Portal de publicacions
null
|
Referència: 57062
|
|
Autor: Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament Antoni Quintana i Marí (13a : 2015 : Barcelona, Catalunya)
Actes de la XIII Jornada sobre la Història de la Ciència i l'Ensenyament "Antoni Quintana Marí" [recurs electrònic] : Barcelona, 20 i 21 de novembre de 2015 / coordinació: Pere Grapí Vilumara i Maria Rosa Massa Esteve
Data d'edició: 2016
Descripció física: 111 p. : il·l.
Entitats:
Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica
Editorial: IEC
Enllaç:
Recurs electrònic
|
|
|
|
Obra digital
|
|
"Modos de racionalidad" en la historia de la ciencia para la enseñanza de las ciencias
Adúriz-Bravo, Agustín
Keywords: rationality, modes, evidence, abduction, science stories
Palabras clave: racionalidad, modos, evidencias, abducción, historias de la ciencia
DOI:
10.2436/10.2006.02.1
Ciència viscuda, una exposició per a contextualitzar els objectes antics
Calpe, Mercè
; Plarromaní, Anna
; Tura Puigvert, M.
; Villar, Vàngelis
Mots clau: patrimoni científic escolar, història de la ciència, instruments històrics, col·leccions d?història natural, gabinets de física, fabricants d?aparells científics
Keywords: school scientific legacy, history of science, historical instruments in the secondary education, natural history collections, laboratory instruments
DOI:
10.2436/10.2006.02.2
L'Ús de contextos històrics a l'aula de matemàtiques de secundària: el cas concret de la visualització en la connexió geometria-àlgebra
Guevara i Casanova, Iolanda
Mots clau: ensenyament/aprenentatge de l?àlgebra, connexió geometria-àlgebra, visualització, context històric, al-Khwarizmi, Liu Hui
Keywords: teaching / learning of algebra, geometry-algebra connection, visualization, historical context, al-Khwa¯rizmı¯, Liu Hui
DOI:
10.2436/10.2006.02.3
Los Números enteros en las aritméticas en castellano del siglo XVII
Navarro i Loidi, Juan
Keywords: negative numbers, zero, elementary arithmetic, Spain, 17th century
Palabras clave: números negativos, cero, aritmética elemental, España, siglo XVII
DOI:
10.2436/10.2006.02.4
Banc de dades per a incorporar la història de la ciència des d'una perspectiva didàctica
Solsona i Pairó, Núria
; Quintanilla Gatica, Mario
; Cuéllar, Luigi
Mots clau: història de la ciència, didàctica, recursos, narratives
Keywords: History of science, Science education, Resources, Narratives
DOI:
10.2436/10.2006.02.5
El Mètode de Newton-Raphson... i Simpson: una aplicació d'eines de programació per a analitzar textos matemàtics històrics
Blanco Abellán, Mónica
Mots clau: mètode de Newton-Raphson, Thomas Simpson, programari matemàtic, textos històrics matemàtics
Keywords: the Newton-Raphson method, Thomas Simpson, mathematical software, historical mathematical texts
DOI:
10.2436/10.2006.02.6
La Història de la química en ESO y bachillerato. Del currículo al libro de texto
Moreno-Martínez, Luis
Keywords: history of chemistry, secondary education, curriculum, textbooks
Palabras clave: historia de la química, educación secundaria, currículo, libros de texto
DOI:
10.2436/10.2006.02.7
Història de les matemàtiques per a l'ensenyament de les matemàtiques. Analitzant les fonts
Romero Vallhonesta, M. Fàtima
; Massa i Esteve, Maria Rosa
Mots clau: història de les matemàtiques, ensenyament, fonts històriques originals
Keywords: history of mathematics, teaching, original historical sources
DOI:
10.2436/10.2006.02.8
Los Cambios en las prácticas de enseñanza de la química en el siglo XIX. El profesor Mariano Santisteban
Pariente Silván, José-Antonio
Keywords: school disciplines, physics and chemistry, paper and pencil problems, Mariano Santisteban
Palabras clave: disciplinas escolares, física y química, problemas, Mariano Santisteban
DOI:
10.2436/10.2006.02.9
Historia de la ciencia y la tecnología en la formación del profesorado de tecnología
Hernández Hernández, Antoni
Keywords: teaching of science and technology, training technology teachers, history of techno-
logy, secondary school teachers, pre-teacher
Palabras clave: enseñanza de la tecnología, clase invertida, formación del profesorado de tecnología, historia de la tecnología, predocente
DOI:
10.2436/10.2006.02.10
El Repte de les narracions històriques en l'ensenyament de les ciències. El cas de la pila de Volta
Grapí i Vilumara, Pere
Mots clau: història de la ciència, ensenyament de les ciències, activitats d?aprenentatge,
pila de Volta
Keywords: history of science, science education, learning activities, Volta?s pile
DOI:
10.2436/10.2006.02.11
Com es poden introduir aspectes d'història de la ciència en la formació del professorat de ciències
Traver Ribes, Manel Josep
; Solbes Matarredona, Jordi
Mots clau: història de la ciència, aprenentatge de ciències i ensenyament, ciència i societat, ciència i literatura, formació de mestres
Keywords: History of Science, Science Learning and Teaching, Science and Society, Science and Literature, Teacher Training
La Ciència a les aules (1800-2000): noves tendències, perspectives i usos didàctics
Bertomeu Sánchez, José Ramón
Mots clau: ciència a les aules, manuals escolars, historiografia de la ciència, història i ensenyament de les ciències
Keywords: science in classrooms, textbooks, historiography of science, history and science
education
DOI:
10.2436/10.2006.02.13
|
|
|
|