Secció monogràfica. Llengües, mobilitats i migracions
«L'aprenentatge vital de l'anglès»: els discursos de famílies catalanes sobre la mobilitat educativa adolescent a l'estranger
Codó Olsina, Eva
; Sunyol, Andrea
Mots clau: immersió en anglès, mobilitat educativa adolescent, política lingüística familiar, capitalització lingüística, parentalitat neoliberal.
Keywords: English immersion, early study abroad, teenage educational mobility, family language policy, linguistic capitalization, neoliberal parenting.
Mots clau: intermediació lingüística per part de menors, ILM, plurilingüisme, feminització, adultificació, migració, Catalunya.
Keywords: child language brokering, CLB, plurilingualism, gender-based tasks, adultification, migration, Catalonia.
Mots clau: Catalunya del Nord, llengua i ensenyament, escola immersiva, llengua familiar, transmissió intergeneracional.
Keywords: Northern Catalonia, language and education, immersive school, family language, intergenerational transmission.
Le Monde diplomatique. Manière de Voir (2022-2023). «Le pouvoir des langues. Identités, domination, résistance». París: Le Monde diplomatique. Manière de Voir, núm. 186. 98 p.
Boix Fuster, Emili
Nogué, Neus; Besa, Josep; Payrató, Lluís; Sendra, Montserrat (ed.) (2021). Els sistemes de tractament: una visió interlingüística i aplicada. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona. 163 p.
Salvat Golobardes, Eulàlia
Lloret, Maria-Rosa; Pons-Moll, Clàudia (ed.) (2021). L'adaptació de manlleus en català i en altres llengües romàniques. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona. 198 p.
Pujol i Molist, Xevi
Pradilla Cardona, Miquel Àngel (ed.) (2022). Catalan sociolinguistics: State of the art and future challenges. Amsterdam; Filadèlfia: John Benjamins. 333 p.
Solivellas, Ivan
Castell, Xisca; Vanrell, M. del Mar (coord.) (2022). La dinamització lingüística: bases, eines i estratègies. Palma: Govern de les Illes Balears: Universitat de les Illes Balears. 265 p.
Cremades i Cortiella, Elga
Terborg, Roland; Velázquez, Virna; Trujillo, Isela (coord.) (2021). Presiones que obligan a los hablantes de lenguas originarias, indígenas y minorizadas a abandonar sus lenguas. Mèxic: Universidad Nacional Autónoma de México. 212 p.
Comellas Casanova, Pere