|
|
L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008
L'Any Internacional de les Llengües 2008: per la diversitat lingüística i el multilingüisme
Argenter i Giralt, Joan A.
Mots clau: multilingüisme, diversitat lingüística, mundialització, comunitat internacional, cultura, programes internacionals, tecnologia del llenguatge, documentació.
Keywords: multilingualism, linguistic diversity, globalization, international community, culture, international programs, technology of language, documentation.
Acció cívica per fomentar actituds lingüístiques positives
Joan i Marí, Bernat
Mots clau: actitud lingüística, acció cívica, xovinisme, autoestima lingüística, comunitat lingüística, autoodi, dialecte, lleialtat lingüística, minorització.
Keywords: language attitude, civic action, chauvinism, linguistic self-esteem, language community. self-hatred, dialect, linguistic loyalty, minorization.
Polítiques europees en educació i multilingüisme: el rol dels professors de llengües estrangeres
Strubell i Trueta, Miquel
Mots clau: política lingüística, Unió Europea, estratègia de Lisboa, ensenyament, mobilitat del professorat, aprenentatge, professor de llengües estrangeres, llengües estrangeres, formació del professorat.
Keywords: language policy, European Union, strategy of Lisboa, teaching, teacher mobility, learning, teacher of foreign languages, foreign language, teacher forming.
La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus
Stegmann, Tilbert Dídac
Mots clau: multilingüisme, competència multilingüe, consciència lingüística, educació plurilingüe, interdisciplinarietat, globalització, transferència didàctica, aprenentatge de segona llengua.
Keywords: multilingualism, multilingual competence, linguistic awareness, plurilingual education, interdisciplinarity, globalization, didactic transfer, second language learning, SLL.
L'Ensenyament de les llengües a Catalunya : cap a un model català romanístic amb anglès com a llengua franca
Teixidó i Planas, Martí
Mots clau: bilingüisme, multilingüisme, competència lingüística, ensenyament de llengües.
Keywords: bilingual competency, multilingual competency, communication skills, language’s teaching.
Significació de l'escola catalana en el segle XXI
Arenas i Sampera, Joaquim
Mots clau: escola catalana, sistema educatiu, programa d’immersió lingüística, educació intercultural.
Keywords: catalan school, educative system, linguistic immersion program, intercultural education.
Fonamentació i didàctica de la motivació a l'àmbit de les llengües
Mallart i Navarra, Joan
Mots clau: motivació didàctica, ensenyament de la llengua, estratègies didàctiques, aprenentatge lingüístic, educació emocional, aprenentatge de segona llengua, actitud lingüística, esforç.
Keywords: motivation of language learning, teaching of language, teaching strategies, learning strategies, language learning, emotional education, second language learning, linguistic attitude, effort.
La Voluntat de comunicar-se en una segona llengua: la presa de decisions individual en un context social
MacIntyre, Peter D.
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds, lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competence, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.
Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?
Marí i Mayans, Isidor
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competene, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.
Llengua, educació i immigració: el simposi de Girona
Besalú Costa, Xavier
Mots clau: llengua, educació, immigració, diversitat, interculturalitat.
Keywords: language, education, immigration, diversity, interculturality.
Seminari de Tardor 2007 : la societat en transició : la segona renovació de l'escola
Estudis, recerques i experiències
El Fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
Marimon i Martí, Marta
Textos i documents
Temps de memòria
Recensions
Arenas, Joaquim; Muset, Margarida. La immersió lingüística. Una obra de govern, un projecte compartir. Barcelona: Centre d'Estudis Jordi Pujol, 2007
Busquets i Dalmau, Lluís
Baden-Powell, Robert. Escoltisme per a nois. Barcelona: Eumo Editorial, 2007 [pròlegs d'Antoni Tort i Salomó Marquès]
Vilanou i Torrano, Conrad
Buisán, C.; Echebarria, I. [coord.]. Miquel Meler i Muntané: vocación y pedagogía. Los orígenes de la pedagogía terapéutica en España. Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Busquets, Ll.; Serra, B. [comp.]. Narracions i pedagogia. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia, 2008
Busquets i Dalmau, Lluís
Codina, Maria Teresa. Educar en temps difícils: Escola Talitha, 1956-1974. Vic: Eumo, 2007
Guilera Rico, Laura
Domènech i Domènech, S. Els alumnes de la República: els grups escolars del Patronat Escolar de l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008
Vilanou i Torrano, Conrad
Florensa i Parés, Joan. P. Jacint Feliu i Utzet (1787-1867): protagonista de la restauració de l'Escola Pía a Espanya. Mataró: Caixa d'Estalvis Laietana, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Fumaroli, Marc. La educación de la libertad. Barcelona: Arcadia, 2007 [epíleg de Carlos García Gual: «La difícil lectura de los clásicos»
Palau Orta, Josep
García Carrasco, J. Leer en la cara y en el mundo. Barcelona: Herder, 2007
Bárcena, Fernando
Martín-Moreno Cerrillo, Quintina. Organización y dirección de centros educativos innovadores: el centro educativo versátil Madrid: McGraw-Hill, 2006
Jiménez Cobo, Blas
Santos Rego, M. A. Universidade e construccion da sociedade civil. Vigo: Edicions Xerais de Galicia, 2007
Costa Rico, Antón
Torrents i Bertrana, Ricard. Què és la universitat, o de la conveniència de rellegir Humboldt. Vic: Universitat de Vic, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Altres
Dades dels col·laboradors d'aquest número
|
|