Portal de publicacions
> Novetats editorials
Referència: 30662
Volum: 57, 2006 : L'ensenyament de la biologia en l'ESO i el batxillerat / Josep Clotet i Lluís Serra, editors
Data d´edició: 2008
ISSN (format paper): 0212-3037
ISSN (format digital): 2013-9802
Descripció física: 222 p. : il·l. ; 24 cm + 1 disc òptic
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 74 : 2024
(PDF) 73 : 2023
(PDF) 72 : 2022
(PDF) 71 : 2021 : L'evolució humana 150 anys després de Darwin
(PDF) 70 : 2020
(PDF) 69 : 2019
(PDF) 68 : 2017-2018
(PDF) 66 : 2015
(PDF) 65 : 2014
(PDF) 64, 2013 : Les malalties del segle XXI / Jordi Barquinero i Jaume Reventós, editors
(PDF) 63, 2012 : La biologia d'ahir i d'avui. Reflexions amb motiu del centenari de la Societat Catalana de Biologia / Francesc Piferrer editor
(PDF) 62, 2011 : Organismes model en biologia / Montserrat Corominas i Marc Valls editors
(PDF) 61, 2010 : Organismes modificats genèticament / Josep M. Casacuberta, editor
(PDF) 60, 2009 : Cent cinquanta anys després de "L'origen de les espècies", de Darwin / Arcadi Navarro i Carmen Segarra, editors
(PDF) 59, 2008 : Biologia de la reproducció / Mercè Durfort i Francesca Vidal, editores
(PDF) 58, 2007 : Les biotecnologies / Pere Puigdomènech i Francesc Gòdia, editors
(PDF) 57, 2006 : L'ensenyament de la biologia en l'ESO i el batxillerat / Josep Clotet i Lluís Serra, editors
(PDF) 56, 2005 : Endocrinologia molecular / Jaume Reventós editor
Altres
Actualització dels coneixements
Darwinisme, evolució de la forma i especiació
Fontdevila, Antonio
;
Serra Camó, Lluís
Mots clau: evolució darwiniana, disseny, evolució de la forma, unitat de tipus, especiació
Keywords: Darwinian evolution, design, evolution of form, unity of type, speciation.
DOI:
10.2436/20.1501.02.25
P. 15-33
Taxes evolutives i evolució de gens i genomes
Serra Camó, Lluís
;
Fontdevila, Antonio
Mots clau: taxa evolutiva, rellotge molecular i neutralisme, filogènia molecular, evolució de gens i genomes.
Keywords: evolutionary rate, the molecular clock and the neutral theory, molecular phylogeny, evolution of genes and genomes.
DOI:
10.2436/20.1501.02.26
P. 35-52
Poden conviure el bosc i el foc? : nous avenços de la recerca en ecologia del foc
Espelta, Josep Maria
Mots clau: canvi climàtic, ecosistema mediterrani, incendi, gestió forestal, resiliència
Keywords: climate change, Mediterranean-type ecosystems, forest management, resilience wildfire.
DOI:
10.2436/20.1501.02.27
P. 53-59
La Biomedicina del segle XXI
Reventós i Puigjaner, Jaume
;
Salgado, Antonio
;
Abal, Miguel
;
Doll, Andreas
;
Barquinero Mañez, Jordi
Mots clau: medicina molecular, diagnòstic per imatge, informàtica mèdica, teràpia gènica, gens i malaltia.
Keywords: molecular medicine, image diagnosis, medical computer science, gene therapy genes and disease.
Els Bacteriòfags com a eina en la microbiologia ambiental
Jofre i Torroella, Joan
Mots clau: aigua, bacteriòfag, contaminació, fecal, indicador.
Keywords: water, bacteriophage, pollution, faecal, indicator.
DOI:
10.2436/20.1501.02.29
P. 75-86
Tècniques per estudiar els gens i la seva expressió
Ribas, Glòria
;
Clotet i Erra, Josep
Mots clau: genòmica, transcriptòmica, proteòmica.
Keywords: genomics, transcriptomics, proteomics.
DOI:
10.2436/20.1501.02.31
P. 97-107
Animals modificats genèticament: ratolins transgènics i mutants : definició, obtenció i aplicacions en biologia, biomedicina i biotecnologia
Montoliu, Lluís
Mots clau: ratolí transgènic, genoanul·lació, recombinació homòloga, cèl·lula troncal, animal modificat genèticament.
Keywords: transgenic mice, knock-out, homologous recombination, stem cells, genetically modified animals.
DOI:
10.2436/20.1501.02.32
P. 109-111
Visions de la docència de la biologia en l'ESO i en el batxillerat
Quina biologia ens cal, al batxillerat?
Manuel, Jordi de
Mots clau: didàctica de la biologia, currículum de batxillerat, habilitats científiques, biologia contextualitzada, selectivitat.
Keywords: biology education, 16-18 science curriculum, scientific skills, biology in context external assessment.
DOI:
10.2436/20.1501.02.33
P. 115-133
Sobre els continguts de les ciències naturals
Mir, Marina
Mots clau: contingut, ensenyament secundari, ciències naturals.
Keywords: academic contents, secondary teaching, natural sciences.
DOI:
10.2436/20.1501.02.34
P. 135-142
Les Pràctiques virtuals en l'ensenyament de la biologia
Llort, Josep M.
Mots clau: pràctiques, ordinador, ensenyament, aprenentatge, micromón.
Keywords: practical work, computer, teaching, learning, microworld.
DOI:
10.2436/20.1501.02.35
P. 143-154
L'Aprenentatge basat en problemes com a estratègia interactiva en l'ensenyament de la biologia
Grau, Ramon
Mots clau: aprenentatge basat en problemes, competència transversal, estratègies d’ensenyament.
Keywords: problem-based learning, cross skill, instructional strategy.
DOI:
10.2436/20.1501.02.36
P. 155-167
Per a una bioètica global: observar, respectar i transformar la vida
Nogués, Ramon Maria
Mots clau: bioètica, sostenibilitat, reproducció, valors.
Keywords: bioethics, sustainable development, reproduction, values.
DOI:
10.2436/20.1501.02.37
P. 169-183
Sortides professionals dels biòlegs
Durfort i Coll, Mercè
Mots clau: llicenciatura en biologia, biòleg, sortida professional.
Keywords: biology degree, biologist, job opportunity.
DOI:
10.2436/20.1501.02.38
P. 185-198
La Necessitat de la biologia per a una formació integral en l'ensenyament secundari
Bueno i Torrens, David
Mots clau: biologia, batxillerat, societat, aprenentatge, formació integral.
Keywords: biology, high school, society, learning, integral formation.
DOI:
10.2436/20.1501.02.39
P. 199-207