«Since it permits seeing the past directly, it will eliminate at least at certain important points, the need for investigation and study»: documentary film and history of education
Grosvenor, Ian
Mots clau: educatius, propaganda, història de l’educació, anàlisi de
contingut.
Keywords: educational films, propaganda, history of education, content analysis.
Palabras clave: films educativos, propaganda, historia de la educación, análisis
de contenido.
Mots clau: història de l’educació, cinema espanyol, franquisme, imatge de
l’escola.
Keywords: history of education, Spanish cinema, Francoism, representation of
schools.
Palabras clave: historia de la educación, cine español, franquismo, imagen de la
escuela.
Film as a source for historical enquiry in education. Research methods and a case of study: film adaptations of Pinocchio and theri reception in Italy
Polenghi, Simonetta
Mots clau: història de l’educació, metodologies d’investigació, literatura
infantil, història del cinema i de la televisió, Pinotxo.
Keywords: historia de la educación, metodologías de investigación, literatura
infantil, historia del cine y de la televisión, Pinocho.
Palabras clave: history of education, research methods, children’s literature, history
of cinema and TV, Pinocchio.
Mots clau: films educatius, República de Weimar, reforma pedagògica,
didàctica dels films, educació cívica primerenca.
Keywords: Educational Film, Weimar Republic, Reform Pedagogy, Film
Didactic, Early Civic Education
Palabras clave: Films educativos, República de Weimar, Reforma Pedagógica,
Didáctica de los films, Educación Cívica Temprana.
Mots clau: Residència de Senyoretes, professores, extensió cultural, educació
popular, renovació i innovació pedagògica, l’Hort de les Palmes, Paiporta, Picanya,
Guerra Civil, institucionisme.
Keywords: Residencia de Señoritas, lecturers, cultural outreach, popular education,
pedagogical renewal and innovation, Hort de les Palmes, Paiporta, Picanya, Civil
War, institutionalism.
Palabras clave: Residencia de Señoritas, profesoras, extensión cultural, educación
popular, renovación e innovación pedagógica, Hort de les Palmes, Paiporta,
Picanya, Guerra Civil, institucionismo.
Mots clau: formació del professorat d’educació secundària, Institut-Escola
de Madrid, Institut per a Obrers de València, ensenyament de la Llengua i Literatura
Espanyoles.
Keywords: Teaching training for secondary education, Instituto-Escuela de
Madrid, Instituto para Obreros de Valencia, Spanish Language and Literature
Teaching.
Palabras clave: Formación del profesorado de educación secundaria, Instituto-
Escuela de Madrid, Instituto para Obreros de Valencia, Enseñanza de la Lengua y
literatura españolas.