Portal de publicacions
Referència: 55662
Volum: Número 19 : 2014
Data d´edició: 2014
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. ; 28 cm
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 32 : juny 2023
(PDF) 31 : desembre 2022
(PDF) 30 : Juny 2022
(PDF) 29 : 2021
(PDF) 28 : 2021
(PDF) 27 : desembre 2020
(PDF) 26 : juny 2020
(PDF) 25 : 2019
(PDF) Número 24 : juny 2018
(PDF) Número 23 : 2017
(PDF) 22 : 2016
(PDF) 21 : 2015
(PDF) Número 20 : 2015
(PDF) Número 19 : 2014
(PDF) Número 18 : 2014
(PDF) Número 17 : 2014
(PDF) Número 16 : 2013
(PDF) Número 15 : 2013
(PDF) 14 : 2013
(PDF) 13 : 2012
(PDF) 12 : 2012
(PDF) 11 : 2012
(PDF) 10 : 2011
(PDF) 9 : 2011
(PDF) 8 : 2011
(PDF) 7 : 2010
(PDF) 6 : 2010
(PDF) 5 : 2010
(PDF) 4 : 2009
(PDF) 3 : 2009
(PDF) 2 : 2009
(PDF) 1 : 2008
Editorial
Monografia / Aprenentatge de conceptes i models
Com es veuen els àtoms a la llum d'una espelma i com es compliquen més i més
Aliberas, Joan
;
Izquierdo Aymerich, Mercè
;
Guitart i Mas, Fina
Mots clau: Àtom químic, química per a tothom, element, model de canvi químic, propietats de les substàncies.
Keywords: Chemical atom, chemistry for everybody, element, chemical change model, properties of substances.
DOI:
10.2436/20.2003.02.137
P. 4-9
Monografia / Història i naturalesa de la química
De com els químics varen començar a parlar d'àtoms: el corpuscularisme de la química del segle XVIII coma preludi de l'atomisme químic de Dalton
Grapí i Vilumara, Pere
Mots clau: Atomisme químic, ensenyament de la química, història experimental, corpuscularisme.
Keywords: Chemical atomism, teaching chemistry, experimental history, corpuscularism.
DOI:
10.2436/20.2003.02.138
P. 10-17
De cómo el átomo se convierte en "real" y complejo y adquiere una estructura
Solbes, Jordi
Mots clau: Partícules subatòmiques, àtom, models atòmics.
Keywords: Subatomic particles, atom, atomic models.
Palabras clave: Partículas subatómicas, átomo, modelos atómicos.
DOI:
10.2436/20.2003.02.139
P. 18-25
Monografia / Estratègies didàctiques
De com l'àtom es va fer útil i ensenyable
Marchán Carvajal, Iván
;
Sanmartí i Puig, Neus
Mots clau: Ensenyament de la química, treball en context, models, secundària, progressió d’aprenentatge.
Keywords: Chemistry education, context-based education, models, high school, learning progression.
DOI:
10.2436/20.2003.02.140
P. 26-32
De com l'àtom esdevé una peça de LEGO. Una visió crítica
Mans i Teixidó, Claudi
Mots clau: LEGO, analogia didàctica, àtom, molècula, química.
abstract
Palabras clave: LEGO, didactic analogy, atom, molecule, chemistry.
DOI:
10.2436/20.2003.02.141
P. 33-38
A Holistic approach to the atom in school chemistry
Erduran, Sibel
Mots clau: Àtom, naturalesa de la química, desenvolupament del coneixement químic.
Keywords: Atom, nature of chemistry, growth of chemical knowledge.
DOI:
10.2436/20.2003.02.142
P. 39-42
Com ajuden els àtoms a aprendre química i quines dificultats generen?
Garcia Viloca, Mireia
;
López, Núria
;
Melcón, Pilar
;
Muñoz, Isabel
;
Rial, David
;
Segura, Marta
;
Valls, Josep Maria
;
Simón, Marta
;
Izquierdo Aymerich, Mercè
;
Mans i Teixidó, Claudi
Mots clau: Àtom, internivell, experiència d’aula, dificultats d’aprenentatge.
Keywords: Atom, interlevel, classroom experience, learning difficulties.
DOI:
10.2436/20.2003.02.143
P. 43-47
Intercanvi / Treball experimental
Using demonstrations to stimulate inquiry and students' thinking
Childs, Peter E.
Mots clau: Experiments demostratius, formulació de preguntes, controvèrsies científiques, model 5E, ECBI.
Keywords: Demonstrations, questioning, discrepant events, 5E model, IBSE.
DOI:
10.2436/20.2003.02.144
P. 48-57
Els Residus en un laboratori de secundària. Les 3 R + S de salut
Careta Burdó, Sílvia
;
Solà i Rodrigo, Aina
;
Erra, Miquel
Mots clau: Microescala, organohalogenats, metalls pesants, química verda, minimització de residus, recollida de residus.
Keywords: Micro scale, organohalogenates, heavy metals, green chemistry, minimizing wastes, waste collection.
DOI:
10.2436/20.2003.02.145
P. 58-62