Portal de publicacions
r
Referència: 70982
Volum: 31 : desembre 2022
Data d´edició: 2022
ISSN (format paper): 2013-1755
ISSN (format digital): 2013-1720
Descripció física: 62 p. : il·l. ; 30 cm
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 32 : juny 2023
(PDF) 31 : desembre 2022
(PDF) 30 : Juny 2022
(PDF) 29 : 2021
(PDF) 28 : 2021
(PDF) 27 : desembre 2020
(PDF) 26 : juny 2020
(PDF) 25 : 2019
(PDF) Número 24 : juny 2018
(PDF) Número 23 : 2017
(PDF) 22 : 2016
(PDF) 21 : 2015
(PDF) Número 20 : 2015
(PDF) Número 19 : 2014
(PDF) Número 18 : 2014
(PDF) Número 17 : 2014
(PDF) Número 16 : 2013
(PDF) Número 15 : 2013
(PDF) 14 : 2013
(PDF) 13 : 2012
(PDF) 12 : 2012
(PDF) 11 : 2012
(PDF) 10 : 2011
(PDF) 9 : 2011
(PDF) 8 : 2011
(PDF) 7 : 2010
(PDF) 6 : 2010
(PDF) 5 : 2010
(PDF) 4 : 2009
(PDF) 3 : 2009
(PDF) 2 : 2009
(PDF) 1 : 2008
Editorial
Història i naturalesa de la química
Qüestions sociocientífiques en l'aula de química
Montserrat, Rosa
;
Cantó, José
;
Solbes, Jordi
Mots clau: Qüestions sociocientífiques, pensament crític, ensenyament de la química.
Keywords: Socioscientific issues, critical thinking, chemical teaching.
DOI:
10.2436/20.2003.02.237
P. 4-9
Química, educació ambiental...
Ensenyar química en el nuevo currículum a través del problema sociocientífico sobre el uso de plásticos
López Fernández, María del Mar
;
Franco-Mariscal, Antonio Joaquín
;
Blanco López, Ángel
Mots clau: Problemes sociocientífics, plàstics, LOMLOE, competències específiques.
Keywords: Socioscientific issues, plastics, LOMLOE, specific competences.
Palabras clave: Problemas sociocientíficos, plásticos, LOMLOE, competencias específicas.
DOI:
10.2436/20.2003.02.238
P. 10-17
Estratègies didàctiques
La química en los problemas sociocientíficos: uso de pruebas en argumentos de profesores de secundaria de ciencias en formación inicial
Cano Iglesias, María José
;
Franco-Mariscal, Antonio Joaquín
;
Oliva-Martínez, José María
Mots clau: Argumentació, problemes sociocientífics, ús de proves, dissolucions, enllaç químic, metalls.
Keywords: Argumentation, socioscientific issues, use of evidence, solutions, chemical bonding, metals.
Palabras clave: Argumentación, problemas sociocientíficos, uso de pruebas, disoluciones, enlace químico, metales.
DOI:
10.2436/20.2003.02.239
P. 18-24
Eines i estratègies per al treball amb controvèrsies a l'aula
Domènech-Casal, Jordi
Mots clau: Controvèrsies sociocientífiques, pensament crític, argumentació, bastides didàctiques, ciutadania.
Keywords: Socioscientific issues, critical thinking, argumentation, didactic scaffolds, citizenship.
DOI:
10.2436/20.2003.02.240
P. 25-32
Innovació a l'aula
El suministro europeo de materias primas críticas como tema sociocientífico en la enseñanza de química
Bütow, Jana-Christin
;
Eilks, Ingo
Mots clau: Qüestions sociocientífiques, matèries primeres crítiques, aprenentatge amb mitjans digitals, aprenentatge cooperatiu.
Keywords: Socioscientific issues, critical raw materials, learning with digital media, cooperative learning.
Palabras clave: uestiones sociocientíficas, materias primas críticas, aprendizaje con medios digitales, aprendizaje cooperativo.
DOI:
10.2436/20.2003.02.241
P. 33-39
Química en context
From science to society: problema-solving towards socioscientific decisión-making in chemistry
Rannikmäe, Miia
;
Holbrook, Jack
;
Soobard, Regina
;
Chowdhury, T. B. M.
Mots clau: Química, alfabetització científica, qüestions sociocientífiques, resolució de problemes, presa de decisions.
Keywords: Chemistry, scientific literacy, socioscientific issues, problem-solving, decision-making.
DOI:
10.2436/20.2003.02.242
P. 40-49
Recursos didàctics
El aroma de química
Cebollada, José Luis
Mots clau: Modelització, canvi químic, activitats dialògica, emocions.
Keywords: Modeling, chemical change, dialogic activities, emotions.
DOI:
10.2436/20.2003.02.243
P. 50-55
Formació del professorat