IEC Portal de publicacions r


Referència: 51542
Educació i Història : Revista d'Història de l'Educació



Enllaç: ISSUU

Volum: 21 (gener-juny 2013)
Data d´edició: 2013
ISSN (format paper): 1134-0258
ISSN (format digital): 2013-9632
Descripció física: 194 p. ; 21 cm
Editorial: IEC [coedició amb] : Universitat de les Illes Balears

Altres números:

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Sumari  

Tema monogràfic

Introducció: Pensament pedagògic, filosofia i història de l'educació
Laudo Castillo, Xavier

DOI: 10.2436/20.3009.01.107

P- 9-12
Citació bibliogràfica Text completText complet

Paulo Freire y John Holt : de la educación liberadora a la libertad más allá de la educación
Igelmo Zaldívar, Jon
Matèries:   Freire, Paulo - Activitat professional - Pedagogia
Holt, John - Activitat professional - Pedagogia
Pedagogia - Història
Postmodernitat i educació
Mots clau: Paulo Freire, pedagogia crítica, John Holt, desescolarització, postmodernitat.
Keywords: Paulo Freire, critical pedagogy, John Holt, unschooling, postmodernity.
Palabras clave: Paulo Freire, pedagogía crítica, John Holt, desescolarización, postmodernidad.

DOI: 10.2436/20.3009.01.108

P. 13-35
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

"El Escudo de la República" : Origen, desarrollo y retos del derecho social a la educación en España
Heredero Gascueña, Victorio
Matèries:   Educació - Història - 1931/1939, Segona República
Dret a l'educació - Espanya - 1931/1939, Segona República
Llibertat d'ensenyament
Mots clau: Dret social a l’educació, llibertat d’ensenyament, Segona República, reformisme social, Estat del Benestar.
Keywords: Social right to education, academic freedom, Second Republic, social reformism, Welfare State.
Palabras clave: Derecho social a la educación, libertad de enseñanza, Segunda República, reformismo social, Estado del Bienestar.

DOI: 10.2436/20.3009.01.109

P. 37-63
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière
Laudo Castillo, Xavier
Matèries:   Jacotot, Joseph - Activitat professional - Pedagogia
Rancière, Jacques - Activitat professional - Pedagogia
Educació - Història
Educació - Filosofia
Mots clau: emancipació, igualtat, història de l’educació, filosofia de l’educació, teoria de l’educació.
Keywords: emancipation, equality, history of education, philosophy of education, theory of education.
Palabras clave: emancipación, igualdad, historia de la educación, filosofia de la educación, teoría de la educación.

DOI: 10.2436/20.3009.01.110

P. 65-87
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

El Tratamiento de las emociones en la teoría de la educación de Richard Stanley Peters y la tradición anglosajona del siglo XX
Prieto Egido, Miriam
Matèries:   Peters, Richard Stanley - Activitat professional - Filosofia
Educació - Filosofia
Emocions - Ensenyament
Mots clau: educació de les emocions, David Carr, Richard S. Peters, història de l’educació, desenvolupament moral, desenvolupament cognitiu.
Keywords: emotional education, David Carr, Richard S. Peters, history of education, moral development, cognitive development.
Palabras clave: educación de las emociones, David Carr, Richard S. Peters, historia de la educación, desarrollo moral, desarrollo cognitivo.

DOI: 10.2436/20.3009.01.111

P. 89-113
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

L'Epistemologia feminista d'Audre Lorde (1934-1992) i la teoria Queer en la pedagogia social del segle XXI
Pié Balaguer, Asun
Matèries:   Coneixement, Teoria del
Feminisme
Pedagogia social - S. XXI
Lorde, Audre Geraldine
Mots clau: política del cos, dolor, teoria Queer, teoria Crip.
Keywords: Body Bildung, pain, Queer theory, Crip theory.
Palabras clave: política del cuerpo, dolor, Teoría Queer, Teoría Crip.

DOI: 10.2436/20.3009.01.112

P. 115-141
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Martin Buber y sus aportaciones a la manera actual de entender la educación para el cuidado
Vázquez Verdera, Victoria
Matèries:   Buber, Martin - Activitat professional - Filosofia
Mots clau: educació per a la cura, filosofia del diàleg, reciprocitat, autosuficiència.
Keywords: Care education, philosophy of dialogue, reciprocity, self-sufficiency.
Palabras clave: Educación para el cuidado, filosofía del diálogo, reciprocidad, autosuficiencia.

DOI: 10.2436/20.3009.01.113

P. 143-158
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Darwin, els camps d'extermini i el pensament pedagògic del neoliberalisme
Esteruelas i Teixidó, Albert
Matèries:   Neoliberalisme
Modernitat i societat
Postmodernitat i educació
Memòria col·lectiva
Mots clau: infrahome, Shoah, camps d’extermini, neoliberalisme, modernitat, postmodernitat, memòria històrica.
Keywords: Infra-man, Shoah, Extermination camps, Neoliberalism, Modernity, Postmodernity, Historical Memory.
Palabras clave: infrahombre, Shoah, campos de exterminio, neoliberalismo, modernidad, postmodernidad, memoria histórica.

DOI: 10.2436/20.3009.01.114

P. 159-183
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Informació sobre els autors dels articles

Informació sobre els autors dels articles

P. 187-189
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària