IEC Portal de publicacions r


Referència: 20333
Revista catalana de pedagogia




Volum: 4 (2005)
Data d´edició: 2006
ISSN (format paper): 1695-5641
ISSN (format digital): 2013-9594
Descripció física: 412 p. ; 24 cm
Editorial: IEC

Altres números:

Afegir a la cistella
  15,00 €  
Sumari  

Complexitat, didàctica i tecnologia


El Paradigma educatiu emergent : algunes implicacions en l'epistemologia i en la didàctica del segle XXI
Moraes, María Cándida
Matèries:   Educació - Filosofia

P. 13-41
Citació bibliogràfica Text completText complet

El Paradigma de la complexitat: un marc per a orientar l'activitat científica escolar
Bonil Gargallo, Josep ; Pujol Villalonga, Rosa Maria
Matèries:   Educació - Filosofia

P. 43-58
Citació bibliogràfica Text completText complet

El Paper de les estratègies d'intervenció educativa en el nou paradigma emergent del segle XXI: emmarcament general i exemplificació didàctica sobre el patrimoni
Rajadell Puiggròs, Núria ; Serrat Antolí, Núria
Matèries:   Patrimoni cultural - Didàctica
Intervenció educativa
Mots clau: disciplinarietat, pluridisciplinarietat, interdisciplinarietat, transdisciplinarietat, intervenció educativa.

P. 59-73
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Didàctica de la motivació com a motor de l'aprenentatge en una pedagogia humanista
Mallart i Navarra, Joan
Matèries:   Motivació en l'educació

P. 75-99
Citació bibliogràfica Text completText complet

Formació inicial en noves tecnologies : el treball amb webs per a l'aprenentatge: una experiència
Kilbourn, Brent ; Álvarez, Isabel
Matèries:   Mestres - Formació
Material didàctic

P. 101-112
Citació bibliogràfica Text completText complet

De les comunitats d'aprenentatge a les comunitats de coneixement en xarxa
Montané, Mireia
Matèries:   Ensenyament - Innovacions
Comunitats d'aprenentatge

P. 113-123
Citació bibliogràfica Text completText complet

Adolescència, identitat i sexualitat


Anàlisi de la vulnerabilitat en els adolescents immigrants i propostes pedagògiques de prevenció de l'exclusió
Lombarte i Bel, Sílvia
Matèries:   Immigrants adolescents - Aspectes socials

P. 149-167
Citació bibliogràfica Text completText complet

El Cos en els discursos pedagògics: de la presència/absència a la queer pedagogy
Planella i Ribera, Jordi
Matèries:   Pedagogia
Ment i cos

P. 169-200
Citació bibliogràfica Text completText complet

Documents

Contribució de la Societat Catalana de Pedagogia al debat del Pacte Nacional per a l'Educació obert pel Departament d'Educació
Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia. Comissió Joaquim Xirau
Matèries:   Catalunya - Política educativa
Societat Catalana de Pedagogia

P. 203-212
Citació bibliogràfica Text completText complet

Estudis, recerques i experiències


Obligació moral i dignitat humana (l'home coma fi final)
Calvo Ortega, Francesc
Matèries:   Educació - Filosofia
Drets humans
Kant, Immanuel - Contribucions a l'ètica

P. 257-264
Citació bibliogràfica Text completText complet

Sistemàtica dels models educatius contemporanis
Peiró i Gregori, Salvador
Matèries:   Educació - Filosofia
Teoria de l'educació

P. 265-290
Citació bibliogràfica Text completText complet


Memòria de l'escola : un projecte didàctic a secundària
Godayol Puig, M. Teresa
Matèries:   Educació - Experiències
Mots clau: història de l’educació, memòria de l’escola, fonts orals, fonts materials, fonts documentals, educació secundària.

