Mots clau: competències bàsiques, organització de centres, activitats d’aprenentatge, avaluació dels aprenentatges.
Keywords: key skills, school organisation, learning activities, assessment of learning.
Mots clau: competència comunicativa lingüística (CCL), parlar-escoltar-llegir-escriure i interaccionar, progressió competencial de formalitat lingüística, construcció cultural, coordinació pedagògica.
Keywords: linguistic communicative competence (LCC), speaking-listening-read-ing-writing and interaction, progression of formal linguistic competence, cultural con-
struction, pedagogical coordination.
Mots clau: societat de la informació, Internet, alfabetització, ensenyament obligatori, processos, competència, tractament de la informació, competència digital.
Keywords: information society, internet, literacy, compulsory education, processes, competence, information processing, digital competence.
"Aprendre a aprendre" a l'escola i a l'institut. Desenvolupament de la competència d'"aprendre a aprendre" a l'educació obligatòria
Saballs Teixidó, Joan
Mots clau: teoria i pràctica educativa, formació del professorat, escola nova i treball cooperatiu, mètodes i models científics, ciència i llenguatge, aprendre a veure i viure el món, pedagogia de l’acció.
Mots clau: aprenentatge funcional, competència bàsica, currículum escolar, sistema pedagògic, Escola Activa, Progressive Education.
Keywords: functional learning, key skills, school curriculum, Active School, Progressive Education.
Mots clau: avaluació competencial, indicadors d’assoliment, atenció a la diversitat, grup de treball.
Keywords: competence assessment, attainment indicators, attention to diversity, working group.
Mots clau: competències bàsiques, grup de treball, graelles, interdisciplinarietat, ensenyament-aprenentatge.
Keywords: key skills, group work, grids, interdisciplinary work, teaching and learning.
Mots clau: currículum competencial, competència comunicativa lingüística i audiovisual, treball transversal, febleses lingüístiques, avaluació en contextos diferents dels de l’aprenentatge.
Keywords: skills-based curriculum, linguistic and audiovisual communicative competence, cross-disciplinary work, linguistic shortcomings, assessment in contexts other than learning.
Mots clau: Llei d’educació de Catalunya, política i legislació educativa, pedagogia catalana.
Keywords: Catalan Education Act, education policy and legislation, Catalan pedagogy.
Mots clau: comunitat de pràctica, gestió del coneixement, construcció del coneixement, desenvolupament professional, desenvolupament organitzatiu.
Keywords: community of practice, knowledge management, knowledge building, professional development, organisational development.
Mots clau: avaluació de la transferència, avaluació de la formació contínua, formació a les organitzacions, Administració pública i formació.
Keywords: transfer assessment, continuing education assessment, public administration and training.
Mots clau: objectes digitals, educació en i mitjançant el patrimoni, TIC, col·laboració institució de patrimoni i institut d’ensenyament secundari, continguts i competències bàsiques.
Keywords: e-learning, digital objects, heritage, teaching, compulsory secondary education.
Mots clau: filosofia de l’educació, teoria de l’educació, autobiografia, memòria, confessió, Agustí d’Hipona, Albert Camus, Octavi Fullat.
Keywords: philosophy of education, theory of education, autobiography, memoir/memory, confession, Agustí d’Hipona, Albert Camus, Octavi Fullat.
Lerer, Seth. La magia de los libros infantiles: de las fábulas de Esopo a las aventuras de Harry Potter. Barcelona: Ares y Mares, 2009. [Original: Children's literature: a reader's history, from Aesop to Harry Potter. The University of Chicago Press, 2002]
Busquets i Dalmau, Lluís
Martorell i Gil, Encarnació. Amb ulls de nena: dietari de la guerra a la rereguarda. Edició a cura de Salvador Domènech i Domènech. Badalona: Ara Llibres, 2008.
Guilera Rico, Laura
Varela i Serra, Josep. Maria Rúbies o el repte constant: política, religió i pedagogia a la Catalunya del segle XX. Lleida: Pagès, 2008.
Busquets i Dalmau, Lluís