|
|
Articles
Iconografia musical en el còdex de les leges palatinae (1337) del Regne de Mallorca
Ballester i Gibert, Jordi
Mots clau: iconografia musical, miniatura, manuscrit medieval, regne de Mallorca, Leges Palatinae.
Keywords: musical iconography, miniature, medieval manuscript, Kingdom of Majorca, Leges Palatinae.
DOI:
10.2436/20.1003.01.25
|
P. 11-37
|
Tomàs Milans i Godayol, escolà i mestre de capella del Palau de la comtessa ( c. 1680-1714) i la seva relació amb Sant Josep Oriol
Gregori i Cifré, Josep Maria
Mots clau: Tomàs Milans i Godayol, sant Josep Oriol, escolans del Palau, escolans del Pi, Cosme Palmés, Anastasi Barberà, lletania de T. Milans, Stabat Mater de Felip Olivelles,
Palau de la Comtessa, Guerra de Successió.
Keywords: Tomàs Milans i Godayol, St. Josep Oriol, choristers of the Palace of the Countess, choristers of Santa Maria del Pi, Cosme Palmés, Anastasi Barberà, Litany of T. Milans, Stabat Mater of F. Olivelles, Palace of the Countess, War of the Spanish Succession.
DOI:
10.2436/20.1003.01.26
|
P. 39-90
|
Entre Händel, Gluck i els Bach: Domènec Terradellas a Londres (1746-1748)
Dolcet i Rodríguez, Josep
Mots clau: Domènec Terradellas (1713-1751); òpera barroca; Londres; Theatre in St. James’s Hay Market; Guillem (Friedrich Wilhelm Ernst), comte de Schaumburg-Lippe (1724-1777); Enric Estuard (Henry Benedict Thomas Edward Maria Clement Francis Xavier Stuart), duc de York (1725-1807); Charles Burney, musicògraf (1726-1814); Charles Avison (c. 1710-1770); Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795); Christoph Willibald Gluck (1714-1787); Francesco Vanneschi, empresari d’òpera i llibretista (c. 1660 - després del 1735); Marianne Pirker, soprano (1717-1782).
Keywords: Domènec Terradellas (1713-1751); Baroque opera; London; Theatre in St. James’s Hay Market; William (Friedrich Wilhelm Ernst), Count of Schaumburg-Lippe (1724-1777); Henry (Henry Benedict Thomas Edward Maria Clement Francis Xavier
Stuart), Duke of York (1725-1807); Charles Sackville, Count of Middlesex and Duke of Dorset (1711-1769); Comte de Saint Germain (1710?-1784); Charles Burney, musicographer (1726-1814); Charles Avison (c. 1710-1770); Johann Christoph Friedrich Bach (1732-1795); Johann Willibald Gluck (1714-1787); Francesco Vanneschi, opera impresario and librettist (c. 1660-after 1735); Marianne Pirker, soprano (1717-1782).
DOI:
10.2436/20.1003.01.27
|
P. 91-114
|
Petites dades biogràfiques i historiogràfiques de músics catalans dels segles XVIII-XIX
Codina i Giol, Daniel
Mots clau: compositors catalans, arxiu Montserrat, Magí Bosch, segles XVIII-XIX.
Keywords: Catalan composers, Archives of Montserrat, Magí Bosch, 18th-19th centuries.
DOI:
10.2436/20.1003.01.28
|
P. 115-129
|
Obres de Mozart conservades en fons musicals de diversos arxius de Catalunya
Rifé i Santaló, Jordi
Mots clau: Mozart, recepció musical, Bernat Calbó Puig, classicisme musical.
Keywords: Mozart, musical reception, Bernat Calbó Puig, musical Classicism.
DOI:
10.2436/20.1003.01.29
|
P. 131-135
|
Els Sons ocults del paper perforat
Roquer González, Jordi
Mots clau: pianola, rotlle de pianola, rotlle d’artista, piano reproductor, Victoria, La Solfa, Manuel Blancafort, la Garriga, Barcelona, Catalunya, Mas Roger.
Keywords: player piano, player piano roll, artist roll, reproducing piano, Victoria, La Solfa, Manuel Blancafort, La Garriga, Barcelona, Catalonia, Mas Roger.
DOI:
10.2436/20.1003.01.30
|
P. 137-152
|
La Recepció de la música de Robert Gerhard a Catalunya durant el Franquisme (1948-1970): trobades i desavinences
Gan Quesada, Germán
Mots clau: Robert Gerhard, música catalana, crítica musical, avantguarda, recepció.
Keywords: Robert Gerhard, Catalan music, music criticism, avant-garde, reception.
DOI:
10.2436/20.1003.01.31
|
P. 153-171
|
|
|