IEC Portal de publicacions cataleg⊂ModuleName=

Referència: 69442


Autor: Arnau i Querol, Joaquim

Escriure en català [Recurs electrònic] : Un estudi del coneixement ortogràfic a tercer de primària

Data d'edició: 2022
Descripció física: 98 p.
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Secció de Filosofia i Ciències Socials
ISBN: 978-84-9965-690-8
DOI: 10.2436/10.3000.06.1
Col·lecció: Treballs de la Secció de Filosofia i Ciències Socials ; 54
Editorial: IEC


Text complet   Text complet
Resum

En aquesta publicació s’avalua el coneixement ortogràfic dels aprenents fent una anàlisi fonema per fonema. És una perspectiva necessària que no ha incorporat cap dels escassos treballs fets a Catalunya sobre aquesta temàtica. A partir de les propostes ja avançades d’Alexandre Galí en el seu temps, presenta un marc teòric innovador que considera els processos i els factors que expliquen el coneixement ortogràfic: processos d’aprenentatge, d’exposició a l’escrit, i factors fonològics i morfològics. Aquesta anàlisi critica concepcions errònies que encara hi ha sobre com s’aprèn l’ortografia. Facilita al professorat concepcions acurades sobre el diagnòstic de la competència ortogràfica i proposa aplicacions de cara a la intervenció.


Obra digital
 

Dades de l´usuari/ària