Obra digital
|
|
Editorial
Tema monogràfic: Com podem entendre el fet d'aprendre avui. Significats i conseqüències en la docència
Neuroeducació: aportacions de la neurociència als plantejaments educatius
Portero Tresserra, Marta
; Carballo Márquez, Anna
Mots clau: Neurociència, desenvolupament i aprenentatge, plasticitat cerebral, emocions, funcions executives, espais d’aprenentatge.
Keywords: Neuroscience, development and learning, brain plasticity, emotions, executive functions, learning environments.
DOI:
10.2436/20.3007.01.85
|
P. 17-55
|
Identitat discent i disseny universal de l'aprenentatge. Una proposta per a l'atenció de la diversitat
Morodo, Andy
Mots clau: Atenció a la diversitat, identitat discent, aproximació dialògica, disseny universal de l’aprenentatge, aprenentatge cooperatiu, LIQ.
Keywords: Attention to diversity, learner identity, dialogic approach, universal design for learning, cooperative learning, LIQ.
DOI:
10.2436/20.3007.01.86
|
P. 57-77
|
Aprendre ensenyant. Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?
Duran Gisbert, David
Mots clau: Aprenentatge entre iguals, tutoria entre iguals, aprenentatge cooperatiu, societat del coneixement, ensenyament, innovació.
Keywords: Peer learning, peer tutoring, cooperative learning, knowledge society, teaching, innovation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.87
|
P. 79-106
|
Repensar l'avaluació des de la qualitat
Rué Domingo, Joan
Mots clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia.
Keywords: Learning, quality, evaluation, regulation, change, equity.
DOI:
10.2436/20.3007.01.88
|
P. 107-133
|
Experiències
Conversar a l'escola per aprendre a viure
Serra Santasusana, Teresa
Mots clau: Educació inclusiva, aprendre a aprendre, diàleg, col·laboració, tractament de llengües.
Keywords: Inclusive education, learning to learn, dialog, collaboration, language treatment.
DOI:
10.2436/20.3007.01.89
|
P. 131-171
|
El Roure Gros: una mirada reflexiva
Cardo Martínez, Andreu
; Colom García, Ingrid
; Tantiñà Forcada, Balbina
; Vallbona Martos, Marta
; Verdú Ventura, Núria
Mots clau: Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació.
Keywords: Competence-based education, science-based project, evaluation, globalization, autonomy, experimentation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.90
|
P. 173-186
|
Una institució, tres estudis, 1600 aprenentatges: una experiència per a una escola gran
Solé i Clavero, Maria Teresa
Mots clau: Projecte de centre, organització, personalització de l’aprenentatge, equip de centre, TIC.
Keywords: School project, organization, individualization of learning, school team, ICT.
DOI:
10.2436/20.3007.01.91
|
P. 187-200
|
La formación en el ámbito de la salud mental: experiencias de fotografía participativa
Monteil, Alice
; Plans, Mireia
Mots clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat.
Keywords: Participatory photography, visual education, methodology, mental health, inclusion, community, visibility, creativity, identity.
Palabras clave: Fotografía participativa, educación visual, metodología, salud mental, inclusión, comunidad, visibilización, creatividad, identidad.
DOI:
10.2436/20.3007.01.92
|
P. 201-219
|
Ressenyes bibliogràfiques
Enseñar a vivir. Manifiesto para cambiar la educación. Edgar Morin (2016). Barcelona, Paidós.
Teixidó i Planas, Martí
Escuelas creativas. La revolución que está transformando la educación. Ken Robinson i Lou Aronica (2015). Barcelona, Grijalbo.
Domingo Peñafiel, Laura
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Necrològica: Josep Ma. Jarque Jutglar
|
|