IEC Portal de publicacions > Novetats editorials


Referència: 58902
Comunicació : revista de recerca i d'anàlisi



Enllaç: ISSUU

Volum: 34 (1) : maig 2017
Data d´edició: 2017
ISSN (format paper): 2014-0304
ISSN (format digital): 2014-0444
Descripció física: 141 p. ; 23 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Sumari  

Articles

La batalla per la BBC. Aproximació al debat polític sobre el servei públic de radiodifusió al Regne Unit (2014-2016)
Gifreu i Pinsach, Josep
Matèries:   British Broadcasting Corporation
Mitjans de comunicació de massa - Regne Unit - S. XXI
Mots clau: BBC, Royal Charter, radiodifusió, mitjans públics, producció audiovisual, polítiques de comunicació.
Keywords: BBC, Royal Charter, broadcasting, PSB, audiovisual production, communication policies.

DOI: 10.2436/20.3008.01.152

P. 9-26
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Sports journalism ethics and portrayal of race and disability. The coverage of the London 2012 Olympics in the British, American and Spanish quality press
Ramon Vegas, Xavier
Matèries:   Jocs Olímpics 30ns (2012) Londres
Ètica periodística
Periodisme esportiu
Mots clau: periodisme esportiu, ètica, justícia, raça, discapacitat, Londres 2012.
Keywords: Sports journalism, ethics, justice, race, disability, London 2012.

DOI: 10.2436/20.3008.01.153

P. 21-45
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Anàlisi comunicativa de la crisi de les aigües Eden en els principals mitjans de comunicació impresos i digitals
Molist Badiola, Joan
Matèries:   Seguretat alimentària
Aigua - Abastament - Catalunya
Aigua - Microbiologia
Premsa
Mots clau: aigua embotellada, aigües Eden, comunicació, norovirus, Font d’Arinsal, seguretat alimentària.
Keywords: Bottled water, Aigües Eden water, communication, norovirus, Arinsal spring, food safety.

DOI: 10.2436/20.3008.01.154

P. 47-66
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Formats emergents en televisió: anàlisi comparativa d'aplicacions publicitàries interactives en HbbTV
Fondevila-Gascón, Joan-Francesc ; Botey López, Jordi ; Rom Rodríguez, Josep
Matèries:   Televisió interactiva
Màrqueting
Mots clau: HbbTV, televisió interactiva, CTR, màrqueting, publicitat interactiva, mètrica.
Keywords: HbbTV, interactive television, CTR, marketing, interactive advertising, metrics.

DOI: 10.2436/20.3008.01.155

P. 67-81
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El periodismo multiplataforma de TV3 en Facebook sobre el 9-N: ¿prácticas intermedia o transmedia?
Alzamora, Geane
Matèries:   Televisió de Catalunya
Xarxes socials en línia
Referèndum - Catalunya
Mots clau: periodisme de televisió, Facebook, 9-N, intermèdia, transmèdia, multimèdia
Keywords: TV journalism, Facebook, 9-N, intermedia, transmedia, multimedia.
Palabras clave: Este estudio busca comprender hasta qué punto el periodismo multiplataforma practicado por TV3, en asociación con su canal de noticias 3/24, acerca del tema de la soberanía de Cataluña asume configuración transmedia o es caso típico de dinámica intermedia. Los procedimientos metodológicos se basan en la observación sistemática de las publicaciones de TV3 y 3/24 en Facebook acerca del 9-N, designación social de la consulta popular hecha en Cataluña el 9 de noviembre de 2014. También fueron analizados los comentarios y los enlaces relacionados con estas publicaciones, todas pertenecientes al especial periodístico multiplataforma 9-N, la votació, producido por TV3 y 3/24 en noviembre de 2014. Concluimos que la dinámica intermedia fue predominante en el escenario multimediático investigado, aunque sea transmedia en algunos casos, como las publicaciones bajo las etiquetas #9NTV3 y #9N.

DOI: 10.2436/20.3008.01.156

P. 83-105
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Do bloggers who criticize the press ultimately matter? (Re)defining media accountability in the age of citizen participation
Cheruiyot, David
Matèries:   Mitjans de comunicació de massa - Participació ciutadana
Blogs
Ètica periodística
Mots clau: bloggers, pràctica periodística, rendició de comptes de mitjans, crítica de mitjans, responsabilitat de mitjans, mitjans participatius.
Keywords: Bloggers, journalism practice, media accountability, media criticism, media responsibility, participatory media.

DOI: 10.2436/20.3008.01.157

P. 107-121
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Altres


Normes de presentació dels articles

P. 133-135
Citació bibliogràfica Text completText complet

Publicacions de la Societat Catalana de Comunicació

P. 139-141
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària