Portal de publicacions
Referència: 37602
Volum: 2 : 2009
Data d´edició: 2009
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. col. ; 30 cm
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 32 : juny 2023
(PDF) 31 : desembre 2022
(PDF) 30 : Juny 2022
(PDF) 29 : 2021
(PDF) 28 : 2021
(PDF) 27 : desembre 2020
(PDF) 26 : juny 2020
(PDF) 25 : 2019
(PDF) Número 24 : juny 2018
(PDF) Número 23 : 2017
(PDF) 22 : 2016
(PDF) 21 : 2015
(PDF) Número 20 : 2015
(PDF) Número 19 : 2014
(PDF) Número 18 : 2014
(PDF) Número 17 : 2014
(PDF) Número 16 : 2013
(PDF) Número 15 : 2013
(PDF) 14 : 2013
(PDF) 13 : 2012
(PDF) 12 : 2012
(PDF) 11 : 2012
(PDF) 10 : 2011
(PDF) 9 : 2011
(PDF) 8 : 2011
(PDF) 7 : 2010
(PDF) 6 : 2010
(PDF) 5 : 2010
(PDF) 4 : 2009
(PDF) 3 : 2009
(PDF) 2 : 2009
(PDF) 1 : 2008
Editorial
Química i societat
Aprenentatge de la ciència a través de la cuina
Castells Esqué, Pere
Mots clau: Ciència, cuina, emulsions, model, oli d’oliva.
Keywords: Science, kitchen, emulsion, model, olive oil.
DOI:
10.2436/20.2003.02.10
P. 4-10
Estratègies i recursos didàctics
El Fuego como luminoso recurso didáctico
Prada Pérez de Azpeitia, Fernando Ignacio de
Mots clau: Fuego, combustión, combustible, comburente, pirotecnia..
Keywords: Fire, combustion, combustible, comburent, pyrotechnics
DOI:
10.2436/20.2003.02.11
P. 11-15
Conceptes i models químics
La Simetria, una altra manera de mirar els materials
Muñoz-Rojas, David
Mots clau: Elements de simetria, M.C. Escher, enllaç químic, cristalls, relació estructura-propietats
Keywords: Symmetry elements, Escher drawings, chemical bond, crystals, structure-properties relationship.
DOI:
10.2436/20.2003.02.12
P. 16-23
Projectes curriculars
Chemie im Kontext : one approach to realize science standards in chemistry classes?
Parchmann, Ilka
Mots clau: Aprenentatge basat contextos, competències bàsiques, implementació, avaluació, cel·les de combustible
Keywords: Context-based learning, science standards, implementation, evaluation, fuel cells.
DOI:
10.2436/20.2003.02.13
P. 24-31
Actualitat química
L'Aigua, com més alta menys pura
Jover i Comas, Èric
Mots clau: contaminació, Pirineus, transport atmosfèric a llarga distància
Keywords: pollution, Pyrenees, long range atmospheric transport
DOI:
10.2436/20.2003.02.14
P. 32-35
Ensenyar i aprendre ciències
Observar un canvi químic
Ylla i Boré, Roser
;
Calveras i Barniol, Teresa
Mots clau: Educació primària, canvi químic, model de partícules, activitat d’aula, aspirina
Keywords: Primary school, chemical change, particles model, learning activity, aspirin
DOI:
10.2436/20.2003.02.16
P. 36-41
Treball pràctic al laboratori
Estudi experimental d'aigües minerals naturals
Paraira, Miquel
Mots clau: Aigua mineral, residu sec, hidrogencarbonat, clorurs, duresa.
Keywords: Mineral water, the residue, hidrogencarbonates, chlorides, hardness of the water
Química i educació ambiental
El Compromiso de enseñar química con criterios de sostenibilidad: la química verde
González Arce, M. Luz
;
Valea, Angel
Mots clau: Sostenibilidad, química verde, prevención de la contaminación, economía atómica, biocatalizadores
Keywords: Sostenibilitat, química verda, prevenció de la contaminació, economia atòmica, biocatalitzadors
DOI:
10.2436/20.2003.02.17
P. 48-52
Treball de recerca dels alumnes
L'Aigua, un bé escàs? Estudi del procés d'osmosi inversa
Carrasco Reyes, Rocío
;
Cuadrado Santolaria, Alba
;
Llorente i Pérez, Emilio
Mots clau: Alcalinitat, clorurs, duresa, membrana semipermeable, osmosi inversa
Keywords: Alkalinity, chlorides, water hardness, semipermeable membrane, inverse osmosis
DOI:
10.2436/20.2003.02.18
P. 53-59
Altres