IEC Portal de publicacions > Catàleg


Referència: 65142
Revista Catalana de Pedagogia [Recurs electrònic]



Enllaç: ISSUU
Volum: 17 : maig de 2020
Data d´edició: 2020
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 254 p. : il·l.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial


Tema monogràfic: La relació entre l'escola i la democràcia

Valors cívics, democràcia i educació
Olivé, Mercè ; Carmona, Jordi
Matèries:   Democràcia i educació
Mots clau: Autogovern, democràcia, ètica, criteri, justícia, llibertat.
Keywords: Self-government, democracy, ethics, criteria, justice, freedom.

P. 19-35
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Democràcia i humanitat a l'escola. Exemple del model pedagògic del mestre Pere Vergés (1896-1970) i propostes per al futur
Brasó i Rius, Jordi ; Torrebadella i Flix, Xavier
Matèries:   Democràcia i educació
Vergés, Pere
Moviments de renovació pedagògica - Catalunya - S. XX
Escola nova
Mots clau: Democràcia, escola, Escola del Mar, Pere Vergés, pedagogia, renovació pedagògica.
Keywords: Democracy, Escola del Mar, pedagogy, pedagogical renovation, Pere Vergés, school.

P. 37-56
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El paper de la conversa en l'educació demòcrata
Pagès, Anna
Matèries:   Democràcia i educació
Educació - Filosofia
Conversació
Mots clau: Filosofia de l’educació, educació i democràcia, conversa i educació, educació a Catalunya, sistema escolar, currículum i oralitat.
Keywords: Philosophy of education, education and democracy, conversation and education, education in Catalonia, school system, curriculum and orality.

P. 57-73
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Alfabetización informacional y aprendizaje reflexivo: de las fake news al análisis crítico de las fuentes de información en la formación de maestros
Cuesta García, Azahara ; Espitia Labrador, Jessica
Matèries:   Pensament crític
Alfabetització informacional
Mestres - Formació
Mots clau: Alfabetització informacional, pensament crític, aprenentatge reflexiu, aprenentatge de llengües, formació inicial de professorat.
Keywords: Information literacy, critical thinking, reflective learning, language education, preservice teacher education.
Palabras clave: Alfabetización informacional, pensamiento crítico, aprendizaje reflexivo, aprendizaje de lenguas, formación inicial de profesorado.

P. 75-97
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Els reptes de la participació democràtica a l'educació secundària
Simó Gil, Núria
Matèries:   Democràcia i educació
Alumnes d'ensenyament secundari
Mots clau: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària.
Keywords: Democracy, democratic education, democratic schools, participation, secondary education.

P. 99-120
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La teranyina o el teixit d'un treball de convivència a Ripoll
Bassaganya, Clàudia ; Viñas, Anna
Matèries:   Agost de 2017, Atemptats de l', Catalunya
Convivència - Ripoll
Mots clau: Convivència, teranyina, participació, joves, necessitats, oportunitats.
Keywords: Coexistence, web, participation, young people, needs, opportunities.

P. 121-132
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Una estratègia democràtica de canvi professional. Les xarxes i el seu context
Mas i Ferrer, Mercè
Matèries:   Democràcia i educació
Mots clau: Democràcia, xarxa, autoregulació, metacognició, coŀlaboració, comunicació, equitat.
Keywords: Democracy, network, self-regulation, metacognition, collaboration, communication, equity.

P. 133-157
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Experiències

Àpats pedagògics personalitzats
Oliveras Ballús, Maria de Montserrat ; Basseda Cardó, Jaume
Matèries:   Interdisciplinarietat en l'ensenyament
Pensament crític
Neurociència
Robòtica
Mots clau: Transdisciplinarietat, multidisciplinarietat, interdisciplinarietat, robòtica, pensament computacional, pensament crític, ensenyament i aprenentatge, personalització i neurociències.
Keywords: Transdisciplinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity, robotics, computational thinking, critical thinking, teaching and learning, personalization and neurosciences.

P. 161-184
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El projecte KBIP a l'Institut Baix Camp de Reus. Una metodologia d'innovació per a la millora dels resultats educatius amb alumnat amb NEE
Morales Tasias, Teresa ; Aragonès, Carme
Matèries:   Educació secundària obligatòria
Atenció a la diversitat
Mots clau: Educació secundària, , treball coŀlaboratiu, reptes, diversitat, necessitats educatives especials, resultats educatius, millora, innovació.
Keywords: Secondary education, , educational outcomes, collaborative work, , diversity, special needs, academic improvement, innovation.

P. 185-201
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Tots iguals, tots diferents
Fuente Castelló, Rosa Maria de la
Matèries:   Educació en la diversitat
Educació inclusiva
Mots clau: Diàleg, acords, diversitat, inclusió, debat, reflexió, coŀlaboració, compartir, consens, empatia.
Keywords: Dialogue, agreement, diversity, inclusion, discussion, reflexion, collaboration, sharing, consensus, empathy.

P. 203-210
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Ressenya bibliogràfica

Intervenció psicoeducativa en alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Diana Marín i Amelia Mañá (coord.). València: Tirant Humanidades, 2019.
Gabarda, Vicente
Matèries:   Educació - Ressenyes de llibres

P. 213-215
Citació bibliogràfica Text completText complet

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia

Acte de lliurament del Premi Joan Profitós
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Pedagogia - Premis

P. 219-221
Citació bibliogràfica Text completText complet

V Jornada d'Intercanvi Pedagògic: «Fem l'escola plurilingüe»
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Congressos
Multilingüisme

P. 222-231
Citació bibliogràfica Text completText complet

Recerca «Fem l'escola plurilingüe»
Amorós Basté, Carme

P. 232-233
Citació bibliogràfica Text completText complet

Assemblea General de Socis i Assemblea Extraordinària de la Societat Catalana de Pedagogia. Nova Junta de Govern per al període 2019-2023
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia. Assemblea General - Actes

P. 234-239
Citació bibliogràfica Text completText complet




Dades de l´usuari/ària

Per a navegar pel portal necessiteu Mozilla o Microsoft Internet Explorer (recomanem la versió 5.0 o superior).
Amb altres navegadors i/o resolucions podria ser que visualitzéssiu incorrectament alguna de les pàgines del portal.