IEC Portal de publicacions r


Referència: 69222
Revista catalana de pedagogia [Recurs electrònic]



Volum: 22 : 2022
Data d´edició: 2022
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 115 p. : il·l.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial


Articles de recerca

Ètica en temps de pandèmia: un estudi exploratori dels valors, les actituds i els hàbits cívics de la ciutadania de Catalunya davant la crisi de la COVID-19
Buxarrais Estrada, Maria Rosa ; Fontán de Bedout, Laura ; Ortega González, Eric ; Mellen i Vinagre, Teodor
Matèries:   Pandèmia de COVID-19, 2020- - Catalunya - Aspectes socials
Pandèmia de COVID-19, 2020 - Influència - Aspectes socials
Educació cívica
Educació moral
Mots clau: Civisme, COVID-19, educació cívica, educació moral, valors cívics.
Keywords: Good citizenship, COVID-19, civic education, moral education, civic values.

P. 3-15
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

The migration process of young migrants in Barcelona
Schmidlin Roccatagliata, Melissa ; Beltrán Sánchez, Omaira ; Freixa Niella, Montserrat
Matèries:   Joves immigrants
Barcelona - Emigració i immigració
Mots clau: Joves migrants, procés migratori, raons i motivacions per a migrar, experiències migratòries, joves migrants a Barcelona, processos d’acolliment.
Keywords: Young migrants, migration process, reasons and motivations for migration, migration experiences, young migrants in Barcelona, fostering processes.

P. 16-32
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Model i instrument per a l'anàlisi de l'ètica organitzacional de l'escola
Colorado Ramírez, Sara
Matèries:   Ètica - Ensenyament
Escoles - Catalunya
Escoles - Administració i organització - Catalunya
Mots clau: Autoavaluació institucional, direcció escolar, escola, ètica organitzacional, moral, organització escolar.
Keywords: Institutional self-assessment, school governance, schools, organizational ethics, morals, school organization.

P. 33-53
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors
Martin Rubió, Xavier
Matèries:   Anglès - Ensenyament secundari - Catalunya
Tecnologia - Ensenyament secundari
Mots clau: CLIL, treball en grup, valors, nivell d’anglès.
Keywords: CLIL, group work, values, level of English.

P. 54-70
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Quan la controvèrsia entra a l'aula: factors per a la (des)polarització de grups
Barbeito, Cécile
Matèries:   Debats
Polarització (Ciències socials)
Mots clau: Polarització, controvèrsia, diàleg, exogrup, seguretat, empatia.
Keywords: Polarization, controversy, dialogue, outgroup, safety, empathy

P. 71-82
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Articles d'experiències

Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d'educació infantil
Torres Carceller, Andrés ; Clemente Piélagos, Rosalía ; Marin Cos, Estel
Matèries:   Comunicació visual - Ensenyament
Portafolis en educació
Educació infantil
Mestres - Formació - Catalunya - S. XXI
Mots clau: Pràcticum, portafolis, llenguatges artístics, hipermèdia, multimodal, comunicació visual
Keywords: Practicum, portfolio, artistic languages, hypermedia, multimodal, visual communication

P. 83-97
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Projecte Binomi: el compromís ètic d'una iniciativa neuropedagògica
Oliveras Ballús, Maria de Montserrat
Matèries:   Interdisciplinarietat en l'ensenyament
Pedagogia
Psicologia
Mots clau: Transdisciplinarietat, multidisciplinarietat, interdisciplinarietat, neuropedagogia, psicopedagogia, tecnopedagogia.
Keywords: Transdisciplinarity, multidisciplinarity, interdisciplinarity, neuropedagogy, psychopedagogy, technopedagogy.

P. 98-115
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Dades de l´usuari/ària

Per a navegar pel portal necessiteu Mozilla o Microsoft Internet Explorer (recomanem la versió 5.0 o superior).
Amb altres navegadors i/o resolucions podria ser que visualitzéssiu incorrectament alguna de les pàgines del portal.