IEC Portal de publicacions null


Referència: 70023
Educació Química : EduQ




Volum: 30 : Juny 2022
Data d´edició: 2022
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. ; 30 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  10,00 €  
Sumari  

Editorial

Presentació de la monografia: 30 números d'Educació Química EduQ
Caamaño Ros, Aureli ; Guitart i Mas, Fina ; Grapí i Vilumara, Pere

P. 3
Citació bibliogràfica Text completText complet

Recursos didàctics

30 números d'Educació Química EduQ
Caamaño Ros, Aureli ; Guitart i Mas, Fina ; Grapí i Vilumara, Pere
Matèries:   Química - Ensenyament - Revistes
Societat Catalana de Química - Revistes
Mots clau: Educació Química EduQ, anàlisi d’articles, seccions de la revista.
Keywords: Educació Química EduQ, chemical education, article analysis, journal sections.

DOI: 10.2436/20.2003.02.228

P. 4-10
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Educació química. Educere o educare?
Mans i Teixidó, Claudi
Matèries:   Química - Educació infantil
Química - Educació secundària
Mots clau: Concepcions, concepcions alternatives, canvi químic, reacció química, conservació de la massa.
Keywords: Conception, alternative conceptions, chemical change, chemical reaction, mass conservation.

DOI: 10.2436/20.2003.02.229

P. 11-18
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Las viñetas como herramientas de reflexión docente en la enseñanza de las ciencias en una facultad de química
Ramos Mejía, Aurora ; Arellano Salazar, Guillermina Yazmín ; Vega Rodríguez, Aidee ; Nieto Calleja, Elizabeth ; Franco Bodek, Daniela ; López Yépez, Wendi Olga ; Padilla Martínez, Kira
Matèries:   Química - Ensenyament universitari - Mèxic
Química - Experiments - Ensenyament
Mots clau: Ensenyament experimental, vinyetes, reflexió docent, indagació, laboratori a casa.
Keywords: Lab teaching, vignettes, teacher reflection, inquiry, home labs.
Palabras clave: Enseñanza experimental, viñetas, reflexión docente, indagación, laboratorio en casa.

DOI: 10.2436/20.2003.02.230

P. 19-27
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Aprenentatge de conceptes i models

Uso y evaluación de modelos para interpretar el proceso de disolución de compuestos iónicos en agua
Crujeiras Pérez, Beatriz
Matèries:   Ions
Mestres - Formació
Química - Educació secundària
Solvatació
Mots clau: Modelització, solvatació, educació secundària, formació professorat.
Keywords: Modelling, solvation, secondary education, teacher education.
Palabras clave: Modelización, solvatación, educación secundaria, formación profesorado.

DOI: 10.2436/20.2003.02.231

P. 28-33
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Estratègies didàctiques

¿Qué le ocurre al coronavirus en presencia de jabón? Las leyes ponderales para diferenciar cambios físicos y químicos
Martínez Carmona, Marina ; López Banet, Luisa ; Jiménez Liso, María Rut
Matèries:   Sabó
Infeccions per coronavirus
Química - Educació secundària
Mots clau: Lleis ponderals, educació secundària, sabó, coronavirus.
Keywords: Fundamental Chemical Laws, Secondary Education, soap, coronavirus.
Palabras clave: Leyes ponderales, educación secundaria, jabón, coronavirus.

DOI: 10.2436/20.2003.02.232

P. 34-40
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

¿Qué le ocurre al coronavirus en presencia de jabón? Las leyes ponderales para diferenciar cambios físicos y químicos
González Duarte, Pilar
Matèries:   Molècules
Química - Exposicions
Mots clau: Lleis ponderals, educació secundària, sabó, coronavirus.
Keywords: Fundamental Chemical Laws, Secondary Education, soap, coronavirus.
Palabras clave: Leyes ponderales, educación secundaria, jabón, coronavirus.

DOI: 10.2436/20.2003.02.232

P. 34-40
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Currículum, projectes i unitats

Química, ciudadanía y sociedad. Un desafío prometedor para la enseñanza de las ciencias en Chile
Quintanilla Gatica, Mario ; Merino Rubilar, Cristian ; Marzabal Blancafiort, Ainoa
Matèries:   Ciència - Ensenyament - Xile
Ciència - Aspectes socials
Mots clau: Ciències per a la Ciutadania, química, qüestions sociocientífiques, currículum.
Keywords: Science for Citizenship, chemistry, socio-scientific issues, curriculum.
Palabras clave: Ciencias para la Ciudadanía, química, cuestiones sociocientíficas, currículo.

DOI: 10.2436/20.2003.02.233

P. 41-48
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Recursos didàctics

Reacciones químicas didácticas con pajitas ecológicas
Cassinello Espinosa, Pablo
Matèries:   Reaccions químiques
Mots clau: Neutralització àcid-base, oxidació, precipitació, gasos exhalats, aprenentatge per indagació.
Keywords: Acid-base neutralization, oxidation, precipitation, exhaled gases, inquiry based learning.
Palabras clave: Neutralización ácido-base, oxidación, precipitación, gases exhalados, aprendizaje por indagación.

DOI: 10.2436/20.2003.02.235

P. 54-60
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Ressenya

Daniel Cebrián, Antonio Joquín Franco, Teresa Lupión, Ma. del Carmen Acebal, Ángel Blanco (coords.). Enseñanza de las ciencias y problemas relevantes de la ciudadanía. Barcelona: Graó, 2021.
Guitart i Mas, Fina
Matèries:   Química - Ressenyes de llibres

P. 61
Citació bibliogràfica Text completText complet

Energía, espontaneidad y equilibrio. Alambique, núm. 107, gener 2022.
Caamaño Ros, Aureli
Matèries:   Química - Ressenyes de llibres

P. 62
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària