IEC Portal de publicacions r


Referència: 72802
Revista catalana de pedagogia [Recurs electrònic]



Enllaç: ISSUU

Volum: 26 : 2024
Data d´edició: 2024
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 146 p.
Editorial: IEC [coedició amb] : Universitat de Barcelona

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial

Editorial

DOI: 10.2436/20.3007.01.207

P. 1-3
Citació bibliogràfica Text completText complet

Articles de recerca

Trust and connection in the artificial intelligence educational ecosystem: From algorithmism to algoritharism
Lorenzo i Galés, M. Neus
Matèries:   Intel·ligència artificial - Aplicacions a l'educació
Mots clau: confiança, pràctica basada en l’evidència, EBP, educació basada en la pràctica, PIE, algorisme, algoritarisme, governança.
Keywords: Trust, evidence-based practice, EBP, practice-informed education, PIE, algorithmism, algoritharism, governance

DOI: 10.2436/20.3007.01.208

P. 4-37
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Articles d'experiències

A case study in artificial intelligence-assisted qualitative analysis: The use of ChatGPT prompts with UNESCO texts
Sandín Esteban, María Paz ; Sánchez Martí, Angelina
Matèries:   Intel·ligència artificial - Aplicacions a l'educació
Unesco
Investigació qualitativa
Mots clau: Anàlisi qualitativa, intel·ligència artificial, ChatGPT, prompts, UNESCO, educació.
Keywords: Qualitative analysis, artificial intelligence, ChatGPT, prompts, UNESCO, education.

DOI: 10.2436/20.3007.01.209

P. 38-63
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

The ARTificial revolution. Introducing generative artificial intelligence tools into artistic education
Torres Carceller, Andrés
Matèries:   Intel·ligència artificial - Aplicacions a l'educació
Art - Ensenyament
Pensament crític
Mots clau: Intel·ligència artificial, generador de continguts, creativitat, educació artística, pensament crític, tecnologia.
Keywords: Artificial intelligence, content generator, creativity, art education, critical thinking, technology.

DOI: 10.2436/20.3007.01.210

P. 64-81
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Avantatges d'aplicar la robòtica i la intel·ligència artificial amb la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit a primària
Fuente Castelló, Rosa Maria de la
Matèries:   Intel·ligència artificial - Aplicacions a l'educació
Robòtica
Internet de les coses
Mots clau: Intel·ligència artificial (AI), robòtica, internet de les coses, pensament computacional, objectius de desenvolupament sostenible (ODS).
Keywords: AI, smart city, robotics, Internet of things, computational thinking, Sustainable Development Goals, SDGs.

DOI: 10.2436/20.3007.01.211

P. 82-101
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

The utilization of generative artificial intelligence in the professional development of teachers
Puente Muniz, Katia Cristian ; Fagundes Vila, Caterine
Matèries:   Intel·ligència artificial - Aplicacions a l'educació
Mestres - Formació
Pensament crític
Ètica - Ensenyament
Raonament
Mots clau: Intel·ligència artificial generativa, ChatGPT, formació del professorat, pensament crític, habilitats argumentatives, ètica.
Keywords: Generative artificial intelligence, ChatGPT, teacher training, critical thinking, argumentative skills, ethics.

DOI: 10.2436/20.3007.01.212

P. 102-118
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Tecnopedagogia en un món de màquines intel·ligents
Oliveras Ballús, Maria de Montserrat
Matèries:   Tecnologia
Pedagogia
Creativitat
Mots clau: Tecnopedagogia, dimensió biopsicosocial, flexibilitat cognitiva, reflexió, coneixement, creativitat, benestar.
Keywords: Technopedagogy, biopsychosocial dimension, cognitive flexibility, reflection, knowledge, creativity, well-being.

DOI: 10.2436/20.3007.01.213

P. 119-146
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Dades de l´usuari/ària