|
|
Altres
Junta de la Societat Catalana de Musicologia
Articles
Notes sobre el Cantus passionis a la Catedral de Barcelona, 1485-1583
Gregori i Cifré, Josep Maria
Mots clau: cant de la passió, catedral de Barcelona, passions polifòniques, capella de cantors, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
Keywords: cantus passionis (Passion chant), Cathedral of Barcelona, polyphonic passions, chapel of singers, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
Sons de les festes reials hispàniques en l'edat moderna: els jorns de les entrades de Felip III i Margarida d'Àustria a València (1599)
Villanueva Serrano, Francesc
Mots clau: entrada reial, Felip III, Margarida d’Àustria, paisatge sonor, ministrers, músics cecs, trompetes, tabals, campanes, València.
Keywords: royal entry, Philip III of Spain, Margaret of Austria, soundscape, minstrels, blind musicians, trumpets, drums, bells, Valencia.
Entorn del pare Joan Cererols (1618-1680)
Codina i Giol, Daniel
Mots clau: escola de música (Escolania) de Montserrat, mestres de l’Escolania, villancet, Capella Reial, oficis litúrgics.
Keywords: Montserrat music school (Escolania), music school masters, villancico, Royal Chapel, liturgical offices.
Joan Cererols: visió d'intèrpret
Cabré, Josep
Mots clau: Cererols, segle XVII, interpretació barroca, polifonia.
Keywords: Cererols, 17th century, Baroque interpretation, polyphony.
Els magnificats de Joan Cererols i el context musical europeu del moment: una comparació amb el magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz
Rifé i Santaló, Jordi
Mots clau: Cererols, Schütz, magnificat, retòrica i música, policoralitat, escola romana, escola veneciana.
Keywords: Cererols, Schütz, magnificat, rhetoric and music, polychorality, Roman school, Venetian school.
L'obra de Joan Cererols al Fons Verdú de la Biblioteca de Catalunya. El pare David Pujol i la publicació a Mestres de l'escolania de Montserrat
Salisi i Clos, Josep M.
Mots clau: música, Montserrat, Biblioteca de Catalunya, Cererols, Verdú.
Keywords: music, Montserrat, National Library of Catalonia, Cererols, Verdú.
Heinrich Ignaz Franz Biber: ¿estilo europeo o tradición local?
Hochradner, Thomas
; Deleyto Rösner, Isolde
Mots clau: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribució d’autoria, gravat sobre coure de Küsell, estil barroc polifònic europeu.
Keywords: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, attribution of authorship, Küsell’s copperplate engraving, European Baroque polyphonic style.
Palabras clave: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribución de autoría, grabado en cobre de Küsell, estilo barroco polifónico europeo.
L'orgue a Catalunya i a Montserrat durant la vida de Joan Cererols (1618-1680)
Oranias i Orga, Ramon
Mots clau: Montserrat, Joan Cererols, orgue, salmer, cadireta, orgue major, registre, teclat, pedal, Jordi de Mendoça, Francesc Bordons.
Keywords: Montserrat, Joan Cererols, organ, wind chest, chair organ, great organ, stop knob, keyboard, pedalboard, Jordi de Mendoça, Francesc Bordons.
Els infants de cor del Col·legi Seminari de Corpus Christi de València durant el segle XVII: admissions, sortides i vida quotidiana
Royo, Mireya
Mots clau: València, segle XVII, Capella de Corpus Christi, infants, contrapunt, cantar diestro, cantar su parte.
Keywords: Valencia, 17th century, Corpus Christi Chapel, choirboys, counterpoint, singing true (cantar diestro), holding one’s part (cantar su parte).
La iconografia musical a Menorca del segle XVIII a principis del segle XX
Guasteví Olives, Sara
Mots clau: instruments musicals en l’art, Menorca, segles XVIII/XX.
Keywords: musical instruments in art, Minorca, 18th-20th centuries.
Cimarosa a la Garrotxa: recepció i pràctica domèstica de l'òpera italiana del segle XVIII i inicis del segle XIX a Olot
Pessarrodona Pérez, Aurèlia
Mots clau: òpera, segle XVIII, Olot, Cimarosa, concerts domèstics, família Conill.
Keywords: opera, 18th century, Olot, Cimarosa, domestic concerts, Conill family.
Anton Andrelang (1799-1870), trompetista alemán en la Cataluña de mediados del siglo XIX: nueva fuente para el estudio del repertorio musical del barroco hispánico
Pascual León, Nieves
Palabras clave: Anton Andrelang, Joseph Julius Maier, Andrés Lorente, Juan Pablo Pujol, Gracián Babán, Felip Olivelles, Rafael Simón, Luis Vicente Gargallo.
Els orgues de Montserrat (II): des del 1811 fins al 2009
Oranias i Orga, Ramon
Mots clau: Montserrat, orgue, Pau Obradors, Eugeni Nicolau (Nicolàs), Aquilino Amezua, Silvio Puggina, Gregori Estrada, Gabriel Blancafort.
Keywords: Montserrat, organ, Pau Obradors, Eugeni Nicolau (Nicolàs), Aquilino Amezua, Silvio Puggina, Gregori Estrada, Gabriel Blancafort.
Confluències musicals en temps de revolucions. L'etapa londinenca de Ferran Sor (1815-1823) i la seva relació amb Muzio Clementi i integrants de la London Pianoforte School
Rodríguez Brià, Marina
Mots clau: Sor i Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, mètodes musicals del segle xix, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
Keywords: Sor and Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, musical methods of the 19th century, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
El Fons Miguel Casals Aragonés de la Biblioteca de Catalunya: el fil de vida d'un compositor desconegut
Anglada i Mas, Anna Maria
Mots clau: Miguel Casals Aragonés, Acadèmia Casals, Conservatori del Liceu, Sant Martí de Provençals, l’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
Keywords: Miguel Casals Aragonés, Casals Academy, Liceu Conservatory, Sant Martí de Provençals, L’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
Narcisa Freixas. L'obra pianística
Vela López, Ester
Mots clau: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, música, piano, pedagogia, segles XIX i XX, Renaixença, Catalunya, Cultura Musical Popular, anàlisi musical, biografia.
Keywords: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, music, piano, education, 19th and 20th centuries, Renaixença, Catalonia, Cultura Musical Popular, musical analysis, biography.
La fabricación del saxofón en España y la patente (1932) de Francisca Montserrat de Barcelona: un estudio morfológico y normativo desde los orígenes del instrumento
Diago Ortega, José Modesto
Mots clau: saxofón, fabricación de instrumentos musicales, Adolphe Sax, Casa Montserrat, patentes.
Keywords: saxofon, fabricació d’instruments musicals, Adolphe Sax, Casa Montserrat, patents.
|
|