Obra digital
|
|
Editorial
Tema monogràfic: Què s'aprèn mitjançant projectes?
Aprendre mitjançant projectes. Una estratègia per a aprenentatges de qualitat
Rué Domingo, Joan
Mots clau: Aprenentatge, projectes, estratègia curricular, qualitat d'aprenentatge, aprenentatge actiu, millora professional, canvi en les pràctiques.
Keywords: Project-based learning (PrBL), learning quality, curricular strategy, active learning, enhancing professionalism, changing practices.
Resoldre problemes per aprendre a fer ciències
Izquierdo Aymerich, Mercè
Mots clau: Fer ciència, dissenyar problemes, coneixement, història, competències, escolaritat.
Keywords: Doing science, problem design, knowledge, history, competences, schooling.
L'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?
Canals i Cabau, Roser
Mots clau: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.
Keywords: Social sciences, social and civic competence, social problems, key social concepts, education for citizenship, democratic values.
Projectes de tecnologia de tercer de l'ESO com a eix interdisciplinari en l'àmbit cientificotecnològic
Romero Martínez, Raúl
; Núñez Andrés, M. Amparo
Mots clau: Interdisciplinari, tecnologia, col·laboratiu, currículum, ABP, secundària.
Keywords: Interdisciplinary, technology, collaborative, curriculum, PBL, secondary school.
Experiències
Un projecte per a primer d'ESO: "Congrés de zoologia". Reflexions i propostes de millora
Fornas Dos-Santos, Beth
; Ortega Provedo, Conchita
; Sánchez i Juny, Àngela
Mots clau: Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències.
Keywords: Project, action research, teaching-learning significative learning, competencies.
Els projectes de treball: resposta a una reflexió compartida
Carbajo Gallego, Eugènia
Mots clau: Aprenentatge compartit, experiències d’aprenentatge, actitud professional, pensament autònom, experiència vivencial, ritmes d’aprenentatge.
Keywords: Peer-learning, learning experiences, professional attitude, autonomous thinking, active experience, learning rhythms.
Miscel·lània
Educació emocional: de la recerca a la pràctica fonamentada
Bisquerra i Alzina, Rafael
Mots clau: Educació emocional, competències emocionals, intel·ligència emocional, emoció, passió.
Keywords: Emotional education, emotional competences, emotional intelligence, emotion, passion.
Discriminació al professorat per motiu de gènere a l'escola pública de les Illes Balears
Sánchez Llull, David
; Revert Vidal, Yolanda
Mots clau: Assetjament psicològic (mobbing),discriminació, gènere, escola pública, prevenció.
Keywords: Mobbing, discrimination, gender, public schools, prevention.
Immigració, immersió en català i rendiment escolar: dos estudis revisats
Garcia i Sevilla, Lluís
; Garcia Higón, Gemma
Mots clau: Immersió lingüística, català, immigrant, rendiment escolar, integració, cultura subjectiva.
Keywords: Language immersion, Catalan, immigrant, school performance, integration, subjective culture.
Ressenyes bibliogràfiques
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Lliurament del XXVII Premi Joan Profitós d'assaig pedagògic
Assemblea General de Socis
Presentació del llibre Pedagogia, ara. Aplicació a la societat catalana: principis, tensions, referents, accions, cultura, de Martí Teixidó
Recerca: "Fem l'Escola Plurilingüe 2016-2017"
|
|