IEC Portal de publicacions


Referència: 66343
Educació Química: EduQ



Volum: 27 : desembre 2020
Data d´edició: 2021
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. col. ; 30 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  10,00 €  
Sumari  

Editorial


Monografia

La progresión de los aprendizajes sobre la composición, estructura y tranformación química de la materia
Talanquer, Vicente
Matèries:   Reaccions químiques
Mots clau: Composición, estructura, progresión de aprendizajes, reacción química, sustancia.
Keywords: Chemical reaction, composition, learning progression, structure, substance.

P. 4-11
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Investigar sobre els canvis en la matèria a l'educació primària
Martí Feixas, Jordi ; Amat, Arnau ; Grau i Torre-Marin, Víctor ; Jiménez Bargalló, Isabel
Matèries:   Química - Educació primària
Matèria
Mots clau: Canvi químic, educació primària, idees i models clau.
Keywords: Chemical change, primary school, key ideas and models.

P. 12-18
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Modelització macroscòpica dels canvis físics i químics. Un diàleg constant entre observació, interpretació, experimentació i argumentació
Caamaño Ros, Aureli ; Corominas, Josep
Matèries:   Reaccions químiques
Mots clau: Canvis físics i químics, reacció química, modelització, indagació.
Keywords: Physical and chemical changes, chemical reaction, modeling, inquiry.

P. 19-26
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Com funciona una flama? Construcció i reconstrucció de models mentals davant d'una espelma
Aliberas, Joan
Matèries:   Combustió
Mapes cognitius (Psicologia)
Mots clau: Canvi químic, combustió, model mental, emoció, diàleg.
Keywords: Chemical change, combustion, mental model, emotion, dialogue.

P. 27-34
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Analogías, simulaciones y experimentos mentales para la construcción del modelo del cambio químico
Aragón-Méndez, María del Mar ; Oliva-Martínez, José María
Matèries:   Química - Experiments

Keywords: Analogies, animations, chemical change model, thought experiments, simulations.
Palabras clave: Analogías, animaciones, experimentos mentales, modelo de cambio químico, simulaciones.

P. 35-41
Citació bibliogràfica Abstract Resumen Text completText complet

Indagar y modelizar sobre reacciones bioquímicas
Muñoz Campos, Verónica ; Franco-Mariscal, Antonio Joaquín ; Blanco López, Ángel
Matèries:   Reaccions químiques
Química - Educació secundària
Mots clau: Reacciones bioquímicas, indagación, modelización, prácticas científicas, educación secundaria.
Keywords: Biochemical reactions, inquiry, modeling, scientific practices, secondary education.

P. 42-48
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Experiencias prácticas para la eseñanza y el aprendizaje de las reacciones químicas
Pinto Cañón, Gabriel ; Prolongo Sarria, Marisa
Matèries:   Reaccions químiques
Química - Ensenyament
Mots clau: Ácidos y bases, aprendizaje por indagación, oxidación y reducción, pH, precipitación, reacción química, vida cotidiana.
Keywords: Acids and bases, chemical reaction, everyday life, inquiry based learning, oxidation and reduction, pH, precipitation.

P. 49-55
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Reacció química i transformació química: dos termes per a destacar el paper dels models en l'ensenyament de la química a França
Kermen, Isabelle
Matèries:   Reaccions químiques
Mots clau: Transformació química, reacció química, equació química, model.
Keywords: Chemical change, chemical reaction, chemical equation, model.

P. 56-61
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Tipos de reacciones químicas
Caamaño Ros, Aureli
Matèries:   Reaccions químiques

P. 62
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària

Per a navegar pel portal necessiteu Mozilla o Microsoft Internet Explorer (recomanem la versió 5.0 o superior).
Amb altres navegadors i/o resolucions podria ser que visualitzéssiu incorrectament alguna de les pàgines del portal.