Portal de publicacions
> Catàleg
Referència: 61582
Volum: 14 : novembre 2018
Data d´edició: 2018
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 279 p.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 26 : 2024
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Altres
Tema monogràfic: Aprendre a pensar
Aprendre a pensar: una mirada des de la filosofia
Román Maestre, Begoña
Mots clau: Aprendre, pensar, activitat, crítica, educació, comunicació, reflexió, emancipació.
Keywords: Learning, thinking, activity, criticism, education, communication, reflection, emancipation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.105
P. 15-26
Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere
Suau i Puig, Jaume
Mots clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme.
Keywords: Learning, democracy, didactics, history, critical thinking, populism.
DOI:
10.2436/20.3007.01.106
P. 27-46
Encrucijadas sociales y educación del pensamiento
Sastre Vilarrassa, Genoveva
Mots clau: Cultura, educació, teoria dels models organitzadors, representacions mentals, organització, pensaments, sentiments.
Keywords: Culture, education, theory of organizing models, mental representations, organization, thoughts, feelings.
Palabras clave: Cultura, educación, teoría de los modelos organizadores, representaciones mentales, organización, pensamientos, sentimientos.
DOI:
10.2436/20.3007.01.107
P. 47-66
Experiències
Comunicació, art i educació
Valero Antón, Eloïsa
Mots clau: Comunicació, art, educació, pensament crític, activisme.
Keywords: Communication, art, education, critical thinking, activism.
DOI:
10.2436/20.3007.01.108
P. 69-93
Miscel·lània
Analfabetisme transmèdia: aprofitant les competències transmèdia dels adolescents a l'aula
Masanet, Maria-José
;
Scolari, Carlos A.
Mots clau: Alfabetisme transmèdia, competències transmèdia, estratègies informals d?aprenentatge, adolescents, escola.
Keywords: Transmedia literacy, transmedia skills, informal learning strategies, adolescents, school.
DOI:
10.2436/20.3007.01.109
P. 97-117
L'equitat educativa des de l'autonomia reflexiva dels docents
Martínez-Celorrio, Xavier
Mots clau: Autonomia docent, equitat educativa, equips docents, canvi educatiu, professionalitat reflexiva, rendició de comptes.
Keywords: Teaching autonomy, educational equity, professoriate, educational change, reflective professionalism, teacher accountability.
DOI:
10.2436/20.3007.01.110
P.- 119-151
Les paradoxes de l'atenció a la diversitat: una aproximació des de la justícia escolar
Tarabini, Aina
Mots clau: Atenció a la diversitat, inclusió educativa, justícia educativa, desigualtats educatives, justícia curricular, experiència escolar.
Keywords: Attention to diversity, educational inclusion, educational justice, educational inequality, curricular justice, educational experience.
DOI:
10.2436/20.3007.01.111
P. 153-175
Implementació de l'emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida
Galdeano Garcia, Nicolau
;
Gutiérrez Martos, Dolors
;
Herrera Llop, Lluís
;
Tahull Fort, Joan
Mots clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat.
Keywords: Complex societies, education, vocational training, innovation and students.
DOI:
10.2436/20.3007.01.112
P. 177-203
Projecte Breathe: quin impacte té la qualitat de l'aire de les escoles en el desenvolupament cognitiu?
López Vicente, Mònica
Mots clau: Contaminació atmosfèrica, espais verds, escola, desenvolupament cognitiu, cervell, infància.
Keywords: Air pollution, green spaces, school, cognitive development, brain, childhood.
DOI:
10.2436/20.3007.01.113
P. 205-217
Ressenyes bibliogràfiques
Competències bàsiques i currículum. Ciències socials, educació en valors, educació artística i educació física
Rué Domingo, Joan
Innovació i equitat educativa. El dret a aprendre com a prioritat transformadora
Rué Domingo, Joan
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia