Portal de publicacions
novetats_editorials⊂ModuleName=darreres_novetats
Referència: 58462
Volum: 11 : 2017
Data d´edició: 2017
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 263 p. : il·l.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Editorial
Tema monogrŕfic: Com podem entendre el fet d'aprendre avui. Significats i conseqüčncies en la docčncia
Neuroeducació: aportacions de la neurocičncia als plantejaments educatius
Portero Tresserra, Marta
;
Carballo Márquez, Anna
Mots clau: Neurocičncia, desenvolupament i aprenentatge, plasticitat cerebral, emocions, funcions executives, espais d’aprenentatge.
Keywords: Neuroscience, development and learning, brain plasticity, emotions, executive functions, learning environments.
Identitat discent i disseny universal de l'aprenentatge. Una proposta per a l'atenció de la diversitat
Morodo, Andy
Mots clau: Atenció a la diversitat, identitat discent, aproximació dialňgica, disseny universal de l’aprenentatge, aprenentatge cooperatiu, LIQ.
Keywords: Attention to diversity, learner identity, dialogic approach, universal design for learning, cooperative learning, LIQ.
Aprendre ensenyant. Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidčncies en tenim?
Duran Gisbert, David
Mots clau: Aprenentatge entre iguals, tutoria entre iguals, aprenentatge cooperatiu, societat del coneixement, ensenyament, innovació.
Keywords: Peer learning, peer tutoring, cooperative learning, knowledge society, teaching, innovation.
Repensar l'avaluació des de la qualitat
Rué Domingo, Joan
Mots clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia.
Keywords: Learning, quality, evaluation, regulation, change, equity.
Experičncies
Conversar a l'escola per aprendre a viure
Serra Santasusana, Teresa
Mots clau: Educació inclusiva, aprendre a aprendre, diŕleg, col·laboració, tractament de llengües.
Keywords: Inclusive education, learning to learn, dialog, collaboration, language treatment.
El Roure Gros: una mirada reflexiva
Cardo Martínez, Andreu
;
Colom García, Ingrid
;
Tantińŕ Forcada, Balbina
;
Vallbona Martos, Marta
;
Verdú Ventura, Núria
Mots clau: Aprenentatge competencial, projecte cičncies, avaluació, globalització, autonomia, experimentació.
Keywords: Competence-based education, science-based project, evaluation, globalization, autonomy, experimentation.
Una institució, tres estudis, 1600 aprenentatges: una experičncia per a una escola gran
Solé i Clavero, Maria Teresa
Mots clau: Projecte de centre, organització, personalització de l’aprenentatge, equip de centre, TIC.
Keywords: School project, organization, individualization of learning, school team, ICT.
La formación en el ámbito de la salud mental: experiencias de fotografía participativa
Monteil, Alice
;
Plans, Mireia
Mots clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat.
Keywords: Participatory photography, visual education, methodology, mental health, inclusion, community, visibility, creativity, identity.
Palabras clave: Fotografía participativa, educación visual, metodología, salud mental, inclusión, comunidad, visibilización, creatividad, identidad.
Ressenyes bibliogrŕfiques
Enseńar a vivir. Manifiesto para cambiar la educación. Edgar Morin (2016). Barcelona, Paidós.
Teixidó i Planas, Martí
Escuelas creativas. La revolución que está transformando la educación. Ken Robinson i Lou Aronica (2015). Barcelona, Grijalbo.
Domingo Peńafiel, Laura
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Necrolňgica: Josep Ma. Jarque Jutglar