Portal de publicacions
Referència: 58462
Volum: 11 : 2017
Data d´edició: 2017
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 263 p. : il·l.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 26 : 2024
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Editorial
Tema monogràfic: Com podem entendre el fet d'aprendre avui. Significats i conseqüències en la docència
Neuroeducació: aportacions de la neurociència als plantejaments educatius
Portero Tresserra, Marta
;
Carballo Márquez, Anna
Mots clau: Neurociència, desenvolupament i aprenentatge, plasticitat cerebral, emocions, funcions executives, espais d’aprenentatge.
Keywords: Neuroscience, development and learning, brain plasticity, emotions, executive functions, learning environments.
DOI:
10.2436/20.3007.01.85
P. 17-55
Identitat discent i disseny universal de l'aprenentatge. Una proposta per a l'atenció de la diversitat
Morodo, Andy
Mots clau: Atenció a la diversitat, identitat discent, aproximació dialògica, disseny universal de l’aprenentatge, aprenentatge cooperatiu, LIQ.
Keywords: Attention to diversity, learner identity, dialogic approach, universal design for learning, cooperative learning, LIQ.
DOI:
10.2436/20.3007.01.86
P. 57-77
Aprendre ensenyant. Poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?
Duran Gisbert, David
Mots clau: Aprenentatge entre iguals, tutoria entre iguals, aprenentatge cooperatiu, societat del coneixement, ensenyament, innovació.
Keywords: Peer learning, peer tutoring, cooperative learning, knowledge society, teaching, innovation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.87
P. 79-106
Repensar l'avaluació des de la qualitat
Rué Domingo, Joan
Mots clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia.
Keywords: Learning, quality, evaluation, regulation, change, equity.
DOI:
10.2436/20.3007.01.88
P. 107-133
Experiències
Conversar a l'escola per aprendre a viure
Serra Santasusana, Teresa
Mots clau: Educació inclusiva, aprendre a aprendre, diàleg, col·laboració, tractament de llengües.
Keywords: Inclusive education, learning to learn, dialog, collaboration, language treatment.
DOI:
10.2436/20.3007.01.89
P. 131-171
El Roure Gros: una mirada reflexiva
Cardo Martínez, Andreu
;
Colom García, Ingrid
;
Tantiñà Forcada, Balbina
;
Vallbona Martos, Marta
;
Verdú Ventura, Núria
Mots clau: Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació.
Keywords: Competence-based education, science-based project, evaluation, globalization, autonomy, experimentation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.90
P. 173-186
Una institució, tres estudis, 1600 aprenentatges: una experiència per a una escola gran
Solé i Clavero, Maria Teresa
Mots clau: Projecte de centre, organització, personalització de l’aprenentatge, equip de centre, TIC.
Keywords: School project, organization, individualization of learning, school team, ICT.
DOI:
10.2436/20.3007.01.91
P. 187-200
La formación en el ámbito de la salud mental: experiencias de fotografía participativa
Monteil, Alice
;
Plans, Mireia
Mots clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat.
Keywords: Participatory photography, visual education, methodology, mental health, inclusion, community, visibility, creativity, identity.
Palabras clave: Fotografía participativa, educación visual, metodología, salud mental, inclusión, comunidad, visibilización, creatividad, identidad.
DOI:
10.2436/20.3007.01.92
P. 201-219
Ressenyes bibliogràfiques
Enseñar a vivir. Manifiesto para cambiar la educación. Edgar Morin (2016). Barcelona, Paidós.
Teixidó i Planas, Martí
Escuelas creativas. La revolución que está transformando la educación. Ken Robinson i Lou Aronica (2015). Barcelona, Grijalbo.
Domingo Peñafiel, Laura
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Necrològica: Josep Ma. Jarque Jutglar