| 
     Portal de publicacions 
nove...leName=
							
				
					
						| 
								
									
									
										| 
												
													|   |  
													| Referència: 69962 
 
 |  | Autor: Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament Antoni Quintana i Marí (19a : 2021 : Barcelona, Catalunya)
 
 
 Actes de la XIX Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament "Antoni Quintana Marí" : Barcelona, 19 i 20 de novembre de 2021 [Recurs electrònic] / Edició a cura de Carmel Ferragud i Maria Rosa Massa-EsteveData d'edició: 2023
 Descripció física: 117 p.
 Entitats: 
										Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica
 ISBN: 978-84-9965-708-0
 Editorial: IEC
 
 
 
 |  |  
						|  |  
						| 
 |  
						| 
								
									| 
											
												
												
													
													
														
															Obra digital
														
 |   | 
											
											
										
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
													
											
											
															
												
											
											
																										
														De l'histoire des mathématiques dans les classes. Exemples et questions
														
														
														Chorlay, Renaud 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: history of mathematics, didactics of mathematics, teaching and learning.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.2
														
														 
																												
														Reina el sol? No! Era una enginyera ambientalista i investigadora de relleu
														
														
														Roca i Rosell, Antoni 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: gender in engineering, solar energy, Maria Telkes.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.3
														
														 
																												
														El científic i la científica cromo: crítica i implicacions per a l'alumnat
														
														
														Rivera Colomer, Mar  
															
															 ; Rodríguez i Moreno, Aitor 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: referents femenins, recursos didàctics, cromificació.
														
														
														
														
														
														Keywords: female references, didactic resources, “trading-card scientist”.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.4
														
														 
																												
														Metodologies per a introduir les científiques en els currículums
														
														
														Solsona i Pairó, Núria 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: didàctica de les ciències, gènere, recursos educatius, curricula.
														
														
														
														
														
														Keywords: science education, gender, educational resources, curricula.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.5
														
														 
																												
														L'assignatura Tallers  a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona. Els seus orígens
														
														
																												
															
															Pons Poblet, Josep Maria  
															
															 ; Boix Aragonès, Oriol 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la ciència, ETSEIB, tallers, taller elèctric.
														
														
														
														
														
														Keywords: History of Science, ETSEIB, Workshops course, Electrical Workshop course.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.6
														
														 
																												
														Sabers en acció: una nova història de la ciència, la tecnologia i la medicina
														
														
																												
															
															Gil Farrero, Judit  
															
															 ; Ferragud, Carmel  
															
															 ; Bertomeu Sánchez, José Ramón 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: historiography, textbooks, information and communication technologies, biographies,
geographies of science, digital humanities.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.7
														
														 
														 														
														Eupalinos en temps de confinament
														
														
														Virgili Correas, David 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: Eupalinos, lockdown, history of mathematics, didactics of mathematics, distance
learning.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.8
														
														 
																												
														L'assignatura Tallers  a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona. Trenta-cinc anys després, de Tallers  a Taller elèctric
														
														
																												
															
															Boix Aragonès, Oriol  
															
															 ; Pons Poblet, Josep Maria 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la ciència, ETSEIB, tallers, taller elèctric.
														
														
														
														
														
														Keywords: history of science, ETSEIB, Workshops course, Electrical Workshop course.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.9
														
														 
																												
														Las pilas de balas, naranjas o esferas
														
														
														Navarro i Loidi, Juan 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														
														
														
														
														Keywords: arithmetic, sum of a sequence, polygonal numbers, sum of powers of natural numbers,
mathematical induction.
														
														
														
														
														
														Palabras clave: aritmética, suma de sucesiones, números poligonales, suma de potencias de
números naturales, método de inducción.
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.10
														
														 
																												
														Wendlingen: un home de ciència en la cort espanyola del segle XVIII
														
														
														Berenguer Clarià, Joaquim 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: Wendlingen, segle xviii, ensenyament, matemàtiques.
														
														
														
														
														
														Keywords: Wendlingen, 18th century, teaching, mathematics.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.11
														
														 
																												
														Algunes reflexions al voltant de l'ensenyament de la regla del producte al segle XVIII: el cas de The method of fluxions, both direct and inverse  (1730) d'Edmund Stone
														
														
																												
															
															Blanco Abellán, Mónica 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: diferenciació del producte, Edmund Stone, L’Hospital, càlcul leibnizià, càlcul
newtonià.
														
														
														
														
														
														Keywords: product rule, Edmund Stone, L’Hospital, Leibnizian calculus, Newtonian calculus.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.12
														
														 
																												
														I si fem un zoom i mirem la recta numèrica?
														
														
														Romero Vallhonesta, M. Fàtima 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: nombres irracionals, educació secundària obligatòria, textos històrics.
														
														
														
														
														
														Keywords: irrational numbers, compulsory secondary education, historical texts.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.13
														
														 
																												
														Les fonts originals a la història de la matemàtica
														
														
														Massa i Esteve, Maria Rosa 
															
														
														
															
														
															
															
															
														
														
														
														
														Mots clau: història de la matemàtica, formació matemàtica, pràctiques històriques, textos
històrics.
														
														
														
														
														
														Keywords: history of mathematics, mathematical training, historical practices, historical texts.
														
														
														
														
														
														
														
																DOI: 
																	10.2436/10.2006.05.14
														
														 
														 |  |  |  |