IEC Portal de publicacions > Botiga


Referència: 55662
Educació Química : EduQ




Volum: Número 19 : 2014
Data d´edició: 2014
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. ; 28 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  10,00 €  
Sumari  

Editorial


Monografia / Aprenentatge de conceptes i models

Com es veuen els àtoms a la llum d'una espelma i com es compliquen més i més
Aliberas, Joan ; Izquierdo Aymerich, Mercè ; Guitart i Mas, Fina
Matèries:   Àtoms
Química - Ensenyament secundari
Mots clau: Àtom químic, química per a tothom, element, model de canvi químic, propietats de les substàncies.
Keywords: Chemical atom, chemistry for everybody, element, chemical change model, properties of substances.

DOI: 10.2436/20.2003.02.137

P. 4-9
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Monografia / Història i naturalesa de la química

De com els químics varen començar a parlar d'àtoms: el corpuscularisme de la química del segle XVIII coma preludi de l'atomisme químic de Dalton
Grapí i Vilumara, Pere
Matèries:   Atomisme
Química - Història - S. XVIII
Dalton, John (1766-1844)
Mots clau: Atomisme químic, ensenyament de la química, història experimental, corpuscularisme.
Keywords: Chemical atomism, teaching chemistry, experimental history, corpuscularism.

DOI: 10.2436/20.2003.02.138

P. 10-17
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

De cómo el átomo se convierte en "real" y complejo y adquiere una estructura
Solbes, Jordi
Matèries:   Àtoms
Àtoms - Estructura
Mots clau: Partícules subatòmiques, àtom, models atòmics.
Keywords: Subatomic particles, atom, atomic models.
Palabras clave: Partículas subatómicas, átomo, modelos atómicos.

DOI: 10.2436/20.2003.02.139

P. 18-25
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Monografia / Estratègies didàctiques

De com l'àtom es va fer útil i ensenyable
Marchán Carvajal, Iván ; Sanmartí i Puig, Neus
Matèries:   Química - Ensenyament secundari
Àtoms - Estructura
Mots clau: Ensenyament de la química, treball en context, models, secundària, progressió d’aprenentatge.
Keywords: Chemistry education, context-based education, models, high school, learning progression.

DOI: 10.2436/20.2003.02.140

P. 26-32
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

De com l'àtom esdevé una peça de LEGO. Una visió crítica
Mans i Teixidó, Claudi
Matèries:   Àtoms
Molècules
LEGO (Joguines)
Mots clau: LEGO, analogia didàctica, àtom, molècula, química. abstract
Palabras clave: LEGO, didactic analogy, atom, molecule, chemistry.

DOI: 10.2436/20.2003.02.141

P. 33-38
Citació bibliogràfica Resum Resumen Text completText complet

A Holistic approach to the atom in school chemistry
Erduran, Sibel
Matèries:   Àtoms
Química - Ensenyament
Mots clau: Àtom, naturalesa de la química, desenvolupament del coneixement químic.
Keywords: Atom, nature of chemistry, growth of chemical knowledge.

DOI: 10.2436/20.2003.02.142

P. 39-42
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Com ajuden els àtoms a aprendre química i quines dificultats generen?
Garcia Viloca, Mireia ; López, Núria ; Melcón, Pilar ; Muñoz, Isabel ; Rial, David ; Segura, Marta ; Valls, Josep Maria ; Simón, Marta ; Izquierdo Aymerich, Mercè ; Mans i Teixidó, Claudi
Matèries:   Àtoms
Química - Ensenyament
Mots clau: Àtom, internivell, experiència d’aula, dificultats d’aprenentatge.
Keywords: Atom, interlevel, classroom experience, learning difficulties.

DOI: 10.2436/20.2003.02.143

P. 43-47
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Intercanvi / Treball experimental

Using demonstrations to stimulate inquiry and students' thinking
Childs, Peter E.
Matèries:   Química - Experiments - Ensenyament
Mots clau: Experiments demostratius, formulació de preguntes, controvèrsies científiques, model 5E, ECBI.
Keywords: Demonstrations, questioning, discrepant events, 5E model, IBSE.

DOI: 10.2436/20.2003.02.144

P. 48-57
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Els Residus en un laboratori de secundària. Les 3 R + S de salut
Careta Burdó, Sílvia ; Solà i Rodrigo, Aina ; Erra, Miquel
Matèries:   Química - Ecologia
Química - Aspectes ambientals
Mots clau: Microescala, organohalogenats, metalls pesants, química verda, minimització de residus, recollida de residus.
Keywords: Micro scale, organohalogenates, heavy metals, green chemistry, minimizing wastes, waste collection.

DOI: 10.2436/20.2003.02.145

P. 58-62
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Dades de l´usuari/ària