IEC Portal de publicacions r

Referència: 71942

La investigació en l'àmbit educatiu : 15ns Debats de Recerca 2022

Data d'edició: 2023
Descripció física: 232 p. : il·l. b/n ; 21 cm
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Publicacions vinculades
Societat Andorrana de Ciències
ISBN: 978-99920-61-70-1
Editorial: Societat Andorrana de Ciències
Enllaç: Societat Andorrana de Ciències


Afegir a la cistella
  20,00 €  
Índex  

Altres






15ns Debats de recerca : La investigació en l'àmbit educatiu

Défis et dérives de l'éducation au XXIème siècle
Marquilló i Larruy, Martina
Matèries:   Estadística educativa
Privatització de l'ensenyament

DOI: 10.2436/15.0110.21.114

P. 15-44
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

15ns Debats de Recerca: Àmbit: Nous reptes en l'educació del segle XXI

Les competències i el plurilingüisme en la formació inicial de mestres: una realitat nacional i internacional
Carrera i Gonzàlez, Blanca
Matèries:   Mestres - Formació
Multilingüisme
Competències professionals - Ensenyament

DOI: 10.2436/15.0110.21.115

P. 45-58
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

Oportunitats i reptes per cultivar capacitats d'autoregulació sostenible del consum. Lliçons apreses amb una escola andorrana de maternal i primera ensenyança
Trifu, Aura
Matèries:   Consum responsable
Sostenibilitat
Ecologia social

DOI: 10.2436/15.0110.21.116

P. 59-71
Citació bibliogràfica Resum Text complet Text complet

La lectura dialògica a l'aula. Com millorar les habilitats acadèmiques i psicosocials dels nostres estudiants des de l'ensenyament basat en l'evidència
Prieto i Sanz, Helena
Matèries:   Lectura - Comprensió
Ensenyament universitari
Habilitats socials
Lectura en grup
Mots clau: aprenentatge dialògic, lectura dialògica, educació superior
Keywords: Dialogic learning, Dialogic reading, Higher Education
DOI: 10.2436/15.0110.21.117

P. 73-83
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

L'ensenyament i l'aprenentatge de competències de ciutadania democràtica a la segona ensenyança de l'Escola Andorrana
Sala i Carrasco, Salvador
Matèries:   Democràcia i educació
Ciències socials - Ensenyament
Professors de ciències socials - Andorra

DOI: 10.2436/15.0110.21.118

P. 85-96
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

És possible la formació dual universitària transfronterera? Identificació d'opcions en el marc del projecte Poctefa LLL-Transversalis
Fortó i Areny, Josep ; Sabrià i Bernadó, Betlem
Matèries:   Cooperació transfronterera - Andorra
Cooperació transfronterera - Espanya
Cooperació transfronterera - França
Ensenyament universitari

DOI: 10.2436/15.0110.21.119

P. 97-104
Citació bibliogràfica Resum Text complet Text complet

15ns Debats de Recerca: Àmbit: Ensenyament de Ciències / STEAM


La dinàmica de tecleig com a eina per identificar usuaris en entorns educatius
Dorca i Josa, Aleix
Matèries:   Telemàtica en l'ensenyament
Ensenyament virtual

DOI: 10.2436/15.0110.21.121

P. 115-126
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Les sortides escolars com una oportunitat per aprendre ciències. Un cas concret en la formació inicial dels mestres
Fonolleda i Riberaygua, Marta
Matèries:   Sortides escolars
Ciències naturals - Ensenyament
Mestres - Formació

DOI: 10.2436/15.0110.21.122

P. 127-142
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Factors de decisió didàctica en l'ensenyament de matemàtiques a la segona ensenyança d'Andorra
Pons i Duró, Rosa
Matèries:   Matemàtica - Ensenyament secundari
Educació - Andorra

DOI: 10.2436/15.0110.21.123

P. 143-152
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

15ns Debats de Recerca: Àmbit: Ensenyament de les llengües

L'ensenyament-aprenentatge de la llengua francesa a finals de primera ensenyança a les escoles Francesa i Andorrana d'Escaldes: el rol dels errors en la millora de l'expressió oral
Tor i Porta, Presentació
Matèries:   Francès - Andorra
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Andorra
Llenguatge i llengües - Adquisició
Comunicació oral - Educació primària

DOI: 10.2436/15.0110.21.124

P. 153-170
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Percepcions pràctiques i actituds sobre l'ús de la tecnologia a l'aula d'anglès: l'iPad en el sistema educatiu andorrà
Costa i Marimon, Ferran
Matèries:   Tecnologia - Ensenyament secundari - Andorra
iPad (Ordinador)
Anglès - Ensenyament secundari - Andorra

DOI: 10.2436/15.0110.21.125

P. 171-185
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Rol de la gamificació en l'aprenentatge de segones llengües
Azzouz Boudadi, Nadia
Matèries:   Llengua segona - Adquisició
Ludificació

DOI: 10.2436/15.0110.21.126

P. 187-196
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text complet Text complet

La lingüística de la variació, eina pedagògica, al servei de l'ensenyament de les llengües. Aplicació al català d'Andorra
Rabassa i Areny, Lídia
Matèries:   Català - Ensenyament - Andorra
Llenguatge i llengües - Variació
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Andorra

DOI: 10.2436/15.0110.21.127

P. 197-220
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Conclusions i Cloenda

Dr. Alan Ward i Koeck, coordinador dels 15ns Debats de recerca
Ward i Koeck, Alan
Matèries:   Sostenibilitat
Educació per a la ciutadania
Tecnologia - Ensenyament


P. 221-222
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Programa previst

P. 223-224
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Recull d'imatges

p. 225-227
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Recull de premsa

P. 228-232
Citació bibliogràfica Text complet Text complet

Dades de l´usuari/ària