|
|
Tema monogràfic
Presentació: La construcció històrica del dret a l'educació en contextos de transició política democràtica
Carrillo Flores, Isabel
Significant el dret a l'educació. Recomanacions de la Conferència Internacional d'Instrucció Pública en el període d'entreguerres
Carrillo Flores, Isabel
Mots clau: Oficina Internacional d’Educació, conferències internacionals
d’instrucció pública, període d’entreguerres, drets humans, dret a l’educació.
Keywords: International Bureau of Education, International Conferences on
Public Instruction, interwar period, human rights, right to education.
Palabras clave: Oficina Internacional de Educación, conferencias internacionales
de instrucción pública, período de entreguerras, derechos humanos, derecho a la
educación.
La Educación en Guatemala: entre la guerra y los acuerdos de paz
Aldana Mendoza, Carlos
Mots clau: conflicte armat, acords de pau, educació popular, educació en
drets humans, educació per a la pau, reforma educativa.
Keywords: armed conflict, peace agreements, popular education, education in
human rights, education for peace, education reform.
Palabras clave: conflicto armado, acuerdos de paz, educación popular, educación
en derechos humanos, educación para la paz, reforma educativa.
Unha Aproximación ao debate actual sobre cidadanía e o dereito á educación: lembrando a Giner
Otero Urtaza, Eugenio Manuel
Mots clau: ciutadania activa, dret a l’educació, Francisco Giner de los Ríos,
educació no formal, participació ciutadana.
Keywords: active citizenry, right to education, Francisco Giner de los Ríos, nonformal
education, citizen participation.
Palabras clave: ciudadanía activa, derecho a la educación, Francisco Giner de los
Ríos, educación no formal, participación ciudadana.
Els Moviments de Renovació Pedagògica: construint la democràcia de les aules
Martínez Bonafé, Àngels
Mots clau: democràcia, formació del professorat, transició, renovació pedagògica,
moviment social, moviments de renovació pedagògica, autoorganització.
Keywords: democracy, teacher training, transition, pedagogical renewal, social
movement, Pedagogical Reform Movements, self-organisation.
Palabras clave: democracia, formación del profesorado, transición, renovación
pedagógica, autoorganización, movimientos de renovación pedagógica.
El Derecho a la eduación en América Latina: un análisis de las políticas educativas en la historia reciente de Brasil y Argentina
Andrade Oliveira, Dalila
; Feldfeber, Myriam
Mots clau: neoliberalisme, postneoliberalisme, polítiques, reformes educatives,
desigualtats, equitat, dret a l’educació.
Keywords: neo-liberalism, post-neoliberalism, policies, education reforms, inequalities,
equity, right to education.
Palabras clave: neoliberalismo, post-neoliberalismo, políticas, reformas educativas,
desigualdades, equidad, derecho a la educación.
L'Activitat docent en el desenvolupament dels municipis rurals de la província de València durant el tardofranquisme i la transició: el Patronat d'Educació Rural (1958-1985)
García Ferrandis, Ignacio
; García Ferrandis, Xavier
; Vilches Peña, Amparo
Mots clau: educació rural, alfabetització, escoles rurals, desenvolupament rural,
Patronat d’Educació Rural, tardofranquisme, transició espanyola, història de l’educació.
Keywords: rural education, literacy, rural schools, rural development, Rural
Education Board, late Francoism, Spanish transition, history of education.
Palabras clave: educación rural, alfabetización, escuelas rurales, desarrollo rural,
Patronato de Educación Rural, tardofranquismo, transición española, historia de la
educación.
Assajos i estudis
Josep Vives i Terradas (1870-1940), mestre racionalista i editor
Dalmau i Ribalta, Antoni
Mots clau: Josep Vives Terradas, Escola Moderna, anarquisme, racionalisme,
obrerisme, Catalunya, canvi de segle XIX-XX.
Keywords: Josep Vives Terradas, Modern School, anarchism, rationalism, workerism,
Catalonia, turn of the 19th-20th century.
Palabras clave: Josep Vives Terradas, Escuela Moderna, anarquismo, racionalismo,
obrerismo, Cataluña, cambio de siglo XIX-XX.
La Recepció de la filosofia de l'educació de Giovanni Gentile: del neoidealisme al neoespiritualisme
García i Farrero, Jordi
; Vilafranca i Manguán, Isabel
; Vilanou i Torrano, Conrad
Mots clau: filosofia de l’educació, història de l’educació, neoidealisme,
Giovanni Gentile, feixisme, franquisme, neoespiritualisme, M. F. Sciacca.
Keywords: Philosophy of education, history of education, neo-idealism,
Giovanni Gentile, fascism, Francoism, neo-spiritualism, M. F. Sciacca.
Palabras clave: filosofía de la educación, historia de la educación, neoidealismo,
Giovanni Gentile, fascismo, franquismo, neoespiritualismo, M. F. Sciacca.
Documents
"Lliçó pràctica sobre civisme". La lliçó del mestre Raimon Torroja a l'Escola d'Estiu de 1930
Marquès i Sureda, Salomó
Mots clau: Raimon Torroja, Escoles d’Estiu, Civisme, Renovació Pedagògica,
Educació republicana.
Keywords: Raimon Torroja, Escuelas de Verano, Civismo, Renovación
Pedagógica, Educación republicana.
Palabras clave: Raimon Torroja, Summer Schools, Civic Responsibility, Pedagogical
Renewal, Republican Education.
|
|