Portal de publicacions
> Colˇleccions bibliogrāfiques
|
Referència: 72722
|
|
Autor: Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundāria i a la Universitat (4t : 2022 : Barcelona, Catalunya)
Llegir, escriure i parlar a l'aula / Ediciķ a cura de Daniel Casals, Francesc Foguet i Mar Massanell
Data d'edició: 2024
Descripció física: 263 p. ; 21 cm
Entitats:
Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Llengua i Literatura
Universitat Autōnoma de Barcelona
ISBN: 978-84-9965-742-4 (IEC) ; 978-84-1281-38-7-6 (UAB)
Colˇlecció: Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura ; 30
Editorial: IEC [coediciķ amb] : UAB
Text complet
|
|
|
|
|
|
Altres
Parlaments d'inauguraciķ
Conferčncies
(Re)trobar-nos en els llibres
Salord i Ripoll, Maite
Mots clau: lectura, escriptura, llibres, passiķ, pantalles.
Keywords: reading, writing, books, passion, screens.
DOI:
10.2436/15.2502.07.2
Eines normatives per a l'ensenyament de la gramātica
Cuenca Ordinyana, Maria Josep
Mots clau: gramātica normativa, Institut dEstudis Catalans, descripciķ i prescripciķ, terminologia gramatical
Keywords: normative grammar, Institut dEstudis Catalans, description and prescription, grammatical terminology
DOI:
10.2436/15.2502.07.3
Pončncies
Canvi de rumb! O el biaix del supervivent
Portell Rifa, Joan
Mots clau: lectures obligatōries, hābit de lectura, adolescčncia, mentor lector, biaix del supervivent.
Keywords: mandatory reading, reading habit, adolescence, reading mentor, survivor bias.
DOI:
10.2436/15.2502.07.4
La promociķ de la lectura a la Biblioteca Escolar de l'Institut Menéndez y Pelayo
Baena, Júlia
Mots clau: Biblioteca escolar de secundāria, promociķ de la lectura, Educaciķ Secundāria Obligatōria.
Keywords: High School Library, Reading Promotion, Middle and High School.
DOI:
10.2436/15.2502.07.5
Com sortir de la zona de confort i endinsar-se en nous camins innovadors per a l'aprenentatge de la llengua i la literatura
Grifoll Rius, Marina
; Pol Asmarats, Cristina
; Urbaneja Manero, Elena
Mots clau: Innovaciķ pedagōgica, neuroeducaciķ, projecte innovador, llengua catalana, itineraris literaris.
Keywords: Learning innovation, neuroeducation, innovative project, Catalan language, reading itineraries.
DOI:
10.2436/15.2502.07.6
Escola andorrana de batxillerat: parlar C1, llegir C2, escriure C3
Cucurull i Canyelles, Maria
; Pujol Reynares, Berta
Mots clau: enfocament comunicatiu, aprenentatge per competčncies, competčncia oral, competčncia lectora, competčncia escriptural.
Keywords: communicative approach, competency-based learning, oral competency, reading competency, writing competency.
DOI:
10.2436/15.2502.07.7
Textos literaris per treballar a l'aula
Armengol Gimeno, Elisabet
Mots clau: viatge, literatura de viatges, Xavier de Maistre, Montserrat Roig, Josep Maria Espinās.
Keywords: journey, travel literature, Xavier de Maistre, Montserrat Roig, Josep Maria Espinās.
DOI:
10.2436/15.2502.07.8
Llegir en catalā amb alumnes castellanoparlants
Granell Rosich, Alba
Mots clau: llengua catalana, lectura, alumnes castellanoparlants, teatre, literatura escčnica.
Keywords: Catalan Language, Reading, Spanish-speaking Students, Theater, Scenic Literature. llengua catalana, lectura, alumnes castellanoparlants, teatre, literatura escčnica.
DOI:
10.2436/15.2502.07.9
Les adaptacions dels clāssics a l'aula
Farré Olivé, Montserrat
Mots clau: clāssics, adaptacions, diversitat, aprenentatge basat en situacions, interdisciplinarietat.
Keywords: classics, adaptation, diversity, situation-based learning, interdisciplinarity.
DOI:
10.2436/15.2502.07.10
Els creadors de continguts a les xarxes socials com a models a seguir per al coneixement i l'ús de la llengua
Guevara Claramunt, Marc
Mots clau: catalā, xarxes socials, ús social del catalā dels joves, nou currículum, Plataforma per la Llengua.
Keywords: Catalan language, social networks, social use of Catalan by young people, new curriculum, Plataforma per la Llengua.
DOI:
10.2436/15.2502.07.11
La llengua, eix vertebrador del projecte de La Bressola
Bilbao Roig, Olatz de
; Genescā Ferrer, Llorenį
Mots clau: La Bressola, immersiķ lingüística, llengua catalana a la secundāria, Catalunya del Nord, oralitat.
Keywords: La Bressola, immersion, Catalan language in secondary school, Northern Catalonia, orality
DOI:
10.2436/15.2502.07.12
Altres
Currículums dels autors i dels editors
|
|
|
|