IEC Portal de publicacions null


Referència: 68263
Revista catalana de pedagogia [Recurs electrònic]



Enllaç: ISSUU

Volum: 21 : 2022
Data d´edició: 2022
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 97 p. : gràf.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial

Editorial
Donoso Vázquez, Trinidad

DOI: 10.2436/20.3007.01.168

P. 1-2
Citació bibliogràfica Text completText complet

Articles de recerca

Pràctiques de referència en coeducació a Catalunya
Gavaldà Elias, Xènia ; Llos Casadellà, Berta ; Sánchez Martí, Angelina
Matèries:   Coeducació
Estudis de dones
Identitat de gènere en l'educació
Mots clau: Coeducació, perspectiva de gènere, pràctiques de referència, centres educatius, educació secundària, pedagogies feministes.
Keywords: Coeducation, gender perspective, evidence-based practices, schools, secondary education, feminist pedagogies.

DOI: 10.2436/20.3007.01.169

P. 3-20
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Sexism and misogyny in sports
Chihuailaf Vera, Loreto ; Concha López, Rocío ; Türk, Yasin
Matèries:   Sexisme en l'educació
Discriminació en els esports
Educació física
Mots clau: Educació física, formació inicial, sexisme, gènere, esports, activitat física.
Keywords: Physical education, initial training, sexism, gender, sports, physical activity.

DOI: 10.2436/20.3007.01.170

P. 21-35
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Com mesurar la ciberviolència de gènere? Validació d'un instrument i resultats
Donoso Vázquez, Trinidad ; Rubio Hurtado, M. José ; Vilà i Baños, Ruth
Matèries:   Violència envers les dones
Ciberassetjament
Víctimes de delictes - Enquestes - Espanya
Mots clau: Gènere, ciberviolència, adolescència, Internet, qüestionari, victimització.
Keywords: Gender, cyberviolence, teenagers, Internet, questionnaire, victimization.

DOI: 10.2436/20.3007.01.171

P. 36-48
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Articles d'experiències

Per a una educació feminista
Otero-Vidal, Mercè
Matèries:   Coeducació
Feminisme i educació
Mots clau: Feminismes, coeducació, pedagogies, experiències, legislació, compromís.
Keywords: Feminisms, coeducation, pedagogies, experiences, legislation, commitment.

DOI: 10.2436/20.3007.01.172

P. 49-58
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El Màster d'Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania: la seva significació per als estudis de gèneres de Catalunya
Pumar Beltrán, Nuria ; Guitart i Aced, Rosa
Matèries:   Estudis de dones - Catalunya - S. XXI
Feminisme i educació
Interdisciplinarietat en l'ensenyament
Mots clau: Estudis de dones, transversalitat de gènere, interdisciplinarietat, metodologia docent, pedagogies crítiques, pedagogies feministes.
Keywords: Women’s studies, gender mainstreaming, interdisciplinarity, teaching methodology, critical pedagogies, feminist pedagogies.

DOI: 10.2436/20.3007.01.173

P. 59-70
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Innovació docent per a l'abordatge de les violències masclistes en universitats
Martínez Àlvarez, Patrícia Victòria
Matèries:   Violència envers les dones
Ensenyament - Innovacions
Mots clau: Innovació docent, violència institucional, revictimització, continguts patriarcals, feminismes, violència masclista.
Keywords: Teaching innovation, institutional violence, revictimization, patriarchal contents, feminisms, gender-based violence.

DOI: 10.2436/20.3007.01.174

P. 71-82
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Qualitat educativa, interins i l'abús de temporalitat a l'escola pública de les Illes Balears
Sánchez Llull, David
Matèries:   Educació - Balears - S. XXI
Mestres - Illes Balears - S. XXI
Mots clau: Qualitat educativa, interins, abús, temporalitat, Directiva Europea 1999/70/CE, Illes Balears.
Keywords: Educational quality, temporary civil servants, exploitation, temporality, Council Directive 1999/70/EC, Balearic Islands.

DOI: 10.2436/20.3007.01.175

P. 83-97
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Dades de l´usuari/ària