Mots clau: cant de la passió, catedral de Barcelona, passions polifòniques, capella de cantors, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
Keywords: cantus passionis (Passion chant), Cathedral of Barcelona, polyphonic passions, chapel of singers, Joan Borgunyó, Pere Alberch, Pau Brugats, Andreu Vilanova.
Sons de les festes reials hispàniques en l'edat moderna: els jorns de les entrades de Felip III i Margarida d'Àustria a València (1599)
Villanueva Serrano, Francesc
Mots clau: entrada reial, Felip III, Margarida d’Àustria, paisatge sonor, ministrers, músics cecs, trompetes, tabals, campanes, València.
Keywords: royal entry, Philip III of Spain, Margaret of Austria, soundscape, minstrels, blind musicians, trumpets, drums, bells, Valencia.
Mots clau: escola de música (Escolania) de Montserrat, mestres de l’Escolania, villancet, Capella Reial, oficis litúrgics.
Keywords: Montserrat music school (Escolania), music school masters, villancico, Royal Chapel, liturgical offices.
Els magnificats de Joan Cererols i el context musical europeu del moment: una comparació amb el magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz
Rifé i Santaló, Jordi
Mots clau: Cererols, Schütz, magnificat, retòrica i música, policoralitat, escola romana, escola veneciana.
Keywords: Cererols, Schütz, magnificat, rhetoric and music, polychorality, Roman school, Venetian school.
L'obra de Joan Cererols al Fons Verdú de la Biblioteca de Catalunya. El pare David Pujol i la publicació a Mestres de l'escolania de Montserrat Salisi i Clos, Josep M.
Mots clau: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribució d’autoria, gravat sobre coure de Küsell, estil barroc polifònic europeu.
Keywords: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, attribution of authorship, Küsell’s copperplate engraving, European Baroque polyphonic style.
Palabras clave: Heinrich Ignaz Franz Biber, Missa Salisburgensis, atribución de autoría, grabado en cobre de Küsell, estilo barroco polifónico europeo.
Mots clau: València, segle XVII, Capella de Corpus Christi, infants, contrapunt, cantar diestro, cantar su parte.
Keywords: Valencia, 17th century, Corpus Christi Chapel, choirboys, counterpoint, singing true (cantar diestro), holding one’s part (cantar su parte).
Anton Andrelang (1799-1870), trompetista alemán en la Cataluña de mediados del siglo XIX: nueva fuente para el estudio del repertorio musical del barroco hispánico
Pascual León, Nieves
Palabras clave: Anton Andrelang, Joseph Julius Maier, Andrés Lorente, Juan Pablo Pujol, Gracián Babán, Felip Olivelles, Rafael Simón, Luis Vicente Gargallo.
Confluències musicals en temps de revolucions. L'etapa londinenca de Ferran Sor (1815-1823) i la seva relació amb Muzio Clementi i integrants de la London Pianoforte School
Rodríguez Brià, Marina
Mots clau: Sor i Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, mètodes musicals del segle xix, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
Keywords: Sor and Clementi, Ferran Sor, Muzio Clementi, musical methods of the 19th century, London Pianoforte School, Clementi & Co., Philharmonic Society.
Mots clau: Miguel Casals Aragonés, Acadèmia Casals, Conservatori del Liceu, Sant Martí de Provençals, l’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
Keywords: Miguel Casals Aragonés, Casals Academy, Liceu Conservatory, Sant Martí de Provençals, L’Aliança del Poble Nou, Barcelona, Institut del Teatre.
Mots clau: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, música, piano, pedagogia, segles XIX i XX, Renaixença, Catalunya, Cultura Musical Popular, anàlisi musical, biografia.
Keywords: Narcisa Freixas i Cruells (1859-1926), Sabadell, music, piano, education, 19th and 20th centuries, Renaixença, Catalonia, Cultura Musical Popular, musical analysis, biography.
La fabricación del saxofón en España y la patente (1932) de Francisca Montserrat de Barcelona: un estudio morfológico y normativo desde los orígenes del instrumento
Diago Ortega, José Modesto