Portal de publicacions
> Revistes i butlletins
|
Referència: 35802
|
|
Autor: Institut d'Estudis Catalans (Barcelona)
Revista catalana de pedagogia
Volum: 6 (2007-2008)
Data d'edició: 2009
Descripció física: 456 p. ; 24 cm
Entitats:
Institut d'Estudis Catalans. Publicacions generals
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Editorial: IEC
Enllaç:
ISSUU
Text complet
|
|
|
|
|
|
L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008
L'Any Internacional de les Llengües 2008: per la diversitat lingüística i el multilingüisme
Argenter i Giralt, Joan A.
Mots clau: multilingüisme, diversitat lingüística, mundialització, comunitat internacional, cultura, programes internacionals, tecnologia del llenguatge, documentació.
Keywords: multilingualism, linguistic diversity, globalization, international community, culture, international programs, technology of language, documentation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.20
Acció cívica per fomentar actituds lingüístiques positives
Joan i Marí, Bernat
Mots clau: actitud lingüística, acció cívica, xovinisme, autoestima lingüística, comunitat lingüística, autoodi, dialecte, lleialtat lingüística, minorització.
Keywords: language attitude, civic action, chauvinism, linguistic self-esteem, language community. self-hatred, dialect, linguistic loyalty, minorization.
DOI:
10.2436/20.3007.01.21
Polítiques europees en educació i multilingüisme: el rol dels professors de llengües estrangeres
Strubell i Trueta, Miquel
Mots clau: política lingüística, Unió Europea, estratègia de Lisboa, ensenyament, mobilitat del professorat, aprenentatge, professor de llengües estrangeres, llengües estrangeres, formació del professorat.
Keywords: language policy, European Union, strategy of Lisboa, teaching, teacher mobility, learning, teacher of foreign languages, foreign language, teacher forming.
DOI:
10.2436/20.3007.01.22
La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus
Stegmann, Tilbert Dídac
Mots clau: multilingüisme, competència multilingüe, consciència lingüística, educació plurilingüe, interdisciplinarietat, globalització, transferència didàctica, aprenentatge de segona llengua.
Keywords: multilingualism, multilingual competence, linguistic awareness, plurilingual education, interdisciplinarity, globalization, didactic transfer, second language learning, SLL.
DOI:
10.2436/20.3007.01.23
L'Ensenyament de les llengües a Catalunya : cap a un model català romanístic amb anglès com a llengua franca
Teixidó i Planas, Martí
Mots clau: bilingüisme, multilingüisme, competència lingüística, ensenyament de llengües.
Keywords: bilingual competency, multilingual competency, communication skills, language’s teaching.
DOI:
10.2436/20.3007.01.24
Significació de l'escola catalana en el segle XXI
Arenas i Sampera, Joaquim
Mots clau: escola catalana, sistema educatiu, programa d’immersió lingüística, educació intercultural.
Keywords: catalan school, educative system, linguistic immersion program, intercultural education.
DOI:
10.2436/20.3007.01.25
Fonamentació i didàctica de la motivació a l'àmbit de les llengües
Mallart i Navarra, Joan
Mots clau: motivació didàctica, ensenyament de la llengua, estratègies didàctiques, aprenentatge lingüístic, educació emocional, aprenentatge de segona llengua, actitud lingüística, esforç.
Keywords: motivation of language learning, teaching of language, teaching strategies, learning strategies, language learning, emotional education, second language learning, linguistic attitude, effort.
DOI:
10.2436/20.3007.01.26
La Voluntat de comunicar-se en una segona llengua: la presa de decisions individual en un context social
MacIntyre, Peter D.
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds, lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competence, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.27
Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?
Marí i Mayans, Isidor
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competene, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.28
Llengua, educació i immigració: el simposi de Girona
Besalú Costa, Xavier
Mots clau: llengua, educació, immigració, diversitat, interculturalitat.
Keywords: language, education, immigration, diversity, interculturality.
DOI:
10.2436/20.3007.01.29
La Inseguretat lingüística i l'aprenentatge de les llengües minoritzades : reflexions des del País Valencià
Baldaquí i Escandell, Josep M.
DOI:
10.2436/20.3007.01.30
Seminari de Tardor 2007 : la societat en transició : la segona renovació de l'escola
Estudis, recerques i experiències
La Diversitat cultural en els Centres Residencials d'Acció Educativa
Costa i Camara, Sandra
DOI:
10.2436/20.3007.01.36
El Fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
Marimon i Martí, Marta
DOI:
10.2436/20.3007.01.38
Textos i documents
Temps de memòria
Per una pedagogia del joc: la seva aposta educativa des del segle XIX
Bantulà i Janot, Jaume
DOI:
10.2436/20.3007.01.41
Companya: la revista de la dona (el somni de la dona lliure)
Guilera Rico, Laura
DOI:
10.2436/20.3007.01.42
Recensions
Arenas, Joaquim; Muset, Margarida. La immersió lingüística. Una obra de govern, un projecte compartir. Barcelona: Centre d'Estudis Jordi Pujol, 2007
Busquets i Dalmau, Lluís
Baden-Powell, Robert. Escoltisme per a nois. Barcelona: Eumo Editorial, 2007 [pròlegs d'Antoni Tort i Salomó Marquès]
Vilanou i Torrano, Conrad
Buisán, C.; Echebarria, I. [coord.]. Miquel Meler i Muntané: vocación y pedagogía. Los orígenes de la pedagogía terapéutica en España. Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Busquets, Ll.; Serra, B. [comp.]. Narracions i pedagogia. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia, 2008
Busquets i Dalmau, Lluís
Codina, Maria Teresa. Educar en temps difícils: Escola Talitha, 1956-1974. Vic: Eumo, 2007
Guilera Rico, Laura
Domènech i Domènech, S. Els alumnes de la República: els grups escolars del Patronat Escolar de l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008
Vilanou i Torrano, Conrad
Florensa i Parés, Joan. P. Jacint Feliu i Utzet (1787-1867): protagonista de la restauració de l'Escola Pía a Espanya. Mataró: Caixa d'Estalvis Laietana, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Fumaroli, Marc. La educación de la libertad. Barcelona: Arcadia, 2007 [epíleg de Carlos García Gual: «La difícil lectura de los clásicos»
Palau Orta, Josep
García Carrasco, J. Leer en la cara y en el mundo. Barcelona: Herder, 2007
Bárcena, Fernando
Martín-Moreno Cerrillo, Quintina. Organización y dirección de centros educativos innovadores: el centro educativo versátil Madrid: McGraw-Hill, 2006
Jiménez Cobo, Blas
Santos Rego, M. A. Universidade e construccion da sociedade civil. Vigo: Edicions Xerais de Galicia, 2007
Costa Rico, Antón
Torrents i Bertrana, Ricard. Què és la universitat, o de la conveniència de rellegir Humboldt. Vic: Universitat de Vic, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Altres
Dades dels col·laboradors d'aquest número
|
|
|
|