Portal de publicacions
null
Referència: 65142
Volum: 17 : maig de 2020
Data d´edició: 2020
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 254 p. : il·l.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Editorial
Tema monogràfic: La relació entre l'escola i la democràcia
Valors cívics, democràcia i educació
Olivé, Mercè
;
Carmona, Jordi
Mots clau: Autogovern, democràcia, ètica, criteri, justícia, llibertat.
Keywords: Self-government, democracy, ethics, criteria, justice, freedom.
DOI:
10.2436/20.3007.01.136
P. 19-35
Democràcia i humanitat a l'escola. Exemple del model pedagògic del mestre Pere Vergés (1896-1970) i propostes per al futur
Brasó i Rius, Jordi
;
Torrebadella i Flix, Xavier
Mots clau: Democràcia, escola, Escola del Mar, Pere Vergés, pedagogia, renovació pedagògica.
Keywords: Democracy, Escola del Mar, pedagogy, pedagogical renovation, Pere Vergés, school.
DOI:
10.2436/20.3007.01.137
P. 37-56
El paper de la conversa en l'educació
demòcrata
Pagès, Anna
Mots clau: Filosofia de l’educació, educació i democràcia, conversa i educació, educació a Catalunya, sistema escolar, currículum i oralitat.
Keywords: Philosophy of education, education and democracy, conversation and education, education in Catalonia, school system, curriculum and orality.
DOI:
10.2436/20.3007.01.138
P. 57-73
Alfabetización informacional y aprendizaje reflexivo: de las
fake news al análisis crítico de las fuentes de información en la formación de maestros
Cuesta García, Azahara
;
Espitia Labrador, Jessica
Mots clau: Alfabetització informacional, pensament crític, aprenentatge reflexiu, aprenentatge de llengües, formació inicial de professorat.
Keywords: Information literacy, critical thinking, reflective learning, language education, preservice teacher education.
Palabras clave: Alfabetización informacional, pensamiento crítico, aprendizaje reflexivo, aprendizaje de lenguas, formación inicial de profesorado.
DOI:
10.2436/20.3007.01.139
P. 75-97
Els reptes de la participació democràtica a l'educació secundària
Simó Gil, Núria
Mots clau: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària.
Keywords: Democracy, democratic education, democratic schools, participation, secondary education.
DOI:
10.2436/20.3007.01.140
P. 99-120
La
teranyina o el teixit d'un treball de convivència a Ripoll
Bassaganya, Clàudia
;
Viñas, Anna
Mots clau: Convivència, teranyina, participació, joves, necessitats, oportunitats.
Keywords: Coexistence, web, participation, young people, needs, opportunities.
DOI:
10.2436/20.3007.01.141
P. 121-132
Una estratègia democràtica de canvi professional. Les xarxes i el seu context
Mas i Ferrer, Mercè
Mots clau: Democràcia, xarxa, autoregulació, metacognició, coŀlaboració, comunicació, equitat.
Keywords: Democracy, network, self-regulation, metacognition, collaboration, communication, equity.
DOI:
10.2436/20.3007.01.142
P. 133-157
Experiències
Àpats pedagògics personalitzats
Oliveras Ballús, Maria de Montserrat
;
Basseda Cardó, Jaume
Mots clau: Transdisciplinarietat, multidisciplinarietat, interdisciplinarietat, robòtica, pensament computacional, pensament crític, ensenyament i aprenentatge, personalització i neurociències.
Keywords: Transdisciplinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity, robotics, computational thinking, critical thinking, teaching and learning, personalization and neurosciences.
DOI:
10.2436/20.3007.01.143
P. 161-184
El projecte KBIP a l'Institut Baix Camp de Reus. Una metodologia d'innovació per a la millora dels resultats educatius
amb alumnat amb NEE
Morales Tasias, Teresa
;
Aragonès, Carme
Mots clau: Educació secundària, , treball coŀlaboratiu, reptes, diversitat, necessitats educatives especials, resultats educatius, millora, innovació.
Keywords: Secondary education, , educational outcomes, collaborative work, , diversity, special needs, academic improvement, innovation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.144
P. 185-201
Tots iguals, tots diferents
Fuente Castelló, Rosa Maria de la
Mots clau: Diàleg, acords, diversitat, inclusió, debat, reflexió, coŀlaboració, compartir, consens, empatia.
Keywords: Dialogue, agreement, diversity, inclusion, discussion, reflexion, collaboration, sharing, consensus, empathy.
DOI:
10.2436/20.3007.01.145
P. 203-210
Ressenya bibliogràfica
Intervenció psicoeducativa en alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Diana Marín i Amelia Mañá (coord.). València: Tirant Humanidades, 2019.
Gabarda, Vicente
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Assemblea General de Socis i Assemblea Extraordinària de la Societat Catalana de Pedagogia. Nova Junta de Govern per al període 2019-2023
Amorós Basté, Carme
Altres informacions de la Societat