IEC Portal de publicacions > Revistes i butlletins


Referència: 64202
Revista Catalana de Pedagogia [Recurs electrònic]



Enllaç: ISSUU

Volum: 16 : novembre de 2019
Data d´edició: 2019
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 327 p.
Editorial: IEC

Altres números:

Obra digital
Sumari  

Editorial


Tema monogràfic: Educar per a la creativitat

Pedagogies creatives per sobreviure a la "via mercurial" del canvi educatiu: currículums flexibles, diversitat d'aprenentatges i identitats en transformació
Rifà Valls, Montserrat
Matèries:   Creativitat
Pedagogia
Currículums (Ensenyament)
Mots clau: Pedagogies creatives, canvi educatiu, currículum, aprenentatges creatius, identitats.
Keywords: Creative pedagogies, educational change, curriculum, creative learning, identities.

DOI: 10.2436/20.3007.01.122

P. 17-39
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Creativitat i escola
Estaún i Ferrer, Santiago
Matèries:   Creativitat
Educació infantil
Educació primària
Mots clau: Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola.
Keywords: Creativity, creative development, children, school.

DOI: 10.2436/20.3007.01.123

P. 41-58
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una boutade o una necessitat?
Nomen Recio, Jordi
Matèries:   Creativitat
Educació - Filosofia
Aprenentatge
Mots clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social.
Keywords: Philosophy, creativity, learning, creative thinking, democracy, social transformation.

DOI: 10.2436/20.3007.01.124

P. 59-72
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Referents per a la creació matemàtica
Albertí Palmer, Miquel
Matèries:   Creativitat
Matemàtica - Aprenentatge
Mots clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.
Keywords: Creativity, mathematics, situated practice, philosophical dialogue.

DOI: 10.2436/20.3007.01.125

P. 73-102
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Pensar dibujando: haciendo camino al pensar
Leal, Aurora
Matèries:   Dibuix
Pensament
Mots clau: Dibuix, procés, respecte, significats, representacions, pensar.
Keywords: Drawing, process, respect, meanings, representations, thinking.
Palabras clave: Dibujo, proceso, respeto, significados, representaciones, pensar.

DOI: 10.2436/20.3007.01.126

P. 103-123
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants
París Romia, Gemma
Matèries:   Aprenentatge
Creativitat
Joc (Filosofia)
Dibuix
Mots clau: Aprenentatge, infància, joc, creativitat, narrativa visual, dibuix, escola.
Keywords: Learning, childhood, play, creativity, visual narrative, drawing, school.

DOI: 10.2436/20.3007.01.127

P. 125-141
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Afrontar el desarrollo del pensamiento creativo con los estudiantes
Aberasturi-Apraiz, Estibaliz ; Correa Gorospe, José Miguel ; Peña Zabala, Miriam
Matèries:   Creativitat
Aprenentatge
Mots clau: Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència.
Keywords: Creative thinking, arts-based learning, teacher education, resistance.
Palabras clave: Pensamiento creativo, aprendizaje basado en las artes, formación, resistencia

DOI: 10.2436/20.3007.01.128

P. 143-157
Citació bibliogràfica Resum Abstract Resumen Text completText complet

Experiències

Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant evolució
Valls Gabernet, Maria Josep ; Liñán Papaseit, Agustí ; Forns Agulló, Gemma ; Ayuso Moli, Helena ; Solsona Badia, Jordina
Matèries:   Mestres - Formació
Currículums (Ensenyament)
Pedagogia - Ensenyament - Mètodes actius - Catalunya
Educació - Experiències
Mots clau: Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica.
Keywords: Teacher training, university teaching, educational transformation, curriculum, methodology, critical pedagogy

DOI: 10.2436/20.3007.01.129

P. 161-177
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l'educació infantil
Monné i Bellmunt, Alexandra ; Grau Ribó, Clara ; Oró Mònico, Laura
Matèries:   Lectura
Escriptura - Ensenyament
Creativitat
Mots clau: Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització.
Keywords: Literacy, comprehensive learning, development, creativity, bond and socialization.

DOI: 10.2436/20.3007.01.130

P. 179-195
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

L'aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius
Paredes Santín, Adrià ; López Carretero, Asunción
Matèries:   Mestres - Formació
Educació - Experiències
Mots clau: Formació de professorat, dimensions de l’ofici docent, sabers i modes de saber, investigació amb mestres.
Keywords: Teacher training, teaching dimensions, forms of knowledge and ways of knowing, collaborative inquiry.

DOI: 10.2436/20.3007.01.131

P. 197-218
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l'educació: l'experiència de l'Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió)
Martínez, Raül ; Careta, Arnau ; Ballesteros, Neus ; Gimeno Soria, Xavier
Matèries:   Educació - Experiències
Mestres - Formació
Mots clau: Professionals de l?educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement.
Keywords: Education professionals, permanent training, professional supervision, creative resources, reflection, self-knowledge.

DOI: 10.2436/20.3007.01.132

P. 219-237
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Miscel·lània

La pràctica musical a l'ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona
Miralles Garre, Marc
Matèries:   Música - Educació secundària
Música en l'ensenyament - Barcelona
Instruments musicals
Mots clau: Pràctica instrumental, música en l’ESO, currículum i competències bàsiques de música, formació del professorat, instruments musicals.
Keywords: Instrumental practice, music in compulsory secondary school, music competences, teacher training, musical instruments.

DOI: 10.2436/20.3007.01.133

P. 241-251
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya
Vallès Tortosa, Roger
Matèries:   Mestres - Formació
Música - Educació primària - Catalunya
Mots clau: Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació.
Keywords: Music teachers, primary education, curricula, music major, bachelor’s degree in Primary Education Teaching, training.

DOI: 10.2436/20.3007.01.134

P. 253-264
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Els orígens de l'Escola Lavínia
Camps Mundó, Montserrat ; Sala Sureda, Carme
Matèries:   Moviments de renovació pedagògica - Catalunya
Escola Lavínia (Barcelona)
Mots clau: Educació, antifranquisme, renovació pedagògica, escola oberta, Freinet, cooperativa.
Keywords: Education, anti-Franco movement, pedagogical renovation, open school, Freinet, cooperative.

DOI: 10.2436/20.3007.01.135

P. 265-283
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Ressenyes bibliogràfiques

Darder Vidal, Pere, coord.La formació emocional del professorat. Aprendre i ensenyar amb benestar i empatia. Barcelona: Octaedro, 2017.
Urrea Monclús, Aida ; Rodríguez Pérez, Sara
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P. 287-290
Citació bibliogràfica Text completText complet

Esteve Ràfols, Mar. Aventures d'aprenentatge. Vic: Eumo Editorial, 2019.
Puig Rovira, Josep M.
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P. 291-294
Citació bibliogràfica Text completText complet

Gallifa, Josep. Educació integral. Transformar l'educació, formar la persona, millorar el món. Barcelona: Editorial UOC, 2018.
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Pedagogia - Ressenyes de llibres

P. 295-297
Citació bibliogràfica Text completText complet

In memoriam

Pilar Heras Trias (1954-2019). Una figura clau de la pedagogia social contemporània catalana
Fabra, Núria ; Gómez Serra, Miquel ; Llena, Asun
Matèries:   Heras Trias, Pilar - Biografia
Pedagogs - Catalunya - Biografia

P. 301-307
Citació bibliogràfica Text completText complet

Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia

Taula debat i presentació del llibre Propuestas para un nuevo pacto sobre educación. El sentido de aprender en la escolidaridad del siglo XXI
Rué Domingo, Joan
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 311-313
Citació bibliogràfica Text completText complet

Participació en l'acte del Dia Internacional de l'Educació
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 315-316
Citació bibliogràfica Text completText complet

Participació en el Col·loqui Internacional Héloïse "Pedagogies de la democràcia i de la resistència a Europa al segle XX i avui dia"
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 317-320
Citació bibliogràfica Text completText complet

Altres informacions de la Societat

Presentació del llibre Mestres de casa nostra, de Bartomeu Palau Redón
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 321
Citació bibliogràfica Text completText complet

Participació en l'acte de presentació del diccionari temàtic francès-català a l'Acadèmia de Bones Lletres
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 321-322
Citació bibliogràfica Text completText complet


Participació en la celebració del 10è aniversari de la FEDAC
Amorós Basté, Carme
Matèries:   Societat Catalana de Pedagogia - Activitats

P. 323-324
Citació bibliogràfica Text completText complet

Altres informacions de la Societat: Necrològiques



Dades de l´usuari/ària