Portal de publicacions
null
Referència: 60542
Volum: 13 : maig 2018
Data d´edició: 2018
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 240 p.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Editorial
Tema monogràfic: Què s'aprèn mitjançant projectes?
Aprendre mitjançant projectes. Una estratègia per a aprenentatges de qualitat
Rué Domingo, Joan
Mots clau: Aprenentatge, projectes, estratègia curricular, qualitat d'aprenentatge, aprenentatge actiu, millora professional, canvi en les pràctiques.
Keywords: Project-based learning (PrBL), learning quality, curricular strategy, active learning, enhancing professionalism, changing practices.
DOI:
10.2436/20.3007.01.98
P. 15-43
Resoldre problemes per aprendre a fer ciències
Izquierdo Aymerich, Mercè
Mots clau: Fer ciència, dissenyar problemes, coneixement, història, competències, escolaritat.
Keywords: Doing science, problem design, knowledge, history, competences, schooling.
DOI:
10.2436/20.3007.01.99
P. 45-62
L'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?
Canals i Cabau, Roser
Mots clau: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.
Keywords: Social sciences, social and civic competence, social problems, key social concepts, education for citizenship, democratic values.
DOI:
10.2436/20.3007.01.100
P. 63-87
Projectes de tecnologia de tercer de l'ESO com a eix interdisciplinari en l'àmbit cientificotecnològic
Romero Martínez, Raúl
;
Núñez Andrés, M. Amparo
Mots clau: Interdisciplinari, tecnologia, col·laboratiu, currículum, ABP, secundària.
Keywords: Interdisciplinary, technology, collaborative, curriculum, PBL, secondary school.
DOI:
10.2436/20.3007.01.101
P. 89-106
Experiències
Un projecte per a primer d'ESO: "Congrés de zoologia". Reflexions i propostes de millora
Fornas Dos-Santos, Beth
;
Ortega Provedo, Conchita
;
Sánchez i Juny, Àngela
Mots clau: Projecte, recerca-acció, ensenyament-aprenentatge, aprenentatge significatiu, competències.
Keywords: Project, action research, teaching-learning significative learning, competencies.
Els projectes de treball: resposta a una reflexió compartida
Carbajo Gallego, Eugènia
Mots clau: Aprenentatge compartit, experiències d’aprenentatge, actitud professional, pensament autònom, experiència vivencial, ritmes d’aprenentatge.
Keywords: Peer-learning, learning experiences, professional attitude, autonomous thinking, active experience, learning rhythms.
Miscel·lània
Educació emocional: de la recerca a la pràctica fonamentada
Bisquerra i Alzina, Rafael
Mots clau: Educació emocional, competències emocionals, intel·ligència emocional, emoció, passió.
Keywords: Emotional education, emotional competences, emotional intelligence, emotion, passion.
DOI:
10.2436/20.3007.01.102
P. 145-171
Discriminació al professorat per motiu de gènere a l'escola pública de les Illes Balears
Sánchez Llull, David
;
Revert Vidal, Yolanda
Mots clau: Assetjament psicològic (mobbing),discriminació, gènere, escola pública, prevenció.
Keywords: Mobbing, discrimination, gender, public schools, prevention.
DOI:
10.2436/20.3007.01.103
P. 173-194
Immigració, immersió en català i rendiment escolar: dos estudis revisats
Garcia i Sevilla, Lluís
;
Garcia Higón, Gemma
Mots clau: Immersió lingüística, català, immigrant, rendiment escolar, integració, cultura subjectiva.
Keywords: Language immersion, Catalan, immigrant, school performance, integration, subjective culture.
DOI:
10.2436/20.3007.01.104
P. 195-215
Ressenyes bibliogràfiques
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Lliurament del XXVII Premi Joan Profitós d'assaig pedagògic
Assemblea General de Socis
Presentació del llibre
Pedagogia, ara. Aplicació a la societat catalana: principis, tensions, referents, accions, cultura , de Martí Teixidó
Recerca: "Fem l'Escola Plurilingüe 2016-2017"