peter
Matèries:   Cičncia - Histňria - Ensenyament - Gran Bretanya

P. 9-18
Citació bibliogràfica

El cŕlcul diferencial a la França del segle XVIII a través de l'anŕlisi de llibres de text
Blanco Abellán, Mónica
Matèries:   Llibres de text - França - S. XVIII
Cŕlcul diferencial - Llibres de text - S. XVIII

P. 19-23
Citació bibliogràfica

Una experičncia didŕctica al voltant del 50č aniversari de l'estructura de l'ADN
Calvó, Xavier ; Pérez, Núria ; Catena, Francesc
Matèries:   Cičncia - Didŕctica
Educació - Experičncies

P. 25-30
Citació bibliogràfica

Errors histňrics en l'explicació de la teoria de l'evolució
Camós i Cabeceran, Agustí
Matèries:   Evolució (Biologia) - Ensenyament - Histňria
Evolució (Biologia) - Llibres de text

P. 31-36
Citació bibliogràfica

La producció de residus i el seu tractament en els llibres de text
Costa-Pau i Garriga, Rosa
Matèries:   Educació ambiental - Ensenyament
Educació ambiental - Llibres de text

P. 37-47
Citació bibliogràfica

És possible aprendre i ensenyar cičncia ajudats de la histňria de la cičncia?
Zaragoza Domčnech, Carme ; Fernández Novell, Josep M.
Matèries:   Cičncia - Ensenyament
Cičncia - Histňria - Ensenyament

P. 49-53
Citació bibliogràfica

El laboratori i la biblioteca del Col·legi de Segona Ensenyança d'Eivissa al segle XIX
García Ferrer, M. Neus
Matèries:   Cičncia - Ensenyament - Eivissa - S. XIX

P. 55-61
Citació bibliogràfica

La histňria de la cičncia i de la tčcnica a l'educació secundŕria obligatňria: anŕlisi i noves perspectives
Gerez Alum, Pau
Matèries:   Tecnologia - Histňria - Educació secundŕria obligatňria
Cičncia - Histňria - Educació secundŕria obligatňria

P. 63-68
Citació bibliogràfica

La conveničncia de la histňria de la cičncia en els textos de química a principis del segle XIX: una reflexió a partir de les posicions de Lavosier i de Fourcroy
Grapí i Vilumara, Pere
Matèries:   Cičncia - Histňria - Ensenyament - S. XIX

P. 69-73
Citació bibliogràfica

L'obtenció de l'esperit ardent de saturn: una activitat per iniciar el debat sobre els elements i les substŕncies
Izquierdo Aymerich, Mercč
Matèries:   Química - Histňria
Química - Ensenyament

P. 75-85
Citació bibliogràfica


L'ensenyament de la trigonometria: Aristarc de Samos (310-230 a. C.)
Massa i Esteve, Maria Rosa
Matèries:   Trigonometria - Ensenyament
Trigonometria - Histňria
Aristarc de Samos

P. 95-101
Citació bibliogràfica

Unitat didŕctica: histňria de l'ús de plantes medicinals
Pérez García, Francesc
Matèries:   Fitoterŕpia - Histňria - Ensenyament

P. 103-108
Citació bibliogràfica

Els instruments científics dels instituts d'ensenyament mitjŕ: un extraordinari patrimoni cultural que hem de preservar i estudiar
Bertomeu Sánchez, José Ramón ; Simón Castel, Josep ; García Belmar, Antonio
Matèries:   Cičncia - Aparells i instruments

P. 109-114
Citació bibliogràfica

Histňria i ensenyament de la cičncia al Museu d'Histňria de la Medicina de Catalunya
Zarzoso Orellana, Alfons
Matèries:   Museu d'Histňria de la Medicina de Catalunya - Col·leccions d'aparells científics
Medicina - Histňria - Didŕctica

P. 115-122
Citació bibliogràfica

Dades de l´usuari/ŕria

Per a navegar pel portal necessiteu Mozilla o Microsoft Internet Explorer (recomanem la versió 5.0 o superior).
Amb altres navegadors i/o resolucions podria ser que visualitzéssiu incorrectament alguna de les pŕgines del portal.