IEC Portal de publicacions > Revistes i butlletins


Referència: 35802
Revista catalana de pedagogia



Enllaç: ISSUU

Volum: 6 (2007-2008)
Data d´edició: 2009
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 456 p. ; 24 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Sumari  

L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008


L'Any Internacional de les Llengües 2008: per la diversitat lingüística i el multilingüisme
Argenter i Giralt, Joan A.
Matèries:   Multilingüisme
Política lingüística
Mots clau: multilingüisme, diversitat lingüística, mundialització, comunitat internacional, cultura, programes internacionals, tecnologia del llenguatge, documentació.
Keywords: multilingualism, linguistic diversity, globalization, international community, culture, international programs, technology of language, documentation.

DOI: 10.2436/20.3007.01.20

P. 15-23
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Acció cívica per fomentar actituds lingüístiques positives
Joan i Marí, Bernat
Matèries:   Actitud (Lingüística)
Català - Normalització
Mots clau: actitud lingüística, acció cívica, xovinisme, autoestima lingüística, comunitat lingüística, autoodi, dialecte, lleialtat lingüística, minorització.
Keywords: language attitude, civic action, chauvinism, linguistic self-esteem, language community. self-hatred, dialect, linguistic loyalty, minorization.

DOI: 10.2436/20.3007.01.21

P. 25-36
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Polítiques europees en educació i multilingüisme: el rol dels professors de llengües estrangeres
Strubell i Trueta, Miquel
Matèries:   Unió Europea, Països de la - Política lingüística
Llenguatge i llengües - Ensenyament - Unió Europea, Països de la
Mots clau: política lingüística, Unió Europea, estratègia de Lisboa, ensenyament, mobilitat del professorat, aprenentatge, professor de llengües estrangeres, llengües estrangeres, formació del professorat.
Keywords: language policy, European Union, strategy of Lisboa, teaching, teacher mobility, learning, teacher of foreign languages, foreign language, teacher forming.

DOI: 10.2436/20.3007.01.22

P. 37-62
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus
Stegmann, Tilbert Dídac
Matèries:   Llenguatge i llengües - Ensenyament - Unió Europea, Països de la
Multilingüisme - Unió Europea, Països de la
Mots clau: multilingüisme, competència multilingüe, consciència lingüística, educació plurilingüe, interdisciplinarietat, globalització, transferència didàctica, aprenentatge de segona llengua.
Keywords: multilingualism, multilingual competence, linguistic awareness, plurilingual education, interdisciplinarity, globalization, didactic transfer, second language learning, SLL.

DOI: 10.2436/20.3007.01.23

P. 63-76
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

L'Ensenyament de les llengües a Catalunya : cap a un model català romanístic amb anglès com a llengua franca
Teixidó i Planas, Martí
Matèries:   Llenguatge i llengües - Ensenyament - Catalunya
Multilingüisme - Catalunya
Mots clau: bilingüisme, multilingüisme, competència lingüística, ensenyament de llengües.
Keywords: bilingual competency, multilingual competency, communication skills, language’s teaching.

DOI: 10.2436/20.3007.01.24

P. 77-91
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Significació de l'escola catalana en el segle XXI
Arenas i Sampera, Joaquim
Matèries:   Sistema educatiu - Catalunya
Mots clau: escola catalana, sistema educatiu, programa d’immersió lingüística, educació intercultural.
Keywords: catalan school, educative system, linguistic immersion program, intercultural education.

DOI: 10.2436/20.3007.01.25

P. 93-103
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Fonamentació i didàctica de la motivació a l'àmbit de les llengües
Mallart i Navarra, Joan
Matèries:   Llenguatge i llengües - Ensenyament
Motivació en l'educació
Actitud (Lingüística)
Mots clau: motivació didàctica, ensenyament de la llengua, estratègies didàctiques, aprenentatge lingüístic, educació emocional, aprenentatge de segona llengua, actitud lingüística, esforç.
Keywords: motivation of language learning, teaching of language, teaching strategies, learning strategies, language learning, emotional education, second language learning, linguistic attitude, effort.

DOI: 10.2436/20.3007.01.26

P. 105-129
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La Voluntat de comunicar-se en una segona llengua: la presa de decisions individual en un context social
MacIntyre, Peter D.
Matèries:   Actitud (Lingüística)
Llengua segona - Adquisició
Sociolingüística
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds, lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competence, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.

