Portal de publicacions
> Revistes i butlletins
Referència: 64202
Volum: 16 : novembre de 2019
Data d´edició: 2019
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 327 p.
Editorial: IEC
Altres números:
(PDF) 26 : 2024
(PDF) 25 : 2024
(PDF) 24 : 2023
(PDF) 23 : 2023
(PDF) 22 : 2022
(PDF) 21 : 2022
(PDF) 20 : 2021
(PDF) 19 : 2021
(PDF) 18 : desembre de 2020
(PDF) 17 : maig de 2020
(PDF) 16 : novembre de 2019
(PDF) 15 : maig de 2019
(PDF) 14 : novembre 2018
(PDF) 13 : maig 2018
(PDF) 12 : 2017
(PDF) 11 : 2017
(PDF) 10 : 2016
(PDF) 9 : 2015
(PDF) 8 : 2011-2014
(PDF) 7 : 2009-2010
(PDF) 6 (2007-2008)
(PDF) 5 (2006)
(PDF) 4 (2005)
(PDF) 3 (2004)
(PDF) 2 (2003)
(PDF) 1 (2002)
Obra digital
Editorial
Tema monogràfic: Educar per a la creativitat
Pedagogies creatives per sobreviure a la "via mercurial" del canvi educatiu: currículums flexibles, diversitat d'aprenentatges i identitats en transformació
Rifà Valls, Montserrat
Mots clau: Pedagogies creatives, canvi educatiu, currículum, aprenentatges creatius, identitats.
Keywords: Creative pedagogies, educational change, curriculum, creative learning, identities.
DOI:
10.2436/20.3007.01.122
P. 17-39
Creativitat i escola
Estaún i Ferrer, Santiago
Mots clau: Creativitat, desenvolupament creatiu, infant, escola.
Keywords: Creativity, creative development, children, school.
DOI:
10.2436/20.3007.01.123
P. 41-58
El pensament creatiu en la filosofia per a nens, una
boutade o una necessitat?
Nomen Recio, Jordi
Mots clau: Filosofia, creativitat, aprenentatge, pensament creatiu, democràcia, transformació social.
Keywords: Philosophy, creativity, learning, creative thinking, democracy, social transformation.
DOI:
10.2436/20.3007.01.124
P. 59-72
Referents per a la creació matemàtica
Albertí Palmer, Miquel
Mots clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.
Keywords: Creativity, mathematics, situated practice, philosophical dialogue.
DOI:
10.2436/20.3007.01.125
P. 73-102
Pensar dibujando: haciendo camino al pensar
Leal, Aurora
Mots clau: Dibuix, procés, respecte, significats, representacions, pensar.
Keywords: Drawing, process, respect, meanings, representations, thinking.
Palabras clave: Dibujo, proceso, respeto, significados, representaciones, pensar.
DOI:
10.2436/20.3007.01.126
P. 103-123
Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants
París Romia, Gemma
Mots clau: Aprenentatge, infància, joc, creativitat, narrativa visual, dibuix, escola.
Keywords: Learning, childhood, play, creativity, visual narrative, drawing, school.
DOI:
10.2436/20.3007.01.127
P. 125-141
Afrontar el desarrollo del pensamiento creativo con los estudiantes
Aberasturi-Apraiz, Estibaliz
;
Correa Gorospe, José Miguel
;
Peña Zabala, Miriam
Mots clau: Pensament creatiu, aprenentatge basat en les arts, formació, resistència.
Keywords: Creative thinking, arts-based learning, teacher education, resistance.
Palabras clave: Pensamiento creativo, aprendizaje basado en las artes, formación, resistencia
DOI:
10.2436/20.3007.01.128
P. 143-157
Experiències
Gestions Creatives: formar mestres en i per a una realitat complexa i en constant evolució
Valls Gabernet, Maria Josep
;
Liñán Papaseit, Agustí
;
Forns Agulló, Gemma
;
Ayuso Moli, Helena
;
Solsona Badia, Jordina
Mots clau: Formació de mestres, docència universitària, transformació educativa, currículum, metodologia, pedagogia crítica.
Keywords: Teacher training, university teaching, educational transformation, curriculum, methodology, critical pedagogy
DOI:
10.2436/20.3007.01.129
P. 161-177
Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l'educació infantil
Monné i Bellmunt, Alexandra
;
Grau Ribó, Clara
;
Oró Mònico, Laura
Mots clau: Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització.
Keywords: Literacy, comprehensive learning, development, creativity, bond and socialization.
DOI:
10.2436/20.3007.01.130
P. 179-195
L'aula, un espai de creació en la formació del professorat: els tallers narratius
Paredes Santín, Adrià
;
López Carretero, Asunción
Mots clau: Formació de professorat, dimensions de l’ofici docent, sabers i modes de saber, investigació amb mestres.
Keywords: Teacher training, teaching dimensions, forms of knowledge and ways of knowing, collaborative inquiry.
DOI:
10.2436/20.3007.01.131
P. 197-218
Recursos creatius en la formació i supervisió de professionals de l'educació: l'experiència de l'Equip BES (Barcelona Espai de Supervisió)
Martínez, Raül
;
Careta, Arnau
;
Ballesteros, Neus
;
Gimeno Soria, Xavier
Mots clau: Professionals de l?educació, formació permanent, supervisió professional, recursos creatius, reflexió, autoconeixement.
Keywords: Education professionals, permanent training, professional supervision, creative resources, reflection, self-knowledge.
DOI:
10.2436/20.3007.01.132
P. 219-237
Miscel·lània
La pràctica musical a l'ESO. El cas de cinc escoles concertades de Barcelona
Miralles Garre, Marc
Mots clau: Pràctica instrumental, música en l’ESO, currículum i competències bàsiques de música, formació del professorat, instruments musicals.
Keywords: Instrumental practice, music in compulsory secondary school, music competences, teacher training, musical instruments.
DOI:
10.2436/20.3007.01.133
P. 241-251
La formació dels i les mestres de música de primària a les universitats de Catalunya
Vallès Tortosa, Roger
Mots clau: Mestre de música, educació primària, currículum, menció de música, grau d’educació primària, formació.
Keywords: Music teachers, primary education, curricula, music major, bachelor’s degree in Primary Education Teaching, training.
DOI:
10.2436/20.3007.01.134
P. 253-264
Els orígens de l'Escola Lavínia
Camps Mundó, Montserrat
;
Sala Sureda, Carme
Mots clau: Educació, antifranquisme, renovació pedagògica, escola oberta, Freinet, cooperativa.
Keywords: Education, anti-Franco movement, pedagogical renovation, open school, Freinet, cooperative.
DOI:
10.2436/20.3007.01.135
P. 265-283
Ressenyes bibliogràfiques
Gallifa, Josep.
Educació integral. Transformar l'educació, formar la persona, millorar el món . Barcelona: Editorial UOC, 2018.
Amorós Basté, Carme
In memoriam
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia
Taula debat i presentació del llibre
Propuestas para un nuevo pacto sobre educación. El sentido de aprender en la escolidaridad del siglo XXI
Rué Domingo, Joan
Participació en el Col·loqui Internacional Héloïse "Pedagogies de la democràcia i de la resistència a Europa al segle XX i avui dia"
Amorós Basté, Carme
Altres informacions de la Societat
Participació en l'acte de presentació del diccionari temàtic francès-català a l'Acadèmia de Bones Lletres
Altres informacions de la Societat: Necrològiques