Portal de publicacions
> Novetats editorials
|
Referència: 48326
|
|
IV Jornades sobre l'Ensenyament de la Física i la Química. I Trobada d'Educació Química [recurs electrònic] : Actes de la I Trobada d'Educació Química / Compilació a cura de Fina Guitart i Aureli Caamaño
Data d'edició: 2012
Descripció física: 181 p. : il·l.
Entitats:
Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Química
ISBN: 978-84-9965-120-0
Editorial: IEC
|
|
|
|
Obra digital
|
|
Altres
Comunicacions orals
Les Sortides de camp com a recurs en educació química: itinerari ambiental de Castellciuró a Santa Creu d'Olorda
Centellas i Masuet, Francesc A.
; Inglés i Urpinell, Montserrat
; Rosell Ortiz, Laura
; Brillas Coso, Enric
; Cruañas Terradas, Robert
; Cruells Cadevall, Montserrat
; Giménez, Xavier
Mots clau: Química ambiental, química de materials, drenatge àcid de les roques, dissolució i precipitació
de carbonats, itineraris ambientals.
La Lectura crítica, l'argumentació i la presa de decisions en l'àmbit sociocientífic. BCN 80 km/h, és suficient?
Cortijo Pérez, Celsa
; Velasco Díaz, Esther
Mots clau: Lectura crítica, argumentació, bases d’orientació, proves científiques, ètica aplicada.
Dificultats en l'aprenentage de la formulació química
Esparza Garcia, M.
; Furió Mas, C.
Mots clau: Formulació química, aprenentatge significatiu, nivell de representació macroscòpic, nivell
de representació submicroscòpic, model atòmic molecular.
Leyendo la historia de las ciencias en los libros de texto escolares de ciencias desde una perspectiva sociológica
Diana Farías, C.
; Castelló, Josep E.
Palabras clave: Libros de texto, Bruno Latour, naturaleza de la ciencia, historia de las ciencias, sociología
de las ciencias.
Aprenentatge interactiu i autodidàctic de la formulació inorgànica
Fuentes Pagès, Carles
Mots clau: Elements, símbols, formulació, nomenclatura, aprenentatge autodidàctic.
El Origami como recurso en el estudio de la química: modelos de papiroflexia de los alótropos del carbono
Garrido Garrido, Belén
; Barcia González, Matilde
Palabras clave: Diamante, grafito, fullereno, carbono, modelos, origami, papiroflexia, alótropo.
Desenvolupar el pensament químic a l'escola d'educació infantil i primària: fonamentació teòrica i pràctica
Izquierdo Aymerich, Mercè
Mots clau: Currículum, química, modelització, formació del professorat.
Xupa-xup, sucre, respiració i velocitat de reacció
Martínez Espinet, Basili
Mots clau: Xupa-xup, oxidació, sucre, velocitat de reacció.
La Comunicación social de la ciencia y la innovación docente: Ciencia en Acción
Ros Ferré, Rosa M.
Palabras clave: Ciencia y sociedad, divulgación, popularización, cultura científica, museos de ciencia.
Comunicacions en format pòster
Educació Química EduQ: anàlisi de les seccions i dels articles publicats en els primers vuit números
Caamaño Ros, Aureli
; Guitart i Mas, Fina
Mots clau: Revista de química, ensenyament de la química, anàlisi d’articles.
Aprenentatge entre iguals en el treball experimental
Civil Sirera, Regina
Mots clau: Aprenentatge entre iguals, ciències de la naturalesa, laboratori, educació primària, educació
secundària obligatòria.
"PhysicS!": apropant la física als centres de secundària de Catalunya
Grau i Torre-Marin, Víctor
Mots clau: «PhysicS!», fomentar vocacions científiques, conferències experimentals.
Estudi de la dissipació de l'energia amb sensors i simulacions
López Simó, Víctor
; Artigas Roig, Anna
Mots clau: Projecte «REVIR», dissipació d’energia, treball pràctic, sensors MBL.
Codificació de models moleculars amb SMILES i visualització tridimensional amb Jmol: un exemple de pràctica reflexiva
Lucas de la Cruz, Ángel
; Giménez Esteban, Carlos
Mots clau: Experiència d’aula, pràctica reflexiva, TIC, models moleculars, SMILES™.
Aportaciones de los libros de texto del área de Ciencias de la Naturaleza a la competencia científica en el dominio de la combustión
Rueda Serón, José Antonio
; Blanco López, Ángel
Palabras clave: ESO, competencia científica, libros de texto, PISA, capacidades.
Veritats desProporcionades
Senra Petit, Pau
Mots clau: Proporcions, sistema solar, model atòmic.
Podem obtenir energia d'un residu? El biodièsel
Vives i Requena, Joan Gener
Mots clau: Canvi químic, competències, educació ambiental, energies alternatives, contextos.
|
|
|
|