DOI: 10.2436/20.3007.01.27

P. 131-146
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?
Marí i Mayans, Isidor
Matèries:   Actitud (Lingüística)
Llengua segona - Adquisició
Motivació en l'educació
Sociolingüística
Mots clau: aprenentatge de segones llengües, competència comunicativa, actituds lingüístiques, prejudicis lingüístics, discriminació lingüística, autoconfiança lingüística, motivacions.
Keywords: second language learning, communicative competene, language attitude, linguistic prejudice, linguistic discrimination, linguistic self-confidence, motivation.

DOI: 10.2436/20.3007.01.28

P. 147-160
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Llengua, educació i immigració: el simposi de Girona
Besalú Costa, Xavier
Matèries:   Immigrants - Educació
Educació intercultural
Català - Ensenyament - Estudiants estrangers
Mots clau: llengua, educació, immigració, diversitat, interculturalitat.
Keywords: language, education, immigration, diversity, interculturality.

DOI: 10.2436/20.3007.01.29

P. 161-176
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

La Inseguretat lingüística i l'aprenentatge de les llengües minoritzades : reflexions des del País Valencià
Baldaquí i Escandell, Josep M.
Matèries:   Actitud (Lingüística) - País Valencià
Català - Ensenyament - País Valencià

DOI: 10.2436/20.3007.01.30

P. 177-197
Citació bibliogràfica Text completText complet

La Bressola, un projecte educatiu singular
Domingo Peñafiel, Laura
Matèries:   Escoles (La Bressola) - Catalunya del Nord
Escoles catalanes - Catalunya del Nord

DOI: 10.2436/20.3007.01.31

P. 199-215
Citació bibliogràfica Text completText complet

Seminari de Tardor 2007 : la societat en transició : la segona renovació de l'escola
Matèries:   Educació - Catalunya - Congressos

P. 217-218
Citació bibliogràfica Text completText complet

Televisió i educació: un binomi compatible?
Llorach i Boladeras, Núria
Matèries:   Televisió i infants
Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC)

DOI: 10.2436/20.3007.01.32

P. 219-230
Citació bibliogràfica Text completText complet

Repensar la institució escolar i les pràctiques pedagògiques a la Catalunya d'avui
Llansana i González, Joan-Josep
Matèries:   Escoles - Catalunya
Sistema educatiu - Catalunya

DOI: 10.2436/20.3007.01.33

P. 231-241
Citació bibliogràfica Text completText complet

Tendències actuals en els valors dels joves catalans
Sáez i Giol, Lluís
Matèries:   Joves - Catalunya - Actituds
Valors socials

P. 243
Citació bibliogràfica Text completText complet

Pedagogia, política educativa i els reptes en l'educació
Núñez i Cabanillas, Joaquim
Matèries:   Catalunya - Política educativa
Educació - Aspectes socials
Pedagogia

DOI: 10.2436/20.3007.01.34

P. 245-252
Citació bibliogràfica Text completText complet

Estudis, recerques i experiències

Cent anys de l'Institut d'Estudis Catalans : cent anys de Pedagogia
Monés i Pujol-Busquets, Jordi
Matèries:   Pedagogia - Catalunya - Història

DOI: 10.2436/20.3007.01.35

P. 253-278
Citació bibliogràfica Text completText complet

La Diversitat cultural en els Centres Residencials d'Acció Educativa
Costa i Camara, Sandra
Matèries:   Centre Residencial d'Acció Educativa
Pluralisme cultural
Educació social

DOI: 10.2436/20.3007.01.36

P. 279-295
Citació bibliogràfica Text completText complet

Escola i crisi lectora
Navarro Rodríguez, M. Pilar
Matèries:   Alfabetització
Lectura - Animació

DOI: 10.2436/20.3007.01.37

P. 297-313
Citació bibliogràfica Text completText complet

El Fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
Marimon i Martí, Marta
Matèries:   Fòrums (Internet)
Ensenyament virtual
Interacció educativa

DOI: 10.2436/20.3007.01.38

P. 315-327
Citació bibliogràfica Text completText complet

Propostes per a la millora educativa al barri de la Mina
Jiménez Serradilla, Natividad
Matèries:   Ensenyament - Innovacions - Mina (Sant Adrià de Besòs : Barri)

DOI: 10.2436/20.3007.01.39

P. 329-345
Citació bibliogràfica Text completText complet

Textos i documents

L'Estada de Ferrière a Barcelona l'any 1930
Soler i Mata, Joan
Matèries:   Ferrière, Adolphe - Diaris
Pedagogs - Suïssa - Diaris

DOI: 10.2436/20.3007.01.40

P. 349-358
Citació bibliogràfica Text completText complet

Temps de memòria

Per una pedagogia del joc: la seva aposta educativa des del segle XIX
Bantulà i Janot, Jaume
Matèries:   Jocs - Pedagogia
Educació Física - Història

DOI: 10.2436/20.3007.01.41

P. 361-380
Citació bibliogràfica Text completText complet

Companya: la revista de la dona (el somni de la dona lliure)
Guilera Rico, Laura
Matèries:   Companya (Revista)
Dones - Revistes - Catalunya - 1937-1938
Feminisme - Revistes - Catalunya - 1937-1938

DOI: 10.2436/20.3007.01.42

P. 381-396
Citació bibliogràfica Text completText complet

Recensions

Arenas, Joaquim; Muset, Margarida. La immersió lingüística. Una obra de govern, un projecte compartir. Barcelona: Centre d'Estudis Jordi Pujol, 2007
Busquets i Dalmau, Lluís
Matèries:   Català - Ensenyament - Immersió lingüística

P. 399-400
Citació bibliogràfica Text completText complet

Baden-Powell, Robert. Escoltisme per a nois. Barcelona: Eumo Editorial, 2007 [pròlegs d'Antoni Tort i Salomó Marquès]
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Escoltisme

P. 401-406
Citació bibliogràfica Text completText complet

Buisán, C.; Echebarria, I. [coord.]. Miquel Meler i Muntané: vocación y pedagogía. Los orígenes de la pedagogía terapéutica en España. Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Meler i Muntané, Miquel
Pedagogs - Catalunya - Biografia

P. 406-408
Citació bibliogràfica Text completText complet

Busquets, Ll.; Serra, B. [comp.]. Narracions i pedagogia. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia, 2008
Busquets i Dalmau, Lluís
Matèries:   Narració de contes - Ensenyament
Creació literària, artística, etc. - Ensenyament

P. 408-411
Citació bibliogràfica Text completText complet

Codina, Maria Teresa. Educar en temps difícils: Escola Talitha, 1956-1974. Vic: Eumo, 2007
Guilera Rico, Laura
Matèries:   Escola Talitha (Barcelona) - Història
Educació - Catalunya - Història - S. XX

P. 411-419
Citació bibliogràfica Text completText complet

Domènech i Domènech, S. Els alumnes de la República: els grups escolars del Patronat Escolar de l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Ensenyament primari - Barcelona - Història - S. XX

P. 419-423
Citació bibliogràfica Text completText complet

Florensa i Parés, Joan. P. Jacint Feliu i Utzet (1787-1867): protagonista de la restauració de l'Escola Pía a Espanya. Mataró: Caixa d'Estalvis Laietana, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Feliu i Utzet, Jacint
Escolapis - Espanya - Història

P. 423-426
Citació bibliogràfica Text completText complet

Fumaroli, Marc. La educación de la libertad. Barcelona: Arcadia, 2007 [epíleg de Carlos García Gual: «La difícil lectura de los clásicos»
Palau Orta, Josep
Matèries:   Llibertat
Educació

P. 427-429
Citació bibliogràfica Text completText complet

García Carrasco, J. Leer en la cara y en el mundo. Barcelona: Herder, 2007
Bárcena, Fernando
Matèries:   Pedagogia
Antropologia educativa

P. 430-433
Citació bibliogràfica Text completText complet

Martín-Moreno Cerrillo, Quintina. Organización y dirección de centros educativos innovadores: el centro educativo versátil Madrid: McGraw-Hill, 2006
Jiménez Cobo, Blas
Matèries:   Escoles - Administració i organització
Ensenyament - Innovacions

P. 433-435
Citació bibliogràfica Text completText complet

Pinker, S. Cómo funciona la mente. Barcelona: Destino, 2007 [1a ed. en anglès, 1997]
Busquets i Dalmau, Lluís
Matèries:   Neurologia
Neuropsicologia

P. 435-439
Citació bibliogràfica Text completText complet

Santos Rego, M. A. Universidade e construccion da sociedade civil. Vigo: Edicions Xerais de Galicia, 2007
Costa Rico, Antón
Matèries:   Universitats - Aspectes socials

P. 439-442
Citació bibliogràfica Text completText complet

Torrents i Bertrana, Ricard. Què és la universitat, o de la conveniència de rellegir Humboldt. Vic: Universitat de Vic, 2007
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Universitats - Filosofia

P. 442-445
Citació bibliogràfica Text completText complet

Altres

Dades dels col·laboradors d'aquest número

P. 447-453
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària