IEC Portal de publicacions > Botiga


Referència: 61582
Revista Catalana de Pedagogia [recurs electrònic]



Enllaç: ISSUU

Volum: 14 : novembre 2018
Data d´edició: 2018
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 279 p.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Altres


Tema monogràfic: Aprendre a pensar

Aprendre a pensar: una mirada des de la filosofia
Román Maestre, Begoña
Matèries:   Pensament
Aprenentatge
Mots clau: Aprendre, pensar, activitat, crítica, educació, comunicació, reflexió, emancipació.
Keywords: Learning, thinking, activity, criticism, education, communication, reflection, emancipation.

DOI: 10.2436/20.3007.01.105

P. 15-26
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere
Suau i Puig, Jaume
Matèries:   Pensament crític
Aprenentatge
Democràcia
Populisme
Mots clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme.
Keywords: Learning, democracy, didactics, history, critical thinking, populism.

DOI: 10.2436/20.3007.01.106

P. 27-46
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Encrucijadas sociales y educación del pensamiento
Sastre Vilarrassa, Genoveva
Matèries:   Interdisciplinarietat en l'ensenyament
Pensament
Mots clau: Cultura, educació, teoria dels models organitzadors, representacions mentals, organització, pensaments, sentiments.
Keywords: Culture, education, theory of organizing models, mental representations, organization, thoughts, feelings.
Palabras clave: Cultura, educación, teoría de los modelos organizadores, representaciones mentales, organización, pensamientos, sentimientos.

DOI: 10.2436/20.3007.01.107

P. 47-66
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Experiències

Comunicació, art i educació
Valero Antón, Eloïsa
Matèries:   Art - Ensenyament
Pensament crític
Comunicació
Mots clau: Comunicació, art, educació, pensament crític, activisme.
Keywords: Communication, art, education, critical thinking, activism.

DOI: 10.2436/20.3007.01.108

P. 69-93
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Miscel·lània

Analfabetisme transmèdia: aprofitant les competències transmèdia dels adolescents a l'aula
Masanet, Maria-José ; Scolari, Carlos A.
Matèries:   Alfabetització mediàtica
Estratègies d'aprenentatge
Mots clau: Alfabetisme transmèdia, competències transmèdia, estratègies informals d?aprenentatge, adolescents, escola.
Keywords: Transmedia literacy, transmedia skills, informal learning strategies, adolescents, school.

DOI: 10.2436/20.3007.01.109

P. 97-117
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

L'equitat educativa des de l'autonomia reflexiva dels docents
Martínez-Celorrio, Xavier
Matèries:   Mestres - Formació
Mots clau: Autonomia docent, equitat educativa, equips docents, canvi educatiu, professionalitat reflexiva, rendició de comptes.
Keywords: Teaching autonomy, educational equity, professoriate, educational change, reflective professionalism, teacher accountability.

DOI: 10.2436/20.3007.01.110

P.- 119-151
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Les paradoxes de l'atenció a la diversitat: una aproximació des de la justícia escolar
Tarabini, Aina
Matèries:   Atenció a la diversitat
Educació inclusiva
Mots clau: Atenció a la diversitat, inclusió educativa, justícia educativa, desigualtats educatives, justícia curricular, experiència escolar.
Keywords: Attention to diversity, educational inclusion, educational justice, educational inequality, curricular justice, educational experience.

DOI: 10.2436/20.3007.01.111

P. 153-175
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Implementació de l'emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida
Galdeano Garcia, Nicolau ; Gutiérrez Martos, Dolors ; Herrera Llop, Lluís ; Tahull Fort, Joan
Matèries:   Formació professional - Lleida (Província)
Emprenedoria
Mots clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat.
Keywords: Complex societies, education, vocational training, innovation and students.

DOI: 10.2436/20.3007.01.112

P. 177-203
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Projecte Breathe: quin impacte té la qualitat de l'aire de les escoles en el desenvolupament cognitiu?
López Vicente, Mònica
Matèries:   Aire - Qualitat
Constructivisme (Educació)
Mots clau: Contaminació atmosfèrica, espais verds, escola, desenvolupament cognitiu, cervell, infància.
Keywords: Air pollution, green spaces, school, cognitive development, brain, childhood.

DOI: 10.2436/20.3007.01.113

P. 205-217
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Ressenyes bibliogràfiques

Competències bàsiques i currículum. Ciències socials, educació en valors, educació artística i educació física
Rué Domingo, Joan
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P.. 221-224
Citació bibliogràfica Text completText complet

Quin model educatiu volem? : Reflexions pràctiques d'un pedagog
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P. 225-230
Citació bibliogràfica Text completText complet

Innovació i equitat educativa. El dret a aprendre com a prioritat transformadora
Rué Domingo, Joan
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P. 231-233
Citació bibliogràfica Text completText complet

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia




Dades de l´usuari/ària