P. 325-332
Citació bibliogràfica Resum Abstract Text completText complet

Prevenció dels transtorns del comportament alimentari (TCA) a través dels mitjans de comunicació
López Madrid, Josep Maria
Matèries:   Trastorns de la conducta alimentària - Prevenció

P. 333-348
Citació bibliogràfica Text completText complet

Perspectiva educativa constitucional a l'entorn de l'ensenyament de la religió a l'escola: possibilitat d'un consens bàsic
Sanz Carrasco, Gabriel
Matèries:   Religió a les escoles públiques

P. 349-360
Citació bibliogràfica Text completText complet

Recensions

Alsina, Àngel; Soler, Joan. M. Antònia Canals : el compromís amb la renovació de l'escola. Vic: Eumo, 2005
Guilera Rico, Laura
Matèries:   Pedagogues - Catalunya - S. XX
Canals i Tolosa, M. Antònia
Matemàtica - Ensenyament

P. 363-367
Citació bibliogràfica Text completText complet

Altabert Cuevas, M. Cruz. Proceso a una maestro republicano. València: Universitat de València, 2004
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Mestres - País Valencià - S. XX
Persecucions polítiques - País Valencià - S. XX

P. 367-370
Citació bibliogràfica Text completText complet

Colom Cañellas, Antoni J. De la debilitat teòrica de l'educació. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2005
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Teoria de l'educació

P. 370-375
Citació bibliogràfica Text completText complet

Chiaranda, Mirella [ed.]. Teorie educative e processi di formazione nell'età giolittiana. Lette: Pensa, 2005
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
Matèries:   Pedagogia - Itàlia - S. XX

P. 375-376
Citació bibliogràfica Text completText complet

Esteban, Joaquín. Universidades reflexivas: una perspectiva filosófica. Barcelona: Laertes, 2005
Planella i Ribera, Jordi
Matèries:   Filosofia - Ensenyament universitari

P. 376-378
Citació bibliogràfica Text completText complet

Farrés, Ramon. Antoni Pous : l'obra essencial. Vic: Eumo, 2005
Collelldemont Pujadas, Eulàlia
Matèries:   Pous, Antoni

P. 378-380
Citació bibliogràfica Text completText complet

Fullat i Genís, Octavi. Valores y narrativa : axiología educativa de Occidente. Barcelona: Publicacions i edicions de la Universitat de Barcelona, 2005
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Educació - Filosofia
Valors (Filosofia)

P. 380-384
Citació bibliogràfica Text completText complet

Galí i Herrera, Jordi. Les ganes d'aprendre : lectures, reflexions i experiències d'un mestre. Barcelona: Pòrtic: Barcelonesa d'edicions, 2005
Vilanou i Torrano, Conrad
Matèries:   Educació - Experiències
Mestres - Catalunya

P. 384-389
Citació bibliogràfica Text completText complet

Ladjali, Cécile; Steiner, George. Elogio de la transmisión. Madrid: Siruela, 2005
Planella i Ribera, Jordi
Matèries:   Mestres i alumnes

P. 389-391
Citació bibliogràfica Text completText complet

Meirieu, Philippe. En la escuela hoy. Barcelona: Octoaedro: Rosa Sensat, 2004
Laudo Castillo, Xavier
Matèries:   Educació - Filosofia

P. 391-395
Citació bibliogràfica Text completText complet

Santos Rego, Miguel Ángel [dir.]. A investigación educativa en Galicia (1989-2001). Santiago de Compostel·la: Xunta de Galicia. Conselleria de Educación e Ordenación Universitaria, 2004
Prats, Enric
Matèries:   Educació - Investigació - Galícia - 1989-2001

P. 396-399
Citació bibliogràfica Text completText complet

Soler Masó, Pere [coord.]. L'educació social avui: la intervenció socioeducativa a Catalunya. Girona: Universitat de Girona, 2005 (Col·lecció Educació social ; 11)
Marquès i Sureda, Salomó
Matèries:   Educació social - Catalunya

P. 400-401
Citació bibliogràfica Text completText complet

Altres

Dades dels col·laboradors d'aquest número

P. 403-410
Citació bibliogràfica Text completText complet

Dades de l´usuari/ària