IEC Portal de publicacions > Revistes i butlletins


Referència: 54762
Educació i Història : Revista d'Història de l'Educació



Enllaç: ISSUU

Volum: Núm. 25 (gener - juny 2015)
Data d´edició: 2015
ISSN (format paper): 1134-0258
ISSN (format digital): 2013-9632
Descripció física: 274 p. ; 21 cm
Editorial: IEC [coedició amb] : UIB

Altres números:

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Sumari  

Tema monogràfic


John Dewey i l'educació democràtica
Carreras Planas, Carla
Matèries:   Dewey, John
Democràcia i educació
Mots clau: Dewey, democràcia, educació, experiència, mètode científic.
Keywords: Dewey, democracy, education, experience, scientific method.
Palabras clave: Dewey, democracia, educación, experiencia, método científico.

DOI: 10.2436/20.3009.01.141

P. 21-42
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Qu'est-ce qu'une école démocratique? Perspectives historiques en France du XXe au XXIe siècle (1900-2014)
Garnier, Bruno
Matèries:   Democràcia i educació - França - S. XX/XXI
Educació - Història - França
Mots clau: escola democràtica, democratització a França, història de l’educació, igualtat d’oportunitats, reformes escolars, polítiques educatives.
Keywords: democratic school, democratisation in France, history of education, equalisation of opportunities, school reforms, educational policies.
Palabras clave: escuela democrática, democratización en Francia, historia de la educación, igualdad de oportunidades, reformas escolares, políticas educativas.

DOI: 10.2436/20.3009.01.142

P. 43-67
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Scuola Nuova e democrazia in Italia e in Europa
Tomarchio, Maria ; Aprile, Gabriella d' ; La Rosa, Viviana
Matèries:   Escola nova - Europa
Democràcia i educació - Itàlia
Mots clau: Escola Nova, democràcia, educació, educació popular, pedagogia experimental.
Keywords: New School, democracy, education, Popular Education; Experimental Pedagogy.
Palabras clave: Escuela Nueva, democracia, educación, educación popular, pedagogía experimental.

DOI: 10.2436/20.3009.01.143

P. 69-93
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

A Revista Seara Nova: instrumento ao serviço da democracia e da descentralização da organização escolar
Carvalho, Maria João de
Matèries:   Democràcia i educació - Portugal
Reforma de l'educació - Portugal - S. XX
Mots clau: escola democràtica, emancipació, elits, reforma educativa.
Keywords: democratic school, emancipation, elites, educational reform.
Palabras clave: escuela democrática, emancipación, élites, reforma educativa.

DOI: 10.2436/20.3009.01.144

P. 95-115
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

"L'Escola que volem la concebem democràtica". Escoles democràtiques valencianes durant la transició
Agulló Díaz, M. del Carmen
Matèries:   Democràcia i educació - València - 1970/1980
Moviments de renovació pedagògica - País Valencià
Mots clau: transició democràtica, cooperatives d’ensenyament, ACIES, moviments de renovació pedagògica, escoles democràtiques, participació i autoorganització.
Keywords: Democratic Transition, cooperative educational, ACIES, pedagogical renewal movements, democratic schools, participation, self-organisation.
Palabras clave: transición democrática, cooperativas de enseñanza, ACIES, movimientos de renovación pedagógica, escuelas democráticas, participación y autoorganización.

DOI: 10.2436/20.3009.01.145

P. 117-148
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Referents per a una nova escola democràtica. La influència de la pedagogia italiana en els col·lectius de mestres durant la transició política a Catalunya i a Espanya
Tort i Bardolet, Antoni ; Pujol i Mongay, Maite
Matèries:   Moviments de renovació pedagògica - Espanya - S. XX
Democràcia i educació - Espanya - S. XX
Pedagogia - Itàlia - S. XX
Mots clau: transició política, renovació pedagògica, pedagogia italiana, educació infantil, política educativa, formació de mestres.
Keywords: The transition from Francoism towards a democratic regime involved the mobilisation of broad educational sectors in search of references for a school that would leave behind the impositions and miseries of a mediocre and authoritarian education. In addition to the recovery of the active pedagogy of the time of the Spanish Republic and the experiences of resistance that occurred in public and private schools during the dictatorship, groups of teachers and civic entities paid attention and incorporated educational proposals from other contexts which seemed suitable for the construction of a new public education. This article analyses the existing connections during the period of political transition (the 1970s and 1980s) of the renewal movements of education in Spain and, in particular, in Catalonia, with the pedagogical experiences, especially in the field of early childhood education (scuole dell’infanzia) of municipalities and Italian cities.
Palabras clave: transición política, renovación pedagógica, pedagogía italiana, educación infantil, política educativa, formación de maestros.

DOI: 10.2436/20.3009.01.147

P.149-175
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

L'Educació democràtica a les escoles d'estiu de l'Associació de Mestres Rosa Sensat (1966-2008)
Simó Gil, Núria ; Feu i Gelis, Jordi
Matèries:   Rosa Sensat (Associació de Mestres Rosa Sensat)
Moviments de renovació pedagògica - Catalunya - S. XX
Democràcia i educació - Catalunya - S. XX
Mots clau: escola democràtica, escoles d’estiu, educació democràtica, democràcia, participació i Associació de Mestres Rosa Sensat.
Keywords: democratic school, summer schools, democratic education, democracy, participation, Rosa Sensat Teachers Association.
Palabras clave: escuela democrática, escuelas de verano, educación democrática, democracia, participación, Associació de Mestres Rosa Sensat.

DOI: 10.2436/20.3009.01.148

P. 177-209
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Les Estructures de participació juvenil a Catalunya d'ençà de la transició democràtica
Soler i Masó, Pere ; Novella Cámara, Anna Maria ; Planas Lladó, Anna
Matèries:   Joves - Condicions socials - Catalunya
Política de la joventut
Mots clau: joventut, participació, participació juvenil, democràcia, polítiques de joventut, Catalunya.
Keywords: young people participation, youth participation, democracy, youth policies, Catalonia.
Palabras clave: jóvenes, participación, participación juvenil, democracia, políticas de juventud, Cataluña.

P. 211-237
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Assajos i estudis

L'Assalt a la identitat catalana en els inicis del sistema educatiu franquista: un document inèdit
López Bausela, José Ramón
Matèries:   Franquisme i educació - Censura
Franquisme i educació - Catalunya
Censura - Catalunya - 1939-1975
Sainz Rodríguez, Pedro
Mots clau: llengua castellana, cultura, català, fet diferencial, franquisme.
Keywords: Spanish language, culture, Catalan, differential fact, native, Francoism.
Palabras clave: lengua castellana, cultura, catalán, hecho diferencial, autóctona, franquismo.

DOI: 10.2436/20.3009.01.149

P. 241-263
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Altres

Informació sobre els autors dels articles

P. 267-270
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària