Portal de publicacions
> Revistes i butlletins
|
Referència: 64682
|
|
Autor: International Congress of Greek and Latin Epigraphy (12è : 2002 : Barcelona)
Revista catalana de musicologia
Volum: 12 : 2019
Data d'edició: 2019
Descripció física: 426 p. ; 24 cm
Entitats:
Institut d'Estudis Catalans. Secció Històrico-Arqueològica
Universitat de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
ISSN (format paper): 1578-5297
ISSN (format digital): 2013-3960
Editorial: IEC
|
|
|
|
|
|
Altres
Junta de la Societat Catalana de Musicologia
Articles
Notes sobre el Cantus passionis a la Catedral de Barcelona, 1485-1583
Gregori i Cifré, Josep Maria
Mots clau: cant de la passió, catedral de Barcelona, passions polifòniques, capella de cantors, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
Keywords: cantus passionis (Passion chant), Cathedral of Barcelona, polyphonic passions, chapel of singers, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
DOI:
10.2436/20.1003.01.76
Sons de les festes reials hispàniques en l'edat moderna: els jorns de les entrades de Felip III i Margarida d'Àustria a València (1599)
Villanueva Serrano, Francesc
Mots clau: entrada reial, Felip III, Margarida d’Àustria, paisatge sonor, ministrers, músics cecs, trompetes, tabals, campanes, València.
Keywords: royal entry, Philip III of Spain, Margaret of Austria, soundscape, minstrels, blind musicians, trumpets, drums, bells, Valencia.
DOI:
10.2436/20.1003.01.77
Entorn del pare Joan Cererols (1618-1680)
Codina i Giol, Daniel
Mots clau: escola de música (Escolania) de Montserrat, mestres de l’Escolania, villancet, Capella Reial, oficis litúrgics.
Keywords: Montserrat music school (Escolania), music school masters, villancico, Royal Chapel, liturgical offices.
DOI:
10.2436/20.1003.01.78
Joan Cererols: visió d'intèrpret
Cabré, Josep
Mots clau: Cererols, segle XVII, interpretació barroca, polifonia.
Keywords: Cererols, 17th century, Baroque interpretation, polyphony.
DOI:
10.2436/20.1003.01.79
Els magnificats de Joan Cererols i el context musical europeu del moment: una comparació amb el magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz
Rifé i Santaló, Jordi
Mots clau: Cererols, Schütz, magnificat, retòrica i música, policoralitat, escola romana, escola veneciana.
Keywords: Cererols, Schütz, magnificat, rhetoric and music, polychorality, Roman school, Venetian school.
DOI:
10.2436/20.1003.01.80
L'obra de Joan Cererols al Fons Verdú de la Biblioteca de Catalunya. El pare David Pujol i la publicació a Mestres de l'escolania de Montserrat
Salisi i Clos, Josep M.
Mots clau: música, Montserrat, Biblioteca de Catalunya, Cererols, Verdú.
Keywords: music, Montserrat, National Library of Catalonia, Cererols, Verdú.
DOI:
10.2436/20.1003.01.81
Heinrich Ignaz Franz Biber: ¿estilo europeo o tradición local?
Hochradner, Thomas
; Deleyto Rösner, Isolde
Mots clau: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribució d’autoria, gravat sobre coure de Küsell, estil barroc polifònic europeu.
Keywords: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, attribution of authorship, Küsell’s copperplate engraving, European Baroque polyphonic style.
Palabras clave: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribución de autoría, grabado en cobre de Küsell, estilo barroco polifónico europeo.
DOI:
10.2436/20.1003.01.82
L'orgue a Catalunya i a Montserrat durant la vida de Joan Cererols (1618-1680)
Oranias i Orga, Ramon
Mots clau: Montserrat, Joan Cererols, orgue, salmer, cadireta, orgue major, registre, teclat, pedal, Jordi de Mendoça, Francesc Bordons.
Keywords: Montserrat, Joan Cererols, organ, wind chest, chair organ, great organ, stop knob, keyboard, pedalboard, Jordi de Mendoça, Francesc Bordons.
