La Necessitat d'acoblar la història, la naturalesa de la ciència i l'educació científica. Propostes des de la història de la química
Grapí i Vilumara, Pere
Mots clau: Naturalesa de la ciència, itineraris d’investigació, creativitat científica, ensenyament de les ciències, relat històric.
Keywords: Nature of science, investigative pathway, scientific creativity, science teaching, historical narrative.
Mots clau: Història de la ciència, casos, naturalesa de la ciència, formació del professorat, Maria Skłodowska-Curie.
Keywords: History of science, cases, nature of science, teacher education, Maria Skłodowska-Curie.
Palabras clave: Historia de la ciencia, casos, naturaleza de la ciencia, formación del profesorado, Maria Skłodowska-Curie.
Els Models d'Arrhenius i de Brönsted-Lowry en la modelització dels àcids i les bases: presentació anhistòrica i modelització híbrida
Caamaño Ros, Aureli
Mots clau: Àcids i bases, model d’Arrhenius, model de Brönsted-Lowry, models híbrids, història de la química.
Keywords: Acids and bases, Arrhenius’ model, Brönsted-Lowry’s model, hybrid models, history of chemistry.