IEC Portal de publicacions nuld

Referència: 72722


Autor: Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundāria i a la Universitat (4t : 2022 : Barcelona, Catalunya)

Llegir, escriure i parlar a l'aula / Ediciķ a cura de Daniel Casals, Francesc Foguet i Mar Massanell

Data d'edició: 2024
Descripció física: 263 p. ; 21 cm
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Llengua i Literatura
Universitat Autōnoma de Barcelona
ISBN: 978-84-9965-742-4 (IEC) ; 978-84-1281-38-7-6 (UAB)
Colˇlecció: Treballs de la Societat Catalana de Llengua i Literatura ; 30
Editorial: IEC [coediciķ amb] : UAB


Text complet   Text complet

Afegir a la cistella
  27,00 €  
Índex  

Altres


Parlaments d'inauguraciķ

Llegir, escriure i parlar a l'aula en una societat complexa
Cabré i Castellví, Teresa
DOI: 10.2436/15.2502.07.2

P. 17-18
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

[Llegir, escriure i parlar a l'aula en una societat complexa]
Lafuente Sancho, Francisco Javier

P. 19-20
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

[Llegir, escriure i parlar a l'aula en una societat complexa]
Dols i Salas, Nicolau

P. 21-22
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

[Llegir, escriure i parlar a l'aula en una societat complexa]
Casals i Martorell, Daniel

P. 23-25
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

[Llegir, escriure i parlar a l'aula en una societat complexa]
Martí Solā, M. Dolors

P. 27-28
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Conferčncies

(Re)trobar-nos en els llibres
Salord i Ripoll, Maite
Matèries:   Lectura - Animaciķ
Escriptura
Mots clau: lectura, escriptura, llibres, passiķ, pantalles.
Keywords: reading, writing, books, passion, screens.
DOI: 10.2436/15.2502.07.2

P. 31-47
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Eines normatives per a l'ensenyament de la gramātica
Cuenca Ordinyana, Maria Josep
Matèries:   Catalā - Gramātica - Ensenyament
Institut d'Estudis Catalans. Gramātica essencial de la llengua catalana
Catalā - Normativa
Mots clau: gramātica normativa, Institut d’Estudis Catalans, descripciķ i prescripciķ, terminologia gramatical
Keywords: normative grammar, Institut d’Estudis Catalans, description and prescription, grammatical terminology
DOI: 10.2436/15.2502.07.3

P. 49-88
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Pončncies

Canvi de rumb! O el biaix del supervivent
Portell Rifa, Joan
Matèries:   Lectura, Gust per la
Lectura - Animaciķ
Lectura (Educaciķ primāria)
Lectura (Educaciķ secundāria)
Mots clau: lectures obligatōries, hābit de lectura, adolescčncia, mentor lector, biaix del supervivent.
Keywords: mandatory reading, reading habit, adolescence, reading mentor, survivor bias.
DOI: 10.2436/15.2502.07.4

P. 91-111
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

La promociķ de la lectura a la Biblioteca Escolar de l'Institut Menéndez y Pelayo
Baena, Júlia
Matèries:   Lectura, Gust per la
Biblioteques escolars
Lectura (Educaciķ primāria)
Lectura (Educaciķ secundāria)
Mots clau: Biblioteca escolar de secundāria, promociķ de la lectura, Educaciķ Secundāria Obligatōria.
Keywords: High School Library, Reading Promotion, Middle and High School.
DOI: 10.2436/15.2502.07.5

P. 113-136
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Com sortir de la zona de confort i endinsar-se en nous camins innovadors per a l'aprenentatge de la llengua i la literatura
Grifoll Rius, Marina ; Pol Asmarats, Cristina ; Urbaneja Manero, Elena
Matèries:   Competčncies bāsiques
Lectura
Escriptura - Ensenyament
Mots clau: Innovaciķ pedagōgica, neuroeducaciķ, projecte innovador, llengua catalana, itineraris literaris.
Keywords: Learning innovation, neuroeducation, innovative project, Catalan language, reading itineraries.
DOI: 10.2436/15.2502.07.6

P. 137-161
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Escola andorrana de batxillerat: parlar C1, llegir C2, escriure C3
Cucurull i Canyelles, Maria ; Pujol Reynares, Berta
Matèries:   Competčncies bāsiques
Catalā - Ensenyament
Comunicaciķ
Mots clau: enfocament comunicatiu, aprenentatge per competčncies, competčncia oral, competčncia lectora, competčncia escriptural.
Keywords: communicative approach, competency-based learning, oral competency, reading competency, writing competency.
DOI: 10.2436/15.2502.07.7

P. 163-179
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Textos literaris per treballar a l'aula
Armengol Gimeno, Elisabet
Matèries:   Llibres de viatges
Espinās. Josep M. - Crítica textual
Roig i Fransitorra, Montserrat - Crítica i interpretaciķ
Maistre, Xavier de
Literatura - Ensenyament
Mots clau: viatge, literatura de viatges, Xavier de Maistre, Montserrat Roig, Josep Maria Espinās.
Keywords: journey, travel literature, Xavier de Maistre, Montserrat Roig, Josep Maria Espinās.
DOI: 10.2436/15.2502.07.8

P. 181-192
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Llegir en catalā amb alumnes castellanoparlants
Granell Rosich, Alba
Matèries:   Competčncia i actuaciķ (Lingüística)
Catalā en l'ensenyament
Teatre en l'ensenyament
Catalā - Ensenyament secundari - Catalunya
Mots clau: llengua catalana, lectura, alumnes castellanoparlants, teatre, literatura escčnica.
Keywords: Catalan Language, Reading, Spanish-speaking Students, Theater, Scenic Literature. llengua catalana, lectura, alumnes castellanoparlants, teatre, literatura escčnica.
DOI: 10.2436/15.2502.07.9

P. 193-209
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Les adaptacions dels clāssics a l'aula
Farré Olivé, Montserrat
Matèries:   Literatura - Adaptacions
Cānon (Literatura)
Literatura catalana - Ensenyament
Mots clau: clāssics, adaptacions, diversitat, aprenentatge basat en situacions, interdisciplinarietat.
Keywords: classics, adaptation, diversity, situation-based learning, interdisciplinarity.
DOI: 10.2436/15.2502.07.10

P. 211-221
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Els creadors de continguts a les xarxes socials com a models a seguir per al coneixement i l'ús de la llengua
Guevara Claramunt, Marc
Matèries:   Xarxes socials en línia
Llenguatge i Internet
Catalā - Ús
Plataforma per la Llengua
Mots clau: catalā, xarxes socials, ús social del catalā dels joves, nou currículum, Plataforma per la Llengua.
Keywords: Catalan language, social networks, social use of Catalan by young people, new curriculum, Plataforma per la Llengua.
DOI: 10.2436/15.2502.07.11

P. 223-246
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

La llengua, eix vertebrador del projecte de La Bressola
Bilbao Roig, Olatz de ; Genescā Ferrer, Llorenį
Matèries:   Escoles (La Bressola) - Catalunya del Nord
Catalā - Ensenyament - Immersiķ lingüística
Catalā - Ensenyament - Catalunya del Nord
Mots clau: La Bressola, immersiķ lingüística, llengua catalana a la secundāria, Catalunya del Nord, oralitat.
Keywords: La Bressola, immersion, Catalan language in secondary school, Northern Catalonia, orality
DOI: 10.2436/15.2502.07.12

P. 247-258
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Altres

Currículums dels autors i dels editors

P. 259-263
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Dades de l´usuari/āria