IEC Portal de publicacions r


Referència: 69322
EduQ : Educació Química



Enllaç: ISSUU

Volum: 28 : 2021
Data d´edició: 2021
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. col. ; 30 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  10,00 €  
Sumari  

Editorial


Articles

A teaching-learning progression to introduce the concept of a substance
Johnson, Philip
Matèries:   Àtoms
Partícules
Reaccions químiques
Productes químics
Mots clau: Àtoms, partícules, progressió, reaccions, substàncies
Keywords: Atoms, particles, progression, reactions, substances

DOI: 10.2436/20.2003.02.208

P. 4-11
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

L'elaboració del concepte de substància química al llarg de l'educació secundària. De les propietats d'una substància a la seva composició i estructura
Caamaño Ros, Aureli
Matèries:   Química - Ensenyament secundari
Productes químics
Estructura química
Mots clau: Substància química, espècie química, entitat química, estructura química, interacció
Keywords: Chemical substance, chemical specie, chemical entity, chemical structure, interaction

DOI: 10.2436/20.2003.02.209

P. 12-20
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

¿Cómo progresan las ideas de los estudiantes sobre las relaciones estructura-propiedades?
Talanquer, Vicente
Matèries:   Química - Ensenyament secundari
Productes químics
Aprenentatge

Keywords: Learning, composition, structure, property, learning progression
Palabras clave: Aprendizaje, composición, estructura, propiedad, progresión de aprendizajes

DOI: 10.2436/20.2003.02.210

P. 21-27
Citació bibliogràfica Abstract Resumen Text completText complet

El perfil conceptual de sustancia: una herramienta para entender la heterogeneidad de pensamiento y habla en el aula
Orduña Picón, Raúl ; Sevian, Hannah ; Fleury Mortimer, Eduardo
Matèries:   Química - Ensenyament

Keywords: Substance, polysemy, conceptual profile, speech and thinking, heterogeneity
Palabras clave: Sustancia, polisemia, perfil conceptual, habla y pensamiento, heterogeneidad

DOI: 10.2436/20.2003.02.211

P. 28-32
Citació bibliogràfica Abstract Resumen Text completText complet

Estructuração de zonas do perfil conceitual de substância e suas implicações para a compreensão química em sala de aula
Ratis Tenório da Silva, João Roberto ; Ribeiro do Amaral, Edenia Maria ; Vieira da Silva, Flávia Cristiane
Matèries:   Química - Ensenyament secundari
Productes químics

Keywords: Conceptual profile, substance, themes and categories, chemistry teaching

DOI: 10.2436/20.2003.02.212

P. 33-38
Citació bibliogràfica Abstract Text completText complet

Ensino e aprendizagem do conceito de substância química como material puro por estudantes de ensino médio
Dotto Bellas, Renata Rosa ; Barros Silva, José Luis de Paula
Matèries:   Productes químics
Química - Ensenyament secundari

Keywords: Chemical substance; chemical purity; teaching-learning of concepts; historical-cultural theory; high school

DOI: 10.2436/20.2003.02.213

P. 39-45
Citació bibliogràfica Abstract Text completText complet

Com diferenciar els conceptes de substància elemental i element químic? El relat històric i l'experimentació
Duran i Carpintero, Josep ; Guitart i Mas, Fina
Matèries:   Elements químics
Productes químics
Química - Experiments - Ensenyament
Mots clau: Substància, element, relat històric, experimentació, situació d’aprenentatge
Keywords: Substance, element, historical account, experimentation, learning scenario

DOI: 10.2436/20.2003.02.214

P. 46-55
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

FEr MoTs amb els símbols químics: un joc per a un aprenentatge transversal
Alvarez Reverter, Santiago
Matèries:   Química - Nomenclatura
Química - Ensenyament
Mots clau: Símbols atòmics, llenguatge, palíndroms, taula periòdica
Keywords: Atomic symbols, language, palindromes, periodic table

DOI: 10.2436/20.2003.02.215

P. 56-59
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Ressenyes de llibres

Francesc Molins. Experiments i idees amb CO2. Hamburg: Schaukel Verlag, 2021.
Guitart i Mas, Fina
Matèries:   Química - Ressenyes de llibres

P. 60
Citació bibliogràfica Text completText complet

Aureli Caamaño (coord.). Enseñar química. De las sustancias a la reacción química. Barcelona: Graó, 2020.
Matèries:   Química - Ressenyes de llibres

P. 61-62
Citació bibliogràfica Text completText complet

In memoriam

A Gisela Hernández, con cariño y admiración
Matèries:   Hernández, Gisela - Necrologia

P. 62
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària