IEC Portal de publicacions


Referència: 70262
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi



Enllaç: ISSUU

Volum: 40 (1) : maig 2023
Data d´edició: 2023
ISSN (format paper): 2014-0304
ISSN (format digital): 2014-0444
Descripció física: 231 p. : il·l. ; 23 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Obra exhaurida [+]
Sumari  

Articles

Del postfeminisme al feminisme neoliberal i popular a través dels continguts compartits per les influencers de TikTok i Instagram entre 2017 i 2021
Castellví Lloveras, Maria
Matèries:   Neoliberalisme
Feminisme
Xarxes socials en línia
Mots clau: TikTok, Instagram, postfeminisme, neoliberalisme, influencers, xarxes socials.
Keywords: TikTok, Instagram, postfeminism, neoliberalism, influencers, social media.

DOI: 10.2436/20.3008.01.225

P. 9-27
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Els fets d'octubre de 2017 a Catalunya, a Instagram. Enquadrament i motius visuals durant el període
Garriga Sagalés, Laura
Matèries:   1 d'octubre, Referèndum de l', Catalunya, 2017
Xarxes socials en línia
Nacionalisme - Catalunya - Història - S. XXI
Mots clau: Instagram, comunicació política, enquadrament, 1-O, octubre de 2017, motius visuals, narratives.
Keywords: Instagram, political communication, framing, 1-O, October 2017, visual motifs, narratives.

DOI: 10.2436/20.3008.01.226

P. 29-72
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Guerra y uso político del vídeo en Instagram: la estrategia del presidente Zelenski en el conflicto Ucrania-Rusia
Plazas Olmedo, Maite ; López Rabadán, Pablo
Matèries:   Instagram (Recurs electrònic)
Zelenski, Volodímir
Comunicació en la política
Mots clau: comunicació política, xarxes socials, vídeo, Instagram, espectacularització, Zelenski.
Keywords: political communication, social networks, video, Instagram, spectacularization, Zelensky.
Palabras clave: comunicación política, redes sociales, vídeo, Instagram, espectacularización, Zelenski.

DOI: 10.2436/20.3008.01.227

P. 73-99
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

La gestió de la comunicació a les universitats catalanes. Una anàlisi des de la perspectiva de les relacions públiques
Compte Pujol, Marc ; Feixas Sibila, Cristina ; Cuenca Fontbona, Joan
Matèries:   Universitats - Catalunya - S. XXI
Comunicació - Ensenyament universitari
Relacions públiques
Mots clau: comunicació corporativa, departaments de comunicació, direcció estratègica, funció comunicativa, relacions públiques, universitats catalanes.
Keywords: corporate communication, communication departments, strategic direction, communicative function, public relations, Catalan universities.

DOI: 10.2436/20.3008.01.228

P. 101-119
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Evolució de les audiències de la televisió de proximitat: el cas de La Xarxa abans i després de la pandèmia
Micó, Josep Lluís ; Sabaté Salazar, Joan ; Sabaté Gauxachs, Alba ; Israel Turín, Verónica
Matèries:   Televisió - Audiència
Pandèmia de COVID-19, 2020- en els mitjans de comunicació de massa
Xarxa Audiovisual Local (XAL)
Mots clau: televisors connectats, audiències locals, mesurament d’audiències, HbbTV, La Xarxa, covid-19.
Keywords: connected TVs, local audiences, audience measurement, HbbTV, La Xarxa, COVID-19.

DOI: 10.2436/20.3008.01.229

P. 121-164
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El papel de las herramientas audiovisuales en los comunes educativos
Palacios, José Maria ; Páez de la Torre, Sonia ; Arciniega Cáceres, Mittzy ; Figueras Maz, Mònica
Matèries:   Integració social
Joves - Emancipació
Mots clau: comuns educatius, empoderament, inclusió social, joventut, metodologia audiovisual, recerca acció.
Keywords: educational commons, empowerment, social inclusion, youth, audiovisual methodology, investigation-action.

DOI: 10.2436/20.3008.01.230

P. 165-181
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Telephone communication with patients' relatives: A meta-synthesis
Ayora, Ara ; Nogueras, Carme
Matèries:   Telèfon en medicina
Personal mèdic i pacient
Mots clau: comunicació centrada en el pacient, telemedicina, relacions professional-família, comunicació telefònica, medicina centrada en el pacient, costos ocults.
Keywords: patient-centred communication, telehealth, healthcare professional-family relations, telephone communication, patient-centred care, hidden costs

DOI: 10.2436/20.3008.01.231

P. 183-207
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Article convidat

Cinquanta anys d'Ideología y análisis en medios de comunicación, obra pionera de Josep Maria Casasús
Costa, Pere Oriol
Matèries:   Casasús i Guri, Josep M. Ideología y análisis en medios de comunicación

DOI: 10.2436/20.3008.01.232

P. 211-219
Citació bibliogràfica Text completText complet

[Altres]

Normes de presentació dels articles

P. 221-226
Citació bibliogràfica Text completText complet

Publicacions de la Societat Catalana de Comunicació

P. 227-231
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària