Portal de publicacions
r
Referència: 69322
Volum: 28 : 2021
Data d´edició: 2021
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. col. ; 30 cm
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 32 : juny 2023
(PDF) 31 : desembre 2022
(PDF) 30 : Juny 2022
(PDF) 29 : 2021
(PDF) 28 : 2021
(PDF) 27 : desembre 2020
(PDF) 26 : juny 2020
(PDF) 25 : 2019
(PDF) Número 24 : juny 2018
(PDF) Número 23 : 2017
(PDF) 22 : 2016
(PDF) 21 : 2015
(PDF) Número 20 : 2015
(PDF) Número 19 : 2014
(PDF) Número 18 : 2014
(PDF) Número 17 : 2014
(PDF) Número 16 : 2013
(PDF) Número 15 : 2013
(PDF) 14 : 2013
(PDF) 13 : 2012
(PDF) 12 : 2012
(PDF) 11 : 2012
(PDF) 10 : 2011
(PDF) 9 : 2011
(PDF) 8 : 2011
(PDF) 7 : 2010
(PDF) 6 : 2010
(PDF) 5 : 2010
(PDF) 4 : 2009
(PDF) 3 : 2009
(PDF) 2 : 2009
(PDF) 1 : 2008
Editorial
Articles
A teaching-learning progression to introduce the concept of a substance
Johnson, Philip
Mots clau: Àtoms, partícules, progressió, reaccions, substàncies
Keywords: Atoms, particles, progression, reactions, substances
DOI:
10.2436/20.2003.02.208
P. 4-11
L'elaboració del concepte de substància química al llarg de l'educació secundària. De les propietats d'una substància a la seva composició i estructura
Caamaño Ros, Aureli
Mots clau: Substància química, espècie química, entitat química, estructura química, interacció
Keywords: Chemical substance, chemical specie, chemical entity, chemical structure, interaction
DOI:
10.2436/20.2003.02.209
P. 12-20
¿Cómo progresan las ideas de los estudiantes sobre las relaciones estructura-propiedades?
Talanquer, Vicente
Keywords: Learning, composition, structure, property, learning progression
Palabras clave: Aprendizaje, composición, estructura, propiedad, progresión de aprendizajes
DOI:
10.2436/20.2003.02.210
P. 21-27
El perfil conceptual de sustancia: una herramienta para entender la heterogeneidad de pensamiento y habla en el aula
Orduña Picón, Raúl
;
Sevian, Hannah
;
Fleury Mortimer, Eduardo
Keywords: Substance, polysemy, conceptual profile, speech and thinking, heterogeneity
Palabras clave: Sustancia, polisemia, perfil conceptual, habla y pensamiento, heterogeneidad
DOI:
10.2436/20.2003.02.211
P. 28-32
Ensino e aprendizagem do conceito de substância química como material puro por estudantes de ensino médio
Dotto Bellas, Renata Rosa
;
Barros Silva, José Luis de Paula
Keywords: Chemical substance; chemical purity; teaching-learning of concepts; historical-cultural theory; high school
DOI:
10.2436/20.2003.02.213
P. 39-45
Com diferenciar els conceptes de substància elemental i element químic? El relat històric i l'experimentació
Duran i Carpintero, Josep
;
Guitart i Mas, Fina
Mots clau: Substància, element, relat històric, experimentació, situació d’aprenentatge
Keywords: Substance, element, historical account, experimentation, learning scenario
DOI:
10.2436/20.2003.02.214
P. 46-55
FEr MoTs amb els símbols químics: un joc per a un aprenentatge transversal
Alvarez Reverter, Santiago
Mots clau: Símbols atòmics, llenguatge, palíndroms, taula periòdica
Keywords: Atomic symbols, language, palindromes, periodic table
DOI:
10.2436/20.2003.02.215
P. 56-59
Ressenyes de llibres
Francesc Molins.
Experiments i idees amb CO2 . Hamburg: Schaukel Verlag, 2021.
Guitart i Mas, Fina
Aureli Caamaño (coord.).
Enseñar química. De las sustancias a la reacción química . Barcelona: Graó, 2020.
In memoriam
A Gisela Hernández, con cariño y admiración