IEC Portal de publicacions null

Referència: 69442


Autor: Arnau i Querol, Joaquim

Escriure en catalā [Recurs electrōnic] : Un estudi del coneixement ortogrāfic a tercer de primāria

Data d'edició: 2022
Descripció física: 98 p.
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Secciķ de Filosofia i Cičncies Socials
ISBN: 978-84-9965-690-8
DOI: 10.2436/10.3000.06.1
Colˇlecció: Treballs de la Secciķ de Filosofia i Cičncies Socials ; 54
Editorial: IEC


Text complet   Text complet
Resum

En aquesta publicaciķ s’avalua el coneixement ortogrāfic dels aprenents fent una anālisi fonema per fonema. És una perspectiva necessāria que no ha incorporat cap dels escassos treballs fets a Catalunya sobre aquesta temātica. A partir de les propostes ja avanįades d’Alexandre Galí en el seu temps, presenta un marc teōric innovador que considera els processos i els factors que expliquen el coneixement ortogrāfic: processos d’aprenentatge, d’exposiciķ a l’escrit, i factors fonolōgics i morfolōgics. Aquesta anālisi critica concepcions errōnies que encara hi ha sobre com s’aprčn l’ortografia. Facilita al professorat concepcions acurades sobre el diagnōstic de la competčncia ortogrāfica i proposa aplicacions de cara a la intervenciķ.


Obra digital
 

Dades de l´usuari/āria