DOI:
10.2436/20.1003.01.83
Els infants de cor del Col·legi Seminari de Corpus Christi de València durant el segle XVII: admissions, sortides i vida quotidiana
Royo, Mireya
Mots clau: València, segle XVII, Capella de Corpus Christi, infants, contrapunt, cantar diestro, cantar su parte.
Keywords: Valencia, 17th century, Corpus Christi Chapel, choirboys, counterpoint, singing true (cantar diestro), holding one’s part (cantar su parte).
DOI:
10.2436/20.1003.01.84
La iconografia musical a Menorca del segle XVIII a principis del segle XX
Guasteví Olives, Sara
Mots clau: instruments musicals en l’art, Menorca, segles XVIII/XX.
Keywords: musical instruments in art, Minorca, 18th-20th centuries.
DOI:
10.2436/20.1003.01.85
Cimarosa a la Garrotxa: recepció i pràctica domèstica de l'òpera italiana del segle XVIII i inicis del segle XIX a Olot
Pessarrodona Pérez, Aurèlia
Mots clau: òpera, segle XVIII, Olot, Cimarosa, concerts domèstics, família Conill.
Keywords: opera, 18th century, Olot, Cimarosa, domestic concerts, Conill family.
DOI:
10.2436/20.1003.01.86
Anton Andrelang (1799-1870), trompetista alemán en la Cataluña de mediados del siglo XIX: nueva fuente para el estudio del repertorio musical del barroco hispánico
Pascual León, Nieves
Palabras clave: Anton Andrelang, Joseph Julius Maier, Andrés Lorente, Juan Pablo Pujol, Gracián Babán, Felip Olivelles, Rafael Simón, Luis Vicente Gargallo.
DOI:
10.2436/20.1003.01.87
Els orgues de Montserrat (II): des del 1811 fins al 2009
Oranias i Orga, Ramon
Mots clau: Montserrat, orgue, Pau Obradors, Eugeni Nicolau (Nicolàs), Aquilino Amezua, Silvio Puggina, Gregori Estrada, Gabriel Blancafort.
Keywords: Montserrat, organ, Pau Obradors, Eugeni Nicolau (Nicolàs), Aquilino Amezua, Silvio Puggina, Gregori Estrada, Gabriel Blancafort.
DOI:
10.2436/20.1003.01.88
Confluències musicals en temps de revolucions. L'etapa londinenca de Ferran Sor (1815-1823) i la seva relació amb Muzio Clementi i integrants de la London Pianoforte School
Rodríguez Brià, Marina
Mots clau: Sor i Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, mètodes musicals del segle xix, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
Keywords: Sor and Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, musical methods of the 19th century, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
DOI:
10.2436/20.1003.01.89
El Fons Miguel Casals Aragonés de la Biblioteca de Catalunya: el fil de vida d'un compositor desconegut
Anglada i Mas, Anna Maria
Mots clau: Miguel Casals Aragonés, Acadèmia Casals, Conservatori del Liceu, Sant Martí de Provençals, l’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
Keywords: Miguel Casals Aragonés, Casals Academy, Liceu Conservatory, Sant Martí de Provençals, L’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
DOI:
10.2436/20.1003.01.90
Narcisa Freixas. L'obra pianística
Vela López, Ester
Mots clau: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, música, piano, pedagogia, segles XIX i XX, Renaixença, Catalunya, Cultura Musical Popular, anàlisi musical, biografia.
Keywords: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, music, piano, education, 19th and 20th centuries, Renaixença, Catalonia, Cultura Musical Popular, musical analysis, biography.
DOI:
10.2436/20.1003.01.91
La fabricación del saxofón en España y la patente (1932) de Francisca Montserrat de Barcelona: un estudio morfológico y normativo desde los orígenes del instrumento
Diago Ortega, José Modesto
Mots clau: saxofón, fabricación de instrumentos musicales, Adolphe Sax, Casa Montserrat, patentes.
Keywords: saxofon, fabricació d’instruments musicals, Adolphe Sax, Casa Montserrat, patents.
DOI:
10.2436/20.1003.01.92
|
|
|
|