| 
     Portal de publicacions 
> Novetats editorials
							
				
					
						| 
								
									
									
										| 
												
													|   |  
													| Referència: 57062 
 
 |  | Autor: Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament Antoni Quintana i Marí (13a : 2015 : Barcelona, Catalunya)
 
 
 Actes de la XIII Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament "Antoni Quintana Marí" [recurs electrònic] : Barcelona, 20 i 21 de novembre de 2015 / coordinació: Pere Grapí Vilumara i Maria Rosa Massa EsteveData d'edició: 2016
 Descripció física: 111 p. : il·l.
 Entitats: 
										Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica
 Editorial: IEC
 Enllaç: 
												
													Recurs electrònic
 
 
 |  |  
						|  |  
						| 
 |  
						| 
								
									| 
											
												
												
													
													
														
															Obra digital
														
 |   | 
											
											
										
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
											
											
															
												
											
											
																										
														"Modos de racionalidad" en la historia de la ciencia para la enseñanza de las ciencias
														
														
														Adúriz-Bravo, Agustín 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: rationality, modes, evidence, abduction, science stories
														
														
														
														
														
														Palabras clave: racionalidad, modos, evidencias, abducción, historias de la ciencia
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.1
														
														 
																												
														Ciència viscuda, una exposició per a contextualitzar els objectes antics
														
														
														Calpe, Mercè  
															
															 ; Plarromaní, Anna  
															
															 ; Tura Puigvert, M.  
															
															 ; Villar, Vàngelis 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: patrimoni científic escolar, història de la ciència, instruments històrics, col·leccions d?història natural, gabinets de física, fabricants d?aparells científics
														
														
														
														
														
														Keywords: school scientific legacy, history of science, historical instruments in the secondary education, natural history collections, laboratory instruments
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.2
														
														 
																												
														L'Ús de contextos històrics a l'aula de matemàtiques de secundària: el cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra
														
														
														Guevara i Casanova, Iolanda 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: ensenyament/aprenentatge de l?àlgebra, connexió geometria-àlgebra, visualització, context històric, al-Khwarizmi, Liu Hui
														
														
														
														
														
														Keywords: teaching / learning of algebra, geometry-algebra connection, visualization, historical context, al-Khwa¯rizmı¯, Liu Hui
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.3
														
														 
																												
														Los Números enteros en las aritméticas en castellano del siglo XVII
														
														
														Navarro i Loidi, Juan 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: negative numbers, zero, elementary arithmetic, Spain, 17th century
														
														
														
														
														
														Palabras clave: números negativos, cero, aritmética elemental, España, siglo XVII
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.4
														
														 
																												
														Banc de dades per a incorporar la història de la ciència des d'una perspectiva didàctica
														
														
														Solsona i Pairó, Núria  
															
															 ; Quintanilla Gatica, Mario  
															
															 ; Cuéllar, Luigi 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la ciència, didàctica, recursos, narratives
														
														
														
														
														
														Keywords: History of science, Science education, Resources, Narratives
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.5
														
														 
																												
														El Mètode de Newton-Raphson... i Simpson: una aplicació d'eines de programació per a analitzar textos matemàtics històrics
														
														
														Blanco Abellán, Mónica 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: mètode de Newton-Raphson, Thomas Simpson, programari matemàtic, textos històrics matemàtics
														
														
														
														
														
														Keywords: the Newton-Raphson method, Thomas Simpson, mathematical software, historical mathematical texts
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.6
														
														 
																												
														La Història de la química en ESO y bachillerato. Del currículo al libro de texto
														
														
														Moreno-Martínez, Luis 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: history of chemistry, secondary education, curriculum, textbooks
														
														
														
														
														
														Palabras clave: historia de la química, educación secundaria, currículo, libros de texto
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.7
														
														 
																												
														Història de les matemàtiques per a l'ensenyament de les matemàtiques. Analitzant les fonts
														
														
														Romero Vallhonesta, M. Fàtima  
															
															 ; Massa i Esteve, Maria Rosa 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de les matemàtiques, ensenyament, fonts històriques originals
														
														
														
														
														
														Keywords: history of mathematics, teaching, original historical sources
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.8
														
														 
																												
														Los Cambios en las prácticas de enseñanza de la química en el siglo XIX. El profesor Mariano Santisteban
														
														
														Pariente Silván, José-Antonio 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: school disciplines, physics and chemistry, paper and pencil problems, Mariano Santisteban
														
														
														
														
														
														Palabras clave: disciplinas escolares, física y química, problemas, Mariano Santisteban
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.9
														
														 
																												
														Historia de la ciencia y la tecnología en la formación del profesorado de tecnología
														
														
														Hernández Hernández, Antoni 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: teaching of science and technology, training technology teachers, history of techno-
logy, secondary school teachers, pre-teacher
														
														
														
														
														
														Palabras clave: enseñanza de la tecnología, clase invertida, formación del profesorado de tecnología, historia de la tecnología, predocente
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.10
														
														 
																												
														El Repte de les narracions històriques en l'ensenyament de les ciències. El cas de la pila de Volta
														
														
														Grapí i Vilumara, Pere 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la ciència, ensenyament de les ciències, activitats d?aprenentatge,
pila de Volta
														
														
														
														
														
														Keywords: history of science, science education, learning activities, Volta?s pile
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.11
														
														 
																												
														Com es poden introduir aspectes d'història de la ciència en la formació del professorat de ciències
														
														
														Traver Ribes, Manel Josep  
															
															 ; Solbes Matarredona, Jordi 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la ciència, aprenentatge de ciències i ensenyament, ciència i societat, ciència i literatura, formació de mestres
														
														
														
														
														
														Keywords: History of Science, Science Learning and Teaching, Science and Society, Science and Literature, Teacher Training
														
														
														
														
														
														
														
														 
																												
														La Ciència a les aules (1800-2000): noves tendències, perspectives i usos didàctics
														
														
														Bertomeu Sánchez, José Ramón 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: ciència a les aules, manuals escolars, historiografia de la ciència, història i ensenyament de les ciències
														
														
														
														
														
														Keywords: science in classrooms, textbooks, historiography of science, history and science
education
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.02.13
														
														 
														 |  |  |  |