IEC Portal de publicacions


Referència: 67442
Revista Catalana de Pedagogia [Recurs electrònic]



Volum: 20 : 2021
Data d´edició: 2021
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 109 p.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial


Articles de recerca

Intervenció basada en mindfulness per a la millora de les conductes problemàtiques en l'alumnat amb necessitats especials
Camps Fernández, Marisol ; Sandín Esteban, M. Paz ; Amutio Careaga, Alberto
Matèries:   Atenció plena
Integració social
Agressivitat
Mots clau: Mindfulness, alumnat amb necessitats educatives especials, conductes no coŀlaboradores, agressivitat, conductes problema, inclusió social.
Keywords: Mindfulness, students with special educational needs, non-collaborative behaviors, aggressiveness, problem behaviors, social inclusion.

P. 3-25
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de mindfulness
López Secanell, Irene ; Méndez Cabrera, Jeroni
Matèries:   Atenció plena
Mestres - Formació
Professors d'educació secundària
Mots clau: Atenció plena, consciència, educació, mindfulness, formació docent, educació secundària.
Keywords: Mindfulness, awareness, education, teacher training, secondary education.

P. 26-40
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La cultura escolar en centres educatius d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educactiu
Pladevall Vilavendrell, Judit
Matèries:   Ensenyament - Innovacions
Mots clau: Cultura escolar, innovació educativa, cultura organitzacional, cultura del canvi, canvi educatiu, Programa Escola Nova 21.
Keywords: School culture, educational innovation, organizational culture, culture of change, educational change, New School 21 programme.

P. 41-56
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica
Marín Suelves, Diana ; Cortés Garrido, Claudia ; Tornero Cabedo, Alba
Matèries:   Musicoteràpia
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
Mots clau: TDAH, musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació.
Keywords: ADHD, music therapy, intervention, school, multimodal approach, education.

P. 57-77
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Articles d'experiències

Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d'un programa de mindfullness en l'educació universitària
Vives Piñas, Arnau
Matèries:   Atenció plena
Literatura catalana - Ensenyament universitari
Lectura - Comprensió
Mots clau: Atenció plena, mindfulness, literatura, educació universitària, meditació, comprensió lectora.
Keywords: Mindfulness, literature, university education, meditation, awareness, reading comprehension.

P. 78-92
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Canviar el pati per transformar l'educació. El cas de l'escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer
Montero Plaza, Iolanda ; Tahull Fort, Joan ; Berga Sese, Èric
Matèries:   Ensenyament - Innovacions
Creativitat
Educació primària
Mots clau: Pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa, família.
Keywords: Playground, elementary education, educational innovation, creativity, network, family.

P. 93-109
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Dades de l´usuari/ària

Per a navegar pel portal necessiteu Mozilla o Microsoft Internet Explorer (recomanem la versió 5.0 o superior).
Amb altres navegadors i/o resolucions podria ser que visualitzéssiu incorrectament alguna de les pàgines del